Nojjar över händelse på bröllopet
Nu är jag gift! Allt gick som smort och festen var superlyckad. Det blev precis som jag hade föreställt mig och jag är jätteglad för det.
Tyvärr så hände det en tråkig sak under middagen och jag har svårt att släppa det. Jag går och tänker på det nästan mer än allt annat som var bra.
En kusin i 20-årsåldern till min man drack för mycker vin under middagen och blev otrevlig. Min man gick över till honom för att säga åt honom att lugna ner sig. Precis när ett tal skulle börja och hela salen satt tysta och tittade på oss så kommer kusinen fram till vårt bord och ställer sig och stirrar ut min man på ett aggresivt sätt. Det blev rätt pinsam stämning och flera personer sade till honom på skarpen att gå och sätta sig ner. Senare under middagen så rusar kusinen gråtandes ut ur lokalen och försvann från festen! Inte nog med det så rusar deras farmor efter och försvann även hon utan att säga hej då :( Hon kom inte tillbaka och körde tydligen runt på stan och letade efter kusinen... Han hade stuckit hem till en kompis och enligt uppgift så hade han planerat att supa sig full på vårt vin och sedan gå på fest hos kompisen...
Även om middagen och festen fortsatte som om ingenting hade hänt så blev det såklart tråkigt för alla hans släktingar som behövde tänka på det som hänt och på vart han hade tagit vägen. (Han bor i en annan stad och de hade ingen kontakt med honom föränn dagen efter) Flera av gästerna har kommenterat och frågat om det i efterhand.
Jag tyckte att hela händelsen var otroligt pinsam och jag känner att den håller på att förmörka minnet från min bröllopsdag.
Någon som har varit med om något liknande eller har några tröstnde ord så att jag kan komma över detta?