vad ska mannen ha?
Vad ska brudgummen ha på sig på vigseln? Beror det på vilken klädkod man har? För vi tänkte ha klädkod kavaj. Ska han då ha en kostym eller frack eller vaddå?
Vad ska brudgummen ha på sig på vigseln? Beror det på vilken klädkod man har? För vi tänkte ha klädkod kavaj. Ska han då ha en kostym eller frack eller vaddå?
Det är helt upp till er. Vissa är inte bekväma i frack och vill ha kostym. Det är erat bröllop och alla bröllop är olika med olika klädsel. På de jag har varit så har det antingen varit frack eller kostym.
Då får vi se vad gubben vill ha på sig finns det någon speciell färg han ska ha på slipsen eller så?
Det kan vara bra att matcha den med din brudbukett OM man vill! Eller om du ska ha något band runt brudklänningen som vissa tycker om så kan man matcha med det!
Precis, det är erat bröllop! Ni bestämmer!
Lycka till!
Ska man vara riktigt petig så ska brudgummen egentligen klä sig på samma nivå som gästerna; dvs. har man klädkoden mörk kostym, ska brudgummen också ha det på sig.
Men detta är något ytterst få tänker på, jag tror inte jag har varit på ett enda bröllop där brudgummen haft kostym på sig. Däremot nog frack, jackett osv trots att klädkoden varit just mörk kostym eller kavaj.
Så det är helt upp till er vad brudgummen har på sig. Ett varningens ord om slipsfärger: inte svart eller vit slips. Dessa färger är förknippade med begravning, och bör alltså undvikas på bröllop.