• Bride in leather

Skippar ena tärnan nu

Hom engagerar sig inte för fem öre i bröllopet eller i hennes eget klänningsletande.

Jag har ringt henne 4-5 gånger,smsat samt mailat men inget svar och sen har hon mage att säga att jag bara ringt henne en gång.

• Svar på tråden Skippar ena tärnan nu
  • Zia 20090618

Hehe det där med brevduva lät som en bra idé ;) Nej men skämt åsido verkar det ju ligga mycket mer bakom detta än "en mindre engagerad brudtärna".  Skippa henne som brudtärna då om det känns bäst..

• Bride in leather
    Zia 20090618 skrev 2010-06-21 21:40:47 följande:
    Hehe det där med brevduva lät som en bra idé ;) Nej men skämt åsido verkar det ju ligga mycket mer bakom detta än "en mindre engagerad brudtärna".  Skippa henne som brudtärna då om det känns bäst..
    Haha.

Ja kanske ligger det mer bakom men jag vet ej vad och jag tycker inte att det ska ligga på enbart mig ang kontakten

• Zia 20090618

Ja men sånt som att hon inte är särskilt brydd om andra än sig själv och så lär väl inte öka förståelsen för denne. Efter nog lång tid är det svårt att känna sympati för och orka stå ut med någon som inte skulle göra samma sak man själv skulle för den personen..

• Bride in leather
    Zia 20090618 skrev 2010-06-21 22:34:41 följande:
    Ja men sånt som att hon inte är särskilt brydd om andra än sig själv och så lär väl inte öka förståelsen för denne. Efter nog lång tid är det svårt att känna sympati för och orka stå ut med någon som inte skulle göra samma sak man själv skulle för den personen..
    Exakt min tanke.
  • uppochhoppa

Svår situation. Det låter som det inte är helt bra mellan er, för är det bra, då är man ju i alla fall intresserad av att höras och berätta hur det är.

Frågan är om hon behöver ett wakeupcall? - dvs  - säg det inte spm ett hot, utah lugnt och sakligt, berätta om hur du känner för bröllopet och för henne. Att hon har bra sidor - men nämn det som du nu känner är jobbigt som en mindre bra sida. Är hon intresserad - och du inte alltför dömande, tror jag hon kommer att vilja bättra sig. ta då och boka in datumet ni ska kolla klänning direkt och ha en plan b om ni inte hittar nåt i de tre första butikerna så att hon inte får panik för att inte duga.

Vem vet - hon kanske tycker att dina - som du säger är låga krav är höga för henne?

Hoppas att ni löser det och att du får tag i henne. Att hon inte svarar - tror du inte det också kan ligga i att hon har lite dåligt samvete?

• Bride in leather
    uppochhoppa skrev 2010-06-22 09:09:15 följande:
    Svår situation. Det låter som det inte är helt bra mellan er, för är det bra, då är man ju i alla fall intresserad av att höras och berätta hur det är. Frågan är om hon behöver ett wakeupcall? - dvs  - säg det inte spm ett hot, utah lugnt och sakligt, berätta om hur du känner för bröllopet och för henne. Att hon har bra sidor - men nämn det som du nu känner är jobbigt som en mindre bra sida. Är hon intresserad - och du inte alltför dömande, tror jag hon kommer att vilja bättra sig. ta då och boka in datumet ni ska kolla klänning direkt och ha en plan b om ni inte hittar nåt i de tre första butikerna så att hon inte får panik för att inte duga.   Vem vet - hon kanske tycker att dina - som du säger är låga krav är höga för henne? Hoppas att ni löser det och att du får tag i henne. Att hon inte svarar - tror du inte det också kan ligga i att hon har lite dåligt samvete?
    Kanske det men jag har ju försökt nå henne.Hon ringer inte själv upp,trist.Kontakten ska inte bara skötas av mig känner jag?

Om hon tycker att kravet om att själv vara med och välja klänning är för högt då är ju ngt riktigt fel tycker jag.

Jag vet inte om hon har dåligt samvete,

• Amelia07

Hej!

Mitt råd är att göra det du känner är bäst. Verkar hon oengagerad och att du inte får tag i henne så är det kanske bäst att inte ha henne som tärna. Jag har varit i en liknande situation där vi nu inte har någon kontakt alls. Det förstör lite av glädjen om man känner att just det med tärnan kunde ha varit bättre. Jag pratade med henne men det hjälpte inte utan hon fortsatte att vara oengagerad. En del skriver att vi kräver för mycket att våra tärnor. Till en viss del kan det vara så men jag ville gärna att hon skulle ha varit lite mer involverad i mitt bröllop. Bättre att hoppa av tåget nu än att fullfölja det om hon nu egentligen inte riktigt vill. Bättre att ha en tärna som man känner funkade jättebra och kan se tillbaka på allt med glädje :).

• Bride in leather

Hej

Jag tycker inte att man kräver för mycket om man ber dem vara delaktiga i tex klänningsval m,m.

