Inlägg från: lyckan ler |Visa alla inlägg
  • lyckan ler

    Augustibrudar 2010 forts...

    Nu har jag också hittat hit!


    Shit! Mina kollegor kom in för en dryg halvtimme sen och sa att min kväll inte ser ut som jag tror... Blir alltså kidnappad direkt när jag slutar jobba... Undrar vad de har i kikaren! Blev helnervös!

  • lyckan ler

    empa: härligt att du fick en mysig dag och roligt! Även om du inte kände att fokus låg på dig. Men jag hoppas inte du behövde betala en spänn iaf!

    Jag blev ju hippad av mina arbetskamrater i tisdags och det var väldigt lugnt. De tog mig direkt efter jobbet och så körde vi till ett stort populärt grönområde i stan, vid havet, där vi första hade lite pick-nick med champagne och snacks. Sen blev det räkfrossa på en restaurang intill och sen tillbaka till gröningen. Där dukade tjejerna upp en liten dessertbuffé och så drack vi fläderblomsvin. Mums! Då fick jag även ett presentkort på Make Up store, där jag har bokat sminkning till bröllopet. En kväll helt i min smak och jag är superglad för att de drog iväg mig! Det var lagom med uppmärksamhet för min del!

    Miss Giggle: tyckte det var skitsvårt med frisyrer också, men hittade till slut en massa bilder på vad jag ville ha. Vill du ha strikt/perfekt eller lös/avslappnad uppsättning?

  • lyckan ler

    Miss Giggle: om du inboxar mig din mailadress, så kan jag maila ett dokument med frisyrer som jag hittade, på lösa avslappnade uppsättningar.

  • lyckan ler

    glaca: vad kul att du svarade på min undran. Då förstår jag helt och hållet hur ni tänkt, och det låter ju inte så knepigt längre. Alla är nöjda!

    Visst var det i denna tråden som någon skulle ha syrénlila gerbera i sin bukett? En sk armbukett? Jag var hos floristen och pratade om det, eftersom mannen ska ha syrénlila slips, men hon sa att det inte finns gerbera i den färgen. Färgas dina blommor eller är min florist helt ute och cyklar?

  • lyckan ler

    Ska ni läsa någon dikt eller nåt annat under vigselakten? Jag har tänkt läsa en dikt. Men jag har hittat två som jag verkligen gillar, på olika sätt. Jag kan inte bestämma mig... Får man lov att ha fusklapp, eller måste man lära sig dikten utantill?

    Den här första tycker jag bara om för att den är fin helt enkelt. Den andra passar så bra in på vårt förhållande och låter nästan som om jag själv skrivit den, men är rädd för att min bm kanske tar åt sig och blir lite ledsen... Jag säger ofta att jag kan inte läsa hans tankar, och jag önskar att han sa att han älskar mig oftare och visar sin kärlek för mig mer öppet bland andra människor... Vilken röstar ni på?

    Alt 1.


    Får jag gömma några drömmar hos dig?


    Några naiva och vackra


    som andra kanske skrattar åt.


    Jag vill låta dem bo längst inne i dig.


    Får jag dansa klumpigt?


    Får jag sjunga falskt för dig en solig dag,


    när hjärtat spränger i bröstet?


    Får jag vara i din värme,


    och långsamt mjukna


    när själen blivit lite frostbiten?


    Håll om mig,


    tills jag ler igen!


    Får jag slösa min kärlek på dig?


    Får jag skratta, krama, sjunga, gråta


    och dansa av kärlek,


    utan att du blir rädd?


    Jag vill se dig i ögonen


    och låta ett leende


    berätta att jag älskar dig.

    (/Sigrid Renklint)


    Alt 2.

    Tala alltid om för mig att du älskar mig,
    i ord, handling och gester.
    Utgå inte ifrån att jag redan vet det.
    Om jag verkar generad, fortsätt i alla fall.
    Tala om för mig när du känner dig nere och missförstådd.
    Jag blir starkare när jag vet att jag kan trösta,
    men tala om, jag kan inte läsa dina tankar.
    Visa andra att du uppskattar mig.
    Om du öppet visar din kärlek, får det mig
    att känna mig extra stolt och vacker.
    Glöm inte bort det lilla tokiga,
    du har inom dig.
    Omtanke och kärlek i stora mått,
    tillsammans med en gnutta galenskap,
    gör att ett förhållande aldrig blir tråkigt!

