familjegräl inför bröllop (långt!)
Usch vad jag blir less (och ledsen!)
Jag har sedan min mamma och pappa skiljde sig för snart åtta år sedan haft dålig relation med min mamma (mycket på grund av bråk dem emellan och dragkamp om barnens uppmärksamhet)
Min yngre syster har tagit min mammas parti helt och hållet (jag har alltid försökt vara opartisk). Detta har medfört att även vi, tyvärr har glidit ifrån varandra mer och mer.
Vi bor i olika delar av landet och sågs senast i november förra året.
Iallafall bjöd jag dem, efter mycket övervägande på vårt bröllop. jag resonerade som så att de är ju iallafall min mamma och syster!
Fick mothugg av syster direkt. Hon tyckte att vi skulle tillahandahålla boede för hennes familj (med sambo som jag aldrig fått träffa och inte ens bjudit på bröllopet) + mamma och sambo (som jag träffat en gång)
När jag skrev att vi redan hade fullbokade sovplatser blev hon rasande och skrev att det var väldigt dålig stil av mig. Att de som är närmast släkt och har längst resväg ska gå före de andra.
Fräckt tycker jag!
Jag kollade iallafall upp boenden, men de dög inte (pga. pris) så jag kollade upp billigare boenden (170 kr/person!) men det skulle också blir för dyrt. (?) Då skrev jag att om det är pengarna som avgör så bjuder jag givetvis på boendet för henne + dotter. Då blev hon ännu argare och skrev att de minsann skulle ta med sin Husbil så slipper det bli tjafs om boende!
Fy sjutton vad less jag blir! Det är ju ändå MITT bröllop! De är Bjudna! Och borde, som andra gör, visa lite tacksamhet.. eller? jag vill känna mig avslappnad och lycklig inför min stora dag. Inte såhär!
Tycker ni jag överreagerar?