• MagnusK

Sex före förlovning?

Hej

Har haft kontakt med min tjej sedan maj 2009. Det är många mil mellan oss, 40 mil. Vi sågs på riktigt i februari, 2010. 5x har vi setts. Runt 5 dagar tillsammans varje gång. Hursomhelst... det är förlovning som gäller om man ska bli intim med henne.

Ni som har förlovat er, hade ni sex före förlovningen? ..och hur lång tid var det innan ni blev förlovade? Är nyfiken.

• Svar på tråden Sex före förlovning?
  • BlackWIngedAngel

Jag tror att du kommer få en hel del som svarar ja på frågan om sex före förlovning, i och med att en del av de paren som skriver här t.o.m har barn. :)

Men det var en väldigt ovanlig gräns, tycker jag. Det är ju naturligtvis helt upp till er, men brukar man inte säga att man ska gifta sig före, om man nu väntar? 

• Gorgeousnes

Hur gamla är ni? Har hon haft andra förhållande innan dig? Låter som något som någon förälder kan ha sagt för att "avskräcka" kärlekskranka friare :)!

• MagnusK

Ur en kristen synvinkel är det ju brölopp som gäller innan sex. Hon är kristen, men en förlovning duger för henne som ett bevis på att man är seriös med förhållandet. Hon är oskuld, precis som jag, och vill vara 100% säker på att ett förhållande håller innan man blir intim.

Förlovning och brölopp är ju något kristet, det betyder att man använder kristna seder.

• MagnusK

Jag är 20 år. Hon är 21.

• Gorgeousnes

Delar du hennes kristna värderingar?

Sover du hos henne när ni ses?

Låter som att det är hon som har satt upp dessa regler.

Hur vet man att ett förhållande håller?

• MagnusK
    Gorgeousnes skrev 2010-07-05 00:40:07 följande:
    Delar du hennes kristna värderingar? Sover du hos henne när ni ses? Låter som att det är hon som har satt upp dessa regler. Hur vet man att ett förhållande håller?
    Jag är agnostiker, d.vs. osäker. Vi sover i samma säng, ja med kläder. Varför är det intressant?

Att ett förhållande håller kan man inte veta, men det jag menar är att hon inte är någon som pippar runt. Kärlek och en planerad framtid måste finnas.
  • Bäst i test

Jag tror nog att de allra flesta har haft sex innan förlovning.. Oftast har man varit tillsammans i några år innan och då kan man inte undvika att gå loss på varandra. ;) Sen vet jag inte hur det ligger till i andra kulturer.. Så vitt jag vet har folk sex hela tiden, med eller utan ring på fingret.

Min babe friade till mig i maj, drygt 4 år efter att vi blivit tillsammans. Och då har vi bott ihop i 3 1/2 år.

Hope that helps

• MagnusK

Bäst i test skrev 2010-07-05 00:49:38 följande:

Min babe friade till mig i maj, drygt 4 år efter att vi blivit tillsammans. Och då har vi bott ihop i 3 1/2 år. Hope that helps     
    Han friade till dig med brölopp i syfte?
  • BlackWIngedAngel
    MagnusK skrev 2010-07-05 00:36:57 följande:
    Ur en kristen synvinkel är det ju brölopp som gäller innan sex. Hon är kristen, men en förlovning duger för henne som ett bevis på att man är seriös med förhållandet. Hon är oskuld, precis som jag, och vill vara 100% säker på att ett förhållande håller innan man blir intim.Förlovning och brölopp är ju något kristet, det betyder att man använder kristna seder.
    Fast bröllop är ju inte något kristet i sig. Man kan naturligtvis ha en kristen vigsel, men bröllop finns ju inom många religioner och även utanför religionen. Lite OT, men tyckte ändå att det skulle poänteras.
  • BlackWIngedAngel
    MagnusK skrev 2010-07-05 00:55:31 följande:
    Bäst i test skrev 2010-07-05 00:49:38 följande: Han friade till dig med brölopp i syfte?
    Det är ju egentligen enda anledningen att fria. En förlovning är ju egentligen inget annat än ett löfte om att man ska gifta sig. Det behövs ju egentligen inte ens en ring för det, även om det är vanligast att man visar det så.
Svar på tråden Sex före förlovning?