• elisabettan

Maskerad med musiktema

Ok, detta är lite OT. Men ni är alla så fulla med ideér att jag inte kan tänka på något bättre ställe att be om tips!

Som rubriken lyder ska vi på maskerad med musiktema. Jag har lite hjärnstillestånd. Vad skulle du ha klätt ut dig till?

• Svar på tråden Maskerad med musiktema
  • fjutjur brajd

Någon artist kanske. Typ Madonna eller Britney Spears. Kanske Spice girls om jag kände fler tjejer som skulle med Eller Kiss... Finns många band man skulle kunna klä ut sig till om man är flera...

En dirigent skulle man ju kunna klä ut sig om man har en frack man kan låna och sen fixa en pinne...

En annan idé skulle kunna vara att klä ut sig till en sång/låt. Men då får man nog räkna med att folk inte förstår vad man är utklädd till och vad det har med musik att göra...

Det var vad jag kom på spontant... Har du tänkt något själv?

• elisabettan

Jag har tänkt som du i tema kända kvinnliga artister. Men tänkte att det skulle bli svårt att faktiskt se vem jag skulle vara! Lite fåfängt kanske.

Jag har googlat runt en del, men får ingen bra inspiraion. Misstänker att det kommer att vara varmt den 21 juli dessutom, så jag vill inte ha för mycket kläder.

Kanske göra det enkelt med ngn 70-tals outfit och vara lite flower-power kankse? Blivande maken vill vara byggaren i VIllage people! Kul idé tycker jag!

• Kattpoet

Jag skulle gå för 70 tal eller 80tals musik.....

Och nu fick jag bara upp alla dessa töser som tappade toppen under 80 talet...

• elisabettan

Nu har jag helt snöat in på Rockabilly! Det är sååååååååååå läckert!

• Trasan99

Vi hade schlagerfest en gång, med otroligt bra utstyrslar. Tre tjejer var Herreys, med vita jeans och färgade skjortor, en tjej i frack var dirigent, en tjej var Lena Ph (lockigt hår!) osv. Jag, ett par och en killkompis till dem var ABBA, crossover (den andra killen är bög och har jobbat som dragqueen, expert på att klä ut killar till tjejer! ). Jag var Benny Andersson med helskägg, fantastiskt kul! Vi köpte kläder på Myrorna och sydde på paljetter, silverfärgade band (i stället för kedjor), slog in klackarna på mina svarta stövlar i aluminiumfolie etc. Bästa maskeradklädseln jag har haft!

• elisabettan

Trasan99: Tack för fina tips! Myrornas it is!

• elisabettan

Jag hittar ingenting på second hand....... HJÄLP!
    Kanske sy ngt eget?

• Cantaton

Pappas sambo berättade om en person som hade klätt ut sig till en tonartshöjning. Hur man gör detta rent praktiskt vet jag inte, men det är en kul idé

• elisabettan

Cantaton skrev 2010-07-06 18:35:02 följande:
    Pappas sambo berättade om en person som hade klätt ut sig till en tonartshöjning. Hur man gör detta rent praktiskt vet jag inte, men det är en kul idé

Haha! Lovely! HUR gör man det? Låter mycket intressant! VILL! vILL! VILL!

• elisabettan

Nä, nu börjar jag få panik över detta. GAH!!!!!!

• Tritonus

Jag hade planer på en stor schlagerfest i våras, som dock aldrig blev av, men jag hade tänkt att ha Melodifestivalvinnare som tema, och att man då kunde klätt ut sig till en artist, en låt eller vad man kan komma på.

Tänkte på låtar som "Stad i ljus" (lampskärm på huvudet, tröja eller klädesplagg med stadsmotiv) och "Dag efter dag" eller "Imorgon är en annan dag" och att man då kunde vara en sån där almanacka som man drar bort en blad ifrån varje dag. "Fyra bugg och en coca-cola" skulle man också kunna klä ut sig till, antingen som en person eller om man är fem stycken som går ihop... 

Om man tänker bort från Schlagergenren kan man säkert hitta massa fler förslag. Just att klä ut sig till en låt känns kul tycker jag. Kanske lite annorlunda mot vad de flesta klär ut sig till på en maskerad med musiktema. 

• elisabettan

Ni är verligen fulla av idéer. Varför är jag själv så trög?
    Tack för all inspiration!

• Cantaton

En stämgaffel kanske? Den har ju två ben och en "knopp" på toppen (= huvudet) :) "Bara" att klä in dig i silver och konstant prata i tonläget A

• Tritonus

Stämgaffel var ett klockrent förslag. Det vill jag klä ut mig till! Måste nog fixa en maskerad snart... hehe. 

Svar på tråden Maskerad med musiktema