    (/Ann Andersson)

  • lyckan ler

    romaste: åh, vad kul med en kille i tråden! Min man ska inte alls lägga varken tid eller pengar på hår eller smink. Ja, alltså han kommer ju att vara relativt nyklippt, men klipper sig gör han ju i vilket fall som helst. Oavsett om det är bröllop eller ej. För min mans del kommer inte puder att hjälpa mot en blank panna heller, då han svettas ganska ymnigt... Det blir nog bara konstigt istället... Jag tycker inte du behöver lägga ner energi på det faktiskt. Men jag är ju också ganska enkel av mig, och vi kommer att ha ett enkelt bröllop!

  • lyckan ler

     


    MollyBoll skrev 2010-07-05 14:02:38 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig den 21.e augusti.  Får jag vara med i er lilla klubb? :)

    Klart du får! Välkommen hit!

  • lyckan ler

     


    Brallis2010 skrev 2010-07-05 23:37:58 följande:
    varför finns det två trådar om augusti?den andra är här...brollopstorget.se/Forum-1-9/m3770524.html

    Två gäng helt enkelt! Bara att välja vilken tråd du vill hänga i, eller häng i båda!

    Ang ert efternamn så tycker jag det är ganska kul med ovanliga efternamn. Att man ibland får stava sitt namn för andra som ska skriva, är inget större problem. Jag har haft ett ovanligt efternamn hela mitt liv, så jag vet. Jag röstar på att ni tar din mammas flicknamn, annars kommer det kanske att försvinna helt också?

    Miss Giggle: tack för råd! Pratade med en kollega om valet av dikt igår, och hon sa nästan samma som du! Jag vill ju verkligen inte anklaga min bm på bröllopet, eller göra honom ledsen. Egentligen vill jag ju förklara min kärlek till honom, så då passar den första dikten bäst! Det var också den jag hade tänkt från början, så den kommer det att bli!

  • lyckan ler

     


    Orsakullan skrev 2010-07-07 10:33:03 följande:
      Det var jag! Min florist sa att det finns gerbera i alla färger utom blå så då litar jag på det :) Har personligen ingen aning men jag sa att jag ville ha syrénlila och då föreslog hon gerbera!

    Vad konstigt! Jaja, nu blir det nog andra syrénlila blommor och vit gerbera, verkar det som. Bara jag får gerbera i buketten, så är jag nöjd!


     


    23maj2009 skrev 2010-07-06 22:03:18 följande:
      Visst är det en bra dag :)

    Eller hur?

    Var inne på en rolig sida: www.balunz.se/shop/. Där hittade jag Sky lantern i form av ett hjärta, som jag föll för pladask! Tror minsann jag ska köpa en sån, så går vi ner till stranden och släpper iväg den där. Fast jag vill ju gärna ha gästerna med då, och det fungerar inte så bra rent logistiskt...

  • lyckan ler

     


    Brallis2010 skrev 2010-07-08 14:48:07 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m3783885.htm...Rösta gärna.Senast 27/8 måste vi ha bestämt oss... det är dagen innan bröllopet...

    Länken funkar inte!

    glaca: nej, vad tråkigt! Kan tyvärr inte komma med några konkreta tips... Ska själv inte ha inhyrd serveringspersonal. Hoppas ni hittar någon snart!

  • lyckan ler

    Carin o Mikael: tack för tipset! En aning billigare ju, även om de inte är hjärtan! Men det finns ju i röd färg iaf!

  • lyckan ler

    Lycka till alla som gifter sig i helgen! Hoppas på underbart fina dagar för er alla!

    Liilly: hoppas det löser sig med blommorna! Sånt strul vill man ju bara inte ha! Skönt att du har floristen på din sida iaf!


    Igår lämnade vi in förlovningsringarna till putsning och gravering av datum på mannens. Ikväll ska jag nog börja knåpa med placeringskorten. Inte riktigt bestämt hur de ska se ut, men det blir nog inte så avancerat.


    Måste börja öva lite på dikten jag ska läsa... Även om jag ska ha pappret framför näsan, vill jag ändå kunna den lite utantill.


    Inte mycket kvar att fixa annars. Ska av köpa en hudfärgad axelbandslös bh, eftersom den vita jag köpte syns genom klänningen. Sen vore det bra om jag hittade en sjal att lägga om axlarna på kvällen och om det blir lite kyligt...


    Känns såååååååå overkligt, eller hur??

