• Bride in leather

Något gammalt,något nytt,något blått,något lånat?

Ja som rubriken anger

Vad har ni?

• Svar på tråden Något gammalt,något nytt,något blått,något lånat?
  • Bride in leather
    Mrs Jaymzz skrev 2010-07-07 08:47:23 följande:
    Gammalt/Lånat: Får låna mammas gamla halsband som inte var nytt när hon gifte sig :)Nytt: Klänningen, skorna, diademet  Blått:  Armband och örhängen
    Va fint med din mammas halsband.

Min mamma har inget kvar från när hon gifte sig,de gifte sig borgerligt och svärmor to be verkar inte vilja låna ut ngt direkt...

• Tunsji

Gammalt/lånat min mammas gamla ring
    Blått strumpeband hade en blå blomma i buketten för tur
    Nytt mina smycket
    Hade en peng i klänningsfållen och en i skon oxå för tur.

• Per och Rebecka

Gammalt: Mammas halsbans som jag ska vira som en länk kring fotleden.

Nytt: Allt annat; klänning, diadem, halsband, armband, underkläder, skor

Någonting lånat: Pärlorna jag ska ha i håruppsättningen.

Någonting blått: Har "pimpat" skorna med stenar under fotsulorna som kommer att synas när vi knäböjer i kyrkan.

Svårast var någonting gammalt, för det hade jag inte tänkt på alls när jag planerade kläderna. Men var hemma hos mina föräldrar i helgen och mamma kom på idén. Eventuellt kan jag också ha pappas gamla ingenjörsring.

• Andreas flicka

Tyvärr hade mina föräldrar inbrott för några år sedan och alla vackra smycken är borta. Jag skulle ha mitt dopkors som både någonting gammalt och någonting blått. Korset var både i vit och rött guld med diamanter och en safir i mitten. Jag skulle även ha lånat ett armband av min mamma.

Gammalt: Vet ej ännu
    Nytt: Skorna, Klänningen
    Blått: Kommer att ha ett blått sidenband på insidan av klänningen.
    Lånat: vet ej ännu

• Bride in leather
    Tunsji skrev 2010-07-07 09:35:27 följande:
    Gammalt/lånat min mammas gamla ringBlått strumpeband hade en blå blomma i buketten för turNytt mina smycketHade en peng i klänningsfållen och en i skon oxå för tur.
    låter fint
  • Bride in leather
    Per och Rebecka skrev 2010-07-07 09:36:57 följande:
    Gammalt: Mammas halsbans som jag ska vira som en länk kring fotleden. Nytt: Allt annat; klänning, diadem, halsband, armband, underkläder, skor Någonting lånat: Pärlorna jag ska ha i håruppsättningen. Någonting blått: Har "pimpat" skorna med stenar under fotsulorna som kommer att synas när vi knäböjer i kyrkan.   Svårast var någonting gammalt, för det hade jag inte tänkt på alls när jag planerade kläderna. Men var hemma hos mina föräldrar i helgen och mamma kom på idén. Eventuellt kan jag också ha pappas gamla ingenjörsring.
    Med text eller bara som ett mönster?
  • Bride in leather
    Andreas flicka skrev 2010-07-07 09:39:40 följande:
    Tyvärr hade mina föräldrar inbrott för några år sedan och alla vackra smycken är borta. Jag skulle ha mitt dopkors som både någonting gammalt och någonting blått. Korset var både i vit och rött guld med diamanter och en safir i mitten. Jag skulle även ha lånat ett armband av min mamma.Gammalt: Vet ej ännuNytt: Skorna, Klänningen Blått: Kommer att ha ett blått sidenband på insidan av klänningen.Lånat: vet ej ännu
    Nä fy vad ledsen jag blir när jag läser detta:(

Varför kan inte folka skilja på ditt och mitt alltså?

• Andreas flicka

Ja, det är jättetrist... Ingenting är kvar. :-S

Jag fattar inte heller varför folk måste vara så klåfingriga. Det skedde dessutom mitt på ljusa dan!

• Bride in leather
    Andreas flicka skrev 2010-07-07 11:02:52 följande:
    Ja, det är jättetrist... Ingenting är kvar. :-SJag fattar inte heller varför folk måste vara så klåfingriga. Det skedde dessutom mitt på ljusa dan!
    Usch...och även om man får ut nytt på försäkringen så är det ju inte samma sak..

Va och ingen reagerade??

• Andreas flicka

Jag vet, man ska dessutom se över sina försäkringar. För i vissa fall gäller inte samma sak för stöld som för ex vis brand.

Vi bor ut mot en liten gata med en myndighetsbyggnad mitt emot. De andra boende var antingen på jobbet eller väldigt gamla.

• Andreas flicka

Eller ja, mamma och pappa alltså. Haha, har inte bott hemma på över 10 år.

• Bride in leather
    Andreas flicka skrev 2010-07-07 11:19:16 följande:
    Jag vet, man ska dessutom se över sina försäkringar. För i vissa fall gäller inte samma sak för stöld som för ex vis brand.Vi bor ut mot en liten gata med en myndighetsbyggnad mitt emot. De andra boende var antingen på jobbet eller väldigt gamla.
    Usch ja man kan bli väldigt lurad där ang försäkringarna.

aha ok:(

• Per och Rebecka

Bride in leather skrev 2010-07-07 09:44:49 följande:
    Med text eller bara som ett mönster?

Med text: J och A

• Bride in leather
    Per och Rebecka skrev 2010-07-07 18:57:00 följande:
      Med text: J och A
    fint=)
Svar på tråden Något gammalt,något nytt,något blått,något lånat?