Tanblekning hemma, fungerar det?
Funderar på att snygga till leendet innan den stora dagen.
Någon som testat att bleka tänderna själv? I så fall, fungerar det och vad har ni använt?
Funderar på att snygga till leendet innan den stora dagen.
Någon som testat att bleka tänderna själv? I så fall, fungerar det och vad har ni använt?
Jag har precis avslutat att bleka mina tänder hemma. Men själva skenorna gjorde jag hos tandläkare och jag har köpt blekmedlet av dem också samt tagit bort tandsten precis innan man börjar blekningen (annars kan det bli fläckar på tänderna när du sen tar bort tandstenen). Du måste också kontrollera så att du inte har karies eller inflammerat tandkött innan du påbörjar blekningen. Jag använde mig av svagt blekmedel (skonsammare) som man lägger i skenorna och så har man på sig den när man sover. Jag fick tipset om att ta en käke åt gången eftersom man annars lätt kan "överbleka" (tänk Ross i Vänner), börja med överkäken eftersom de allra flesta inte visar tänderna i nederkäken så mycket och sen när man är nöjd (inte mer än 7 nätter i rad) så tar man underkäken lite om man vill och tycker att det behövs, jag tar nog kanske 1 eller 2 nätter på nederkäken, tog 4 på överkäken bara för att skillnaden skall bli mindre.
Lycka till men som sagt, gå till en tandläkare/tandhygienist och få skenor gjutna efter dig själv, det är en engångskostnad och sen kostar varje ampull (som räcker 3 nätter för en käke) ca 150 kr.
Toppen! Tack.
Hur mycket kostar det att få skenorna gjutna?
Hm, kommer inte ihåg och sen varierar det nog en hel del men kanske 2000?
skrev precis i en annan tråd, men ja det funkar jättebra med tandblekning hemma! kolla in dentaworks paket här, http://www.alltomtandblekning.com/tandbleknings-butik/dentaworks bara 395 kronor tror jag, och det räcker länge.