• chimpanzee

Nojjar över händelse på bröllopet

Nu är jag gift! Allt gick som smort och festen var superlyckad. Det blev precis som jag hade föreställt mig och jag är jätteglad för det.

Tyvärr så hände det en tråkig sak under middagen och jag har svårt att släppa det. Jag går och tänker på det nästan mer än allt annat som var bra.

En kusin i 20-årsåldern till min man drack för mycker vin under middagen och blev otrevlig. Min man gick över till honom för att säga åt honom att lugna ner sig. Precis när ett tal skulle börja och hela salen satt tysta och tittade på oss så kommer kusinen fram till vårt bord och ställer sig och stirrar ut min man på ett aggresivt sätt. Det blev rätt pinsam stämning och flera personer sade till honom på skarpen att gå och sätta sig ner. Senare under middagen så rusar kusinen gråtandes ut ur lokalen och försvann från festen! Inte nog med det så rusar deras farmor efter och försvann även hon utan att säga hej då :( Hon kom inte tillbaka och körde tydligen runt på stan och letade efter kusinen... Han hade stuckit hem till en kompis och enligt uppgift så hade han planerat att supa sig full på vårt vin och sedan gå på fest hos kompisen...

Även om middagen och festen fortsatte som om ingenting hade hänt så blev det såklart tråkigt för alla hans släktingar som behövde tänka på det som hänt och på vart han hade tagit vägen. (Han bor i en annan stad och de hade ingen kontakt med honom föränn dagen efter) Flera av gästerna har kommenterat och frågat om det i efterhand.

Jag tyckte att hela händelsen var otroligt pinsam och jag känner att den håller på att förmörka minnet från min bröllopsdag.

Någon som har varit med om något liknande eller har några tröstnde ord så att jag kan komma över detta?

• Svar på tråden Nojjar över händelse på bröllopet
  • sun moon

Tråkig attityd att supa sig full gratis och bära sig illa åt. Tyvärr kan det hända när det finns alkohol med i bilden. Var ert bröllop underbart i övrigt så tänk på det och ni är ju gifta nu.. så härligt Jag längtar själv så mycket till vår dag.

• chimpanzee

Ja, visst är det tråkigt. Vi diskuterade innan hur vi skulle göra med alkoholen och valde att ställa vinflaskorna på borden så att gästerna fick servera sig själva. Dåligt beslut... Våra vänner och släktingar är rätt lugna och dricker på ett socialt sätt så vi trodde inte att det skulle bli problem. Undantaget den här killen då, som är rätt så strulig. Jag hade hoppats att han hade kunnat förstå att det var en viktig dag och ansträngt sig lite för vår skull...

• chimpanzee

Usch, nojar vidare...

Det som stör mig är inte att han blev lite full och drog utan att han ställde till med en scen inför alla våra vänner och släktingar...

• Tunsji

Grattis till att ha blivit fru =)
    Trist att det hände men eg så den enda han skämde ut var sig själv.

• lillabjörn

Förstår dig verkligen, jag är likadan och låter ofta de få dåliga sakerna överskugga en i övrigt helt perfekt dag mm. Det är lätt hänt att man nojar totalt över en liten sak (ursäkta ordvalet "litet", men i förhållande till att ni gift er och fått varandra, så är det en liten sak! ;)))

Prata med ngn av dina vänner som var med, och som du vet INTE skulle noja över en sådan sak. Överta hennes argument kring varför du inte ska ha fokus på den saken, och börja njuuuuut av er stora dag!

• Moirie

Välj att tänka på någon fin del av dagen/kvällen varje gång du tänkt på händelsen. Hur många minuter av kvällen handlade om kusinens pinsamheter och hur många minuter var fina och värda att minnas? Det är lätt att fastna i det som gick åt skogen men det är ju för att våra hjärnor är gjorda för att haka fast i det som är negativt. Det betyder inte att händelsen är så viktig att den kommer sätta prägel på hela festen, bara att din hjärna jobbar med den eftersom du upplevde den som hotfull, och det är viktigt evolutionärt sett för oss att skydda oss från hot.

Som någon annan skrev: han skämde ju bara ut sig själv. Han hade ett eget ansvar för att uppföra sig. Jag hoppas han grubblar över det här minst lika mycket som dig? Tycker nästan synd om honom. Han har ju gjort sig omöjlig i en massa sammanhang.

Att gäster frågar om det hela efteråt är nog för att de är bekymrade över hur ni tog det. Om ni viftar bort det och väljer att prata om hur fin vigseln var, eller nåt annat så kommer nog ingen tänka på händelsen som någon särskilt viktig del av kvällen.

• kk16247

äsch, det var han som skämde ut sig och det får stå för honom! Jag tycker inte att du ska noja utan släppa det och tänka på allt det andra som var fint istället, för det gör säkert alla andra ju!

• anne på grönkulla

Var och en skäms för sig själv. Om du låter incidenten (som verkligen var supertråkig och pinsam, men mest för honom inte för er och inte för nån annan) ta över minnet så låter du ju honom bestämma över era minnen - och det är det väl inte värt?

• chimpanzee

Tack alla! Ni har så klart helt rätt! Tänk att det bara behövs några kloka ord för att man ska se saken ur ett annat perspektiv. Det är verkligen synd om den här killen. Han har noll stöd från sina föräldrar och gör ofta bort sig i diverse sammanhang utan att förstå det själv. Efteråt så är han ångerfull och som ett stort frågetecken och de runt omkring honom är arga och får förklara för honom vad han gjort för fel. Fatta den ångesten!

Nä nu ska jag programmera om min hjärna genom att gotta mig i foton från dagen som för övrigt inte kunnat bli bättre!

Får jag bjuda på ett tips som tack för hjälpen (handlar om alkohol vilket kanske är lite opassande för tråden, men va fan )

Till festen så hade vi en ölbuffè med en massa olika sorters öl och cider i skålar med is. Såg riktigt snyggt ut och var mycket uppskattat bland gästern. En riktig konversationsstartare!

Lycka till på era bröllopsdagar!

• BlackWIngedAngel

Jag vet inte om det är så mkt till tröst, men jag vet med säkerhet att det kunde varit värre. När min mammas arbetskamrat skulle gifta sig så firades brudgummens svensexa på danmarksbåten. En av kamraterna drack ordentligt och fick någon typ av "fylledille" och hoppade över bord. Det låter så overkligt att man nästan inte tror att det är sant, men så var det.

• bröllop 101009

Herre gud!
    Hur gick det med honom?

• BlackWIngedAngel
    bröllop 101009 skrev 2010-06-30 21:42:51 följande:
    Herre gud!Hur gick det med honom?
    Om du syftade på mitt inlägg, så drunknade han. Som sagt; Helt sjukt overkligt.
Svar på tråden Nojjar över händelse på bröllopet