• tingeling11

axelbandslös bh

Hej flickor! Jag letar runt efter axelbandslös bh till vårat bröllop men vill ha lite recensioner om butiker som ni förhoppningsvis har varit och handlat hos och kan ge både ris och ros om då jag bara har handlat från lindex, hm, kappahl tidigare. Har dock aldrig använt axelbandslös bh då jag varit rädd att den skall åka ner, och just den dagen vill man ju ha en bra som sitter där den ska =). dom butikern jag funderar över är twilfit, triumph och change (västerås, marieberg & tuna park). Vilken tycker du är bäst? tack på förhand!

• Svar på tråden axelbandslös bh
  • Jojjo82

MsNL skrev 2010-06-28 15:35:02 följande:
    Känns den väldigt annorlunda mot en vanlig bh? Jag är väldigt nyfiken på att testa... :)

Det är inte jordens skönaste bh precis :-P , men den gör sitt jobb. Jag har nog faktiskt aldrig ägt en skön axelbandslös bh i mitt liv! Tycker definitivt att du ska prova den. 

• Dolly84

Jag köpte min bh på twilfit och den sitter på ordentligt, omöjligt att den kan åka ned. Jag kom in i butiken och trodde att jag skulle ha 75b (som jag alltid har haft) men kom ut med en bh i strlk 70D (????). Jättekonstigt eftersom jag inte alls har stora bröst, men jag är supernöjd med bh:n.

• tingeling11

Jag har storlek 75c. tack för alla svar!=)

• Janqvist

va e detta för en bh, wonderbra? med händer??:)

jag skall ha axelbandslös klänning och kommer att behöva en bh i denna stilen, men har aldrig hört om detta! :)

• Jojjo82

Janqvist skrev 2010-06-28 18:07:04 följande:
    va e detta för en bh, wonderbra? med händer??:)jag skall ha axelbandslös klänning och kommer att behöva en bh i denna stilen, men har aldrig hört om detta! :)

Istället för kuddar i bh:n så är det format som händer som "håller i" brösten... Svårt att beskriva

• Nicossambo

Jag köpte i fredags en axelbandslös bh från twilfith den var rikgit bra. Bra personal som vet vad de pratar om.

• hjärtat74

Jag hittade en modell på  h&m för 149 kr..jag har en gansak stor byst 75d:(
    jag har provat flera olika ,men ingen har passat...provade denna o den sitter som berget...behöver ej dra upn o ta till den..glömmer tom bort att den e axellös:):)

• giz83

jag skulle vilja tipsa om pxc.se! de har super duper bra bh:ar! dyra, men värda varenda öre!

• Katarina Michael
    tingeling11 skrev 2010-06-28 18:06:52 följande:
    Jag har storlek 75c. tack för alla svar!=)
    Twilfit har bra sortement och bra bh till din storlek. Dessutom har de just nu rea på en jättefin korsett i vit som är axelbandlös (om man vill).
Svar på tråden axelbandslös bh