• mountainleaf

Sambons bror kan inte ha kostymen..

...eftersom han är nyopererad i foten och inte får på sig byxorna för gipset. Han tyckte att det skulle vara fel om han kom i typ långa shorts och sen skjorta och slips... Men, sa jag, du kan väl sprätta upp sömmen i byxorna då? Nä, det gick inte enligt honom så han ska komma i "fritidskläder".. Jag fick stora rysningar och kände hur BRIDEZILLAN växte.. Har jag för höga krav på honom att han ska kanske f ö r s ö k a få på sig kostymen?

• Svar på tråden Sambons bror kan inte ha kostymen..
  • Sebastiána

Om jag hade varit honom hade jag sprättat i byxorna, men jag tycker att det känns jobbigt att komma "felklädd".

• mountainleaf

Bobods: Nej, han ska inte vara marskalk, men ändå..

Sebastiana: Jag försökte övertala honom men du vet karlar när de fått nått på hjärnan. Han är precis som sin bror...envis som synden. Jag ska försöka övertala hans flickvän om att sprätta upp byxbenet på "billiga" kostymen...;)

• Sebastiána
    mountainleaf skrev 2010-07-09 19:03:08 följande:
    Bobods: Nej, han ska inte vara marskalk, men ändå..Sebastiana: Jag försökte övertala honom men du vet karlar när de fått nått på hjärnan. Han är precis som sin bror...envis som synden. Jag ska försöka övertala hans flickvän om att sprätta upp byxbenet på "billiga" kostymen...;)
  • Flotten

Sprätt upp byxbenet och sätt dit antingen en blixtlås(kostar inte mycket) eller knåpa dit karborrband. Du lyckas kanske med övertalningen!!

• mountainleaf

Tack för svaren! Jag ska nog prata med hon som bestämmer i den familjen;)

• Oniq

Tycker att det verkar ett stort hopp från kostym till 'fritidskläder'. Det borde gå att fixa på något diskret sätt tycker jag.

Kilt? ;)

• linani

Haha.. män..
     :D

Prata med hon som bestämer i familjen så löser det sig säkert..

• xaniara

Jag tycker att en gipsad fot är en alldeles utmärkt anledning att strunta i kostymbyxor, kräver du seriöst att han ska sprätta upp sina byxor och sy ihop dem kring benet igen? Bara att ha foten gipsad i sig skulle göra mig grinig (det är verkligen inte kul nånstans), och gå så långt för att det ska se bra ut på korten (eller finns det nån annan anledning?) hade gjort mig vansinnig.

Som Oniq påpekade, han borde kunna hitta ett okej alternativ som varken är smala kostymbyxor eller träningskläder. 

• mountainleaf

Bara ordet  shorts och tröja fick mig att få "spunk"!
    Ja, jag är väl helt omöjlig men jag skulle aldrig tillåta min karl att gå på sin brors bröllop i "fritidskläder"!
    Jag är inte helt ute och cyklar anser jag och jag kan erbjuda mig att sy ihop byxorna igen om det ska vara så.
    Sambon tyckte jag väl var lite fånig men nånstans går min gräns också! Visst jag har full förståelse för svågern men hallå, liksom? shorts och tröja??
    Han kanske kan övertala brorsan att ta ett par snyggare byxor och en skjorta. Han måste inte ha slips...

• xaniara

Jag har full förståelse att shorts och tröja är lite väl slappt och skulle kännas rejält slött! Vad har ni för klädkod?

Kavaj, skjorta och slips skulle ju inte påverkas av foten, jag tänker att det skulle kunna gå att ta ett par lite vidare långbyxor till detta. Kanske något chinosaktigt, eller linnebyxor? Nånting som matchar kavajen i färg iaf och inte är kortbyxor (okej jag håller med om att det känns lamt). 

Det beror lite grann på vilken klädkod ni har i övrigt. Jag som bröllopsgäst skulle personligen inte lyfta på ögonbrynet om någon backat på kostymbyxor för en sådan sak som en gipsad fot, och kan inte tänka mig att någon jag känner skulle tänka på det alls...

• mountainleaf

Vi har Kavaj som klädkod och han har en sen innan och har köpt ny skjorta och allt sånt inför att hans lillebror ska gifta sig..

Jag försökte att han iaf skulle  anstränga sig lite och inte bara ge upp ( som vanligt)

Jag k r ä v e r inte kostym men han får väl försöka? Funkar det inte så ta andra byxor, bara det inte är shorts, om han inte vill sprätta upp byxbenet..

Kilt kanske kan funka, vem vet;)

• Sebastiána
    Oniq skrev 2010-07-09 19:56:26 följande:
    Tycker att det verkar ett stort hopp från kostym till 'fritidskläder'. Det borde gå att fixa på något diskret sätt tycker jag. Kilt? ;)
    Kilt låter snyggt
Svar på tråden Sambons bror kan inte ha kostymen..