Något gammalt,något nytt,något blått,något lånat?
Ja som rubriken anger
Vad har ni?
Ja som rubriken anger
Vad har ni?
Min mamma har inget kvar från när hon gifte sig,de gifte sig borgerligt och svärmor to be verkar inte vilja låna ut ngt direkt...
Gammalt/lånat min mammas gamla ring
Blått strumpeband hade en blå blomma i buketten för tur
Nytt mina smycket
Hade en peng i klänningsfållen och en i skon oxå för tur.
Gammalt: Mammas halsbans som jag ska vira som en länk kring fotleden.
Nytt: Allt annat; klänning, diadem, halsband, armband, underkläder, skor
Någonting lånat: Pärlorna jag ska ha i håruppsättningen.
Någonting blått: Har "pimpat" skorna med stenar under fotsulorna som kommer att synas när vi knäböjer i kyrkan.
Svårast var någonting gammalt, för det hade jag inte tänkt på alls när jag planerade kläderna. Men var hemma hos mina föräldrar i helgen och mamma kom på idén. Eventuellt kan jag också ha pappas gamla ingenjörsring.
Tyvärr hade mina föräldrar inbrott för några år sedan och alla vackra smycken är borta. Jag skulle ha mitt dopkors som både någonting gammalt och någonting blått. Korset var både i vit och rött guld med diamanter och en safir i mitten. Jag skulle även ha lånat ett armband av min mamma.
Gammalt: Vet ej ännu
Nytt: Skorna, Klänningen
Blått: Kommer att ha ett blått sidenband på insidan av klänningen.
Lånat: vet ej ännu
Varför kan inte folka skilja på ditt och mitt alltså?
Ja, det är jättetrist... Ingenting är kvar. :-S
Jag fattar inte heller varför folk måste vara så klåfingriga. Det skedde dessutom mitt på ljusa dan!
Va och ingen reagerade??
Jag vet, man ska dessutom se över sina försäkringar. För i vissa fall gäller inte samma sak för stöld som för ex vis brand.
Vi bor ut mot en liten gata med en myndighetsbyggnad mitt emot. De andra boende var antingen på jobbet eller väldigt gamla.
Eller ja, mamma och pappa alltså. Haha, har inte bott hemma på över 10 år.
aha ok:(
Med text: J och A