  • lyckan ler

    empa: tror inte jag är mycket till hjälp med att lista saker, eftersom vi har ett "light"-bröllop. Min lista är nog inte ens hälften så lång som andras med större bröllop.

  • lyckan ler

    Jag var och fotade till secret box förra måndagen, och jag har fortfarande inte fått bilder som jag ska välja ut 10 st från... Mailade fotografen i tisdags och fick ett svar igår kväll att hon höll på med urvalet. Skulle skicka länk strax, skrev hon. Men har inte fått nåt än. Börjar bli lite stressad... Efter jag har valt ut bilderna, ska de ju framkallas och skickas till mig, jag ska handla box, kartong och silkespapper och fixa med bilderna... Och det är snart bara en vecka kvar till bröllopet... Panik!!!

  • lyckan ler

     


    Annika Hbg skrev 2010-08-05 08:42:24 följande:
    sitter här och försöker skriva mitt vigsellöfte till M2B, det går inte alls bra och jag har väldig idé torka. hur ska ni göra? skriva egna? om ni har skrivit så får ni väldigt gärna lägga ut dem här (om ni vill såklart) så att jag kan se lite hur man ska lägga upp det.

    Skriver inga egna löften, tack o lov. Snacka om prestationsångest! Imponerad av er som klarar det! Du får säkert ihop nåt jättefint!


     


    Katarina Michael: riktigt trist om det regnar just vid fotograferingen... Är också rädd för det, nästa helg. Har ingen direkt back-up plan för det... Hoppas verkligen ni klarar er!


     


    Fick faktiskt bilderna av fotografen för någon timme sen! Har redan valt och skickat tillbaka till henne, så jag hoppas jag får bilderna mån-tis. Ganska nöjd med bilderna faktiskt! Kul!

  • lyckan ler

    Vädret ser inte så lovande ut för helgen... Hoppas vädergudarna ändå bestämmer sig för uppehåll åtminstone...

    Alla frågar om jag är nervös, men det är jag inte direkt. Men kommer garanterat att vara nervös både fredag kväll och lördag... Är ni nervösa?


    Bride in leather: kul när det är på det hållet!

    VB: härligt att du var så nöjd med din hippa!

  • lyckan ler

     


    Liilly skrev 2010-08-10 09:12:33 följande:
    Just det! Vi önskade oss pengar i present och kan ju säga att vi lyckades gå plus på att gifta oss... plus att vi fick endel presenter utöver pengar! Perfekt!!

    Åh, det är ju fantastiskt!

    Härligt att höra att ni haft så fina och lyckade bröllopsdagar, alla som gifte sig förra veckan!

    Bara fyra dagar kvar, och vädret ser tyvärr inte särskilt lovande ut...

    Bride in leather: kul! Har du redan fått bilderna? Jag hoppas jag får mina bilder imorgon, så ska jag fixa med dem och lägga i låda och slå in. Börjar bli lite stressad över hela momentet med morgongåvan (vilket jag också nämnt för fotografen...).

    Annika: jag är inte så nervös över själva bröllopet, däremot för vädret. Eftersom vi båda gifter oss i Hbg, så kan vi ju dansa soldansen för varandra också!

    Nu ska jag vattna lite blommor, sen ska jag sätta mig och göra de sista placeringskorten. Det sista på "att göra-listan".

  • lyckan ler

    Miss Giggle: då kan jag känna mig säker eftersom jag inte gifter mig i en kyrka... Hoppas ni får en trevlig dag i stan!

    Fick mina bilder precis! Tjoho! Nu ska jag fixa boxen!

    Hur gör man med andra ringar man har, på vigseln? Ska man ha dem på sig, eller ska man bara ha förlovnings- och vigselring? Jag har nämligen en ärvd vigselring (allians) på höger ringfinger, kan jag ha den på mig?

  • lyckan ler

    Inget ont i huvudet eller magen, men däremot har jag en konstig pirrig känsla i kroppen. Men det är säkert bara bra! Lyckligtvis bråkar vi inte heller, fast det gör vi förstås aldrig, så varför nu?

    Countdown...

  • lyckan ler

    Så är man då äntligen fru!! Vilken underbar dag vi hade, trots regnet! Vi hade ändå tur, för det slutade regna precis när vi steg in på Sofiero för fotograferingen. När vi körde därifrån, efter vigseln, kom ösregnet och åskovädret! Perfekt tajming! Underbart rolig kväll och supermysigt hotellrum med jacuzzi och bubbel i glasen! Kunde inte varit bättre! Tummen upp för allt!

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...