Göra festprogrammen hemma själv?
Jag gjorde våra hemma i word. (har inte tillgång till något annat program) Lite trixigt men det finns lite mallar. Vi har vikt stående a4 och jag hittade hjälp här:
kortdesign.se/default.aspx
Guiden hjälper dig skriva ut om du inte har skrivare som skriver dubbelsidigt och mallen hjälper dig sätta saker i rätt ordning.
Det är klart att det går åt endel bläck om du har inlagor med säg 4 st a4 blad med tvåkolumner med text på båda sidorna x 75st och självklart ännu mer om du har mycket bilder.
Jag pratade med min chef och fick lov att skriva ut i svartvitt på jobbet. Därför valde jag bort att inte ha så mycket bilder inuti häftet utan sen har jag gjort omslaget för sig. Om du har det som ett alternativ, fråga det värsta som kan hända är att du får nej.
Själva ihop sättandet gjorde jag som sms å fotboll skrev. På hälften av häftena har jag knutit satin band i vikningen och på hälften "typ tjärat snöre".
Jag hade planer på att använda den riktigt stora häftapparaten på jobbet. (man måste ju bara komma in så långt som till hälften av ett vikt stående a4.) men det blev så bra med snöret att jag skicppade det.
Hoppas jag hjälp dig något iallafall =)