Idag fick jag meddelande via min syster som fått veta av min bror att denna människa inte ens kommer på bröllopet...

Amelia07 skrev 2010-06-30 22:32:51 följande:
    Hej! Mitt råd är att göra det du känner är bäst. Verkar hon oengagerad och att du inte får tag i henne så är det kanske bäst att inte ha henne som tärna. Jag har varit i en liknande situation där vi nu inte har någon kontakt alls. Det förstör lite av glädjen om man känner att just det med tärnan kunde ha varit bättre. Jag pratade med henne men det hjälpte inte utan hon fortsatte att vara oengagerad. En del skriver att vi kräver för mycket att våra tärnor. Till en viss del kan det vara så men jag ville gärna att hon skulle ha varit lite mer involverad i mitt bröllop. Bättre att hoppa av tåget nu än att fullfölja det om hon nu egentligen inte riktigt vill. Bättre att ha en tärna som man känner funkade jättebra och kan se tillbaka på allt med glädje :).
  • Amelia07

Jag håller med dig. Jag försökte också att få med henne på diverse aktiviteter. Jag har varit tärna och för mig var det en självklarhet att stå vid brudens sida både när det gällde att prova klänning och provsminkning.

Vad det gäller min tärna och att vi inte har kontakt så är det saker som nog har bubblat under ytan. Detta var nog en utlösande faktor bara...

Du kan kanske skicka något meddelande genom din bror att du behöver prata med henne (om du nu inte kan få tag i henne). Det är ju alltid bra att försöka lösa det om det går. Men jag hade nog avblåst det hela även om ni nu reder ut delar av det. Man måste ha någon som man kan lita på.

• Bride in leather
    Amelia07 skrev 2010-06-30 22:41:31 följande:
    Jag håller med dig. Jag försökte också att få med henne på diverse aktiviteter. Jag har varit tärna och för mig var det en självklarhet att stå vid brudens sida både när det gällde att prova klänning och provsminkning. Vad det gäller min tärna och att vi inte har kontakt så är det saker som nog har bubblat under ytan. Detta var nog en utlösande faktor bara... Du kan kanske skicka något meddelande genom din bror att du behöver prata med henne (om du nu inte kan få tag i henne). Det är ju alltid bra att försöka lösa det om det går. Men jag hade nog avblåst det hela även om ni nu reder ut delar av det. Man måste ha någon som man kan lita på.
    Jag ringde min bror nu och sa till honom att han kan hälsa henne att vi är inte vänner längre.Han tycker att jag är löjlig,då exploderade jag.Löjlig?Han är ju liksom inte ngn kontaktperson för vårt osa.
  • trollsländebrud

Bride in leather skrev 2010-06-30 22:34:28 följande:
    Hej Jag tycker inte att man kräver för mycket om man ber dem vara delaktiga i tex klänningsval m,m. Idag fick jag meddelande via min syster som fått veta av min bror att denna människa inte ens kommer på bröllopet...

Menar du att hon som du tillfrågat att vara din tärna (samma kvinna som hela tråden handlar om) och som uppenbarligen tackat ja till det uppdraget, nu har berättat för din bror (eller för någon annan som berättat för din bror) att hon inte ens kommer till bröllopet? Isåfall känns det som om det är något helfel med denna kvinna och jag vet inte om jag skulle vilja ha kontakt med människan överhuvudtaget. Men det är klart att jag skulle vilja prata med henne och höra om det är sant. Det kanske är någonting annat som ligger bakom. Kan du inte åka hem till henne då, bara för att få ett rejält snack om hela saken?  
    Hoppas allt reder upp sig och att du får en engagerad tärna, oavsett om det blir hon eller inte.

• Amelia07

Nej det förstår jag att han inte är någon kontaktperson. Men nu är du ju desperat i och med att du inte kan få tag i henne. Väldigt tråkigt läge. Tänk på att sådana här situationer tar mycket energi. Går det inte att lösa med henne så är det bättre att gå vidare. Kanske kommer det en punkt senare då ni kan prata om det hela, så tänker jag om mitt läge i varje fall. Hoppas det löser sig till det bästa för dig.

• Bride in leather
    Amelia07 skrev 2010-06-30 22:56:34 följande:
    Nej det förstår jag att han inte är någon kontaktperson. Men nu är du ju desperat i och med att du inte kan få tag i henne. Väldigt tråkigt läge. Tänk på att sådana här situationer tar mycket energi. Går det inte att lösa med henne så är det bättre att gå vidare. Kanske kommer det en punkt senare då ni kan prata om det hela, så tänker jag om mitt läge i varje fall. Hoppas det löser sig till det bästa för dig.
    Nejnej jag är inte desperat,bättre nu än sen när man köpt allt.Hon är inte min enda tärna.

De andra är mycket bättre.Med henne är det förbi.

Tack:)

Svar på tråden Skippar ena tärnan nu