• Björni­sarna
    Äldre 4 Jul 21:01
    5102 visningar
    22 svar
    22
    5102

    Umeåbrudar 2010 del 4

    Här fortsätter vi Umeåbrudar 2010 (och ni andra som är i giftastankar) diskutera allt om bröllop å saker därikring!:)


     


    13 februari, Elbe Helena Elisabeths kyrka
    20 Februari, CarolineL, Helena Elisabethkyrkan
    27 Februari, CeNedra, Backens kyrka
    6 Mars Eadirf, Umeå Stadskyrka
    20 Mars Miim2, på Umeälven alt Broparken (Borgerlig ceremoni)
    12 juni, Väntar på något, Trysunda kapell, höga kusten
    12 juni, HannaoMarkus, Strömbäcks kyrka
    25 juni Ellabay Holmsunds kyrka
    10 juli,Tjorven81, sankt Mikaels kapellet i Vindeln
    17 juli Björnisarna. Helena Elisabethkyrkan
    17 Juli, Maldita, backenkyrkan
    17 juli Pälsboll. Göstas Loge
    31 juli LindaochStefan. Täfteå Byakyrka
    7 augusti mafm, Backens kyrka
    21 Augusti Pilan, Helena Elisabethkyrkan


    17 sept? jafo (borgerlig vigsel)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 4
  • blivan­de fru Bergda­hl
    Äldre 12 Jul 07:55
    #11

    Ja, då går jag också in i skaran av gifta!

    Tavelsjö bjöd på två dagars toppen väder och vi hade turen att få hinna träffa vänner och släktingar redan på fredagen.

    Det var helt underbart!!!! Det går inte att beskriva mer för då blir det en uppsats.

    Vi hade Annas fest och mat som leverantör och de skötte sig hur bra som helst!

    Stort lycka till till er som har de göttaste kvar;)

    Kram från fru Bergdahl!

  • Pälsbo­ll
    Äldre 12 Jul 18:57
    #12

    Jag har sen midsommar haft lite lite ont i halsen varje dag, för att syrran var här då och hon var förkyld.
    Eftersom det var så länge så tänkte jag att det är väl bara lite ont i halsen, men så nu i helgen började resten komma.
    Idag har jag varit lite lite tät i näsan och lite lite snorig.
    Undra hur det kommer sluta, jag som oftast brukar vara sjuk länge... får bara hoppas på att jag inte får feber.

  • Pälsbo­ll
    Äldre 16 Jul 23:13
    #13

    Imorgon är det dags!
    Idag har vi varit ute i lokalen och dukat å fixat i ordning å sprungit på stan å fixat grejer. Jag har snört ihop min blombukett och stuckit mej på en massa rostaggar.
    Men nu tror vi iaf att vi har koll på allt :)

  • Björni­sarna
    Äldre 21 Jul 21:13
    #14

    Herregud vad lyckat allting blev. Kunde inte varit ett uns bättre alltså. Jag är så otroligt lycklig och stolt över att ha så underbar släkt och fantastiska vänner! Våran dag blev allt vi önskat plus mer därtill! En längre redogöreöse för vår dag kommer framöver, men till er som har den stora dagen kvar - NJUT! Dagen går alldeles för snabbt och jag skulle kunna gifta mig (med maken såkalrt) fleeera gånger om!:) Numera heter vi herr och fru Canevin ;)

  • Lindao­chStef­an
    Äldre 22 Jul 00:57
    #15

    Bilder! Bilder!

  • björka­rna
    Äldre 24 Jul 21:42
    #16

    Hej alla glada!


    Nu har vi exakt 3 veckor kvar till vår stora dag! Vi väntar med stora förhoppningar om en underbar dag. Någon som har tips på vad som kan tänkas behöva göras vid denna tidpunkt?

  • mafm
    Äldre 26 Jul 07:40
    #17

    Nu är det mindre än två veckor kvar för oss innan dagen d Tror att jag har koll på det mesta men något har jag säkert glömt. Tar även jag gärna emot lite sista minuten tips på vad som borde göras av er som nyss haft er stora dag.

    Har precis lyckats köpa ett gäng knoppalakan från en tjej här på BT men undrar hur man knyter dem snyggast utan några band, förslag någon?

  • ElMac
    Äldre 26 Jul 10:18
    #18

    Lade just ut min klänning på köp och sälj. Jättefin!

  • Lindao­chStef­an
    Äldre 14 Aug 21:54
    #19

    Hur känns det för alla fruar i Umeå? Blev dagen som ni ville?

    Har idag varit fru Andersson i 2 veckor och det känns underbart!
    Vigseln och festen var hur lyckad som helst. Vår toastmadame gjorde ett otroligt bra jobb, utan henne hade det varit tråkigt tror jag. Jag höll tårarna borta vid alla tal, förutom när bästa vännen höll sitt. Då grät både hon och jag...Det enda vi är missnöjda över är fotograferingen. Himlen öppnade sig som mest när vi fotades så vi fick ju inte de bilder vi allra helst velat ha, men det blev nog bra ändå. Har inte fått se de ännu....

    Tråkigt bara att dagen gick så fort. Hade lätt kunnat ha bröllopsfest om och om igen!

  • Pälsbo­ll
    Äldre 15 Aug 17:59
    #20

    Här känns allt bara bra.
    Vi hade strålande sol hela dagen och allt var jättetrevligt och fint.
    Men jag håller med om att dagen gick alldelens för fort.

    En sak jag tycker är lite tråkigt är att när folk skrev i gästboken på en rad som var "bästa minnet med bruden/brudgummen" så skrev dom flesta "den här dagen".
    Hade varit roligare om folk skrivit gamla minnen. Men det är ju inget att göra åt :)

    Jag har lagt in några bilder på min blogg om ni är intresserade
    lifeofi-m.blogspot.com

  • jafo
    Äldre 16 Aug 19:51
    #21

    Gud vad härligt det är att läsa allas historier. Väntar ivrigt in min dag, som nu blivit flyttad ca två månader framåt.


     

  • Äldre 26 Aug 13:38
    #22

    Hallå nu har jag hittat rätt. Underbart... ser att det är mycket som händer här inne... själv håller vi på att leta vigselringar.. tror att jag vet vad jag vill ha äntligen :) Pälsboll vad roligt att dagen blev underbar. ska kolla bloggen genast.

Svar på tråden Umeåbrudar 2010 del 4