• Morsian2011

Ni som med lite större budget?

Hej,

det är många som lyckas hålla sitt bröllop på 50 000 kr, och under alt. lite över. Vårt drömbröllop kommer med resan kosta över 200 000 kr. Då är det dock bröllop för 70 personer på ett alldeles fantastisk ställe med en stjärnkock bakom kastrullerna och vi kommer göra typ det vi drömt om alltid. Vore kul att få prata med er som har lite större budget, bara för att få tips osv.

• Svar på tråden Ni som med lite större budget?
  • Andreas flicka

Vad fick era gäster betala för att bo över på slottet/herrgården etc.

• Carin o  Mikael

Våra gäster får betala 800kr/rum... de får ange en bokningskod när de bokar så får de lite rabatt på rumspriset. Annars kostar ett vanligt dubbelrum 1300 kr. Så många valde att sova kvar vilket är jätteroligt och avslutas med gemensam brunch. 

/C&M

Andreas flicka skrev 2010-08-01 10:21:30 följande:
    Vad fick era gäster betala för att bo över på slottet/herrgården etc.    

• Andreas flicka

Vad bra pris ni har fått! Våra gäster betalar 645 per person för rum och det priset har vi förhandlat ner - tycker gott att vi borde ha fått rummen för 400-500 kr. Vi fyller ju nästan hela slottet.

Jag har oftast varit med om att rummen på herrgård/slott (bröllop) har kostat 600-700 kr.

De flesta av våra gäster har också valt att stanna. Det är verkligen jätteroligt!

• Carin o  Mikael

Tycker att festarrangörerna nästan borde ha som regel att ge ett bra rumspris eftersom de flesta av rummen blir tingade och det faktum att festen också kostar en del. Bara mat och dryck till maten + avec för alla går loss på cirka 60. Sedan drar de ju in en del på bar osv... Bröllopsfester borde ju vara en ganska stor inkomst för dem...

Vart ska ni gifta er?

/C&M

• Carin o  Mikael

Södra Dalarna och festen blir på Wanbo Herrgård... uppe i mina gamla hemtrakter...

Blir den 14/8 så det börjar dra ihop sig!

/C&M

• uppochhoppa

Nu har kag lagt ion bild på tänkta örhängen och på vigselringen i mitt galleri!

I morgon bokar vi bröllopsresan till whistler, har kikat och sett att de har grymt bra pris på femstjärniga four seasons, kanske bokar vi det. Vore ju så nice att bo 5stjärnigt på bröllopsresan, normalt bokar vi inte sådana hotell när man reser eftersom man inte ska spendera så mkt tid på rummet. Nu blir det bröllopsresa till en vinterort med mysiga restauranger, men jag tror att det blir en del tid på hotellet ändå, särskilt när det finns spa och grejer där!

• Nikeh

MonsterSmulan skrev 2010-07-30 11:17:37 följande:
    Hej! Kommer in i tråden lite sent, men hoppas få vara med ändå. Vi har en budget på ca 150.000kr (exklusive smekmånad och ringar) för ca 55 gäster. Vi gifter oss först i Juni 2011, så vi är bara i början av planeringen än så länge, men ser redan att vissa poster kommer att dra iväg... Det jag inte vill snåla på är: 1) Brudklänning 2) Festlokal 3) Ring (men ringen har jag lagt utanför budgeten, hihi!) Viktigast för min blivande man är riktigt bra bröllopsmiddag.

Hej! Jag kommer också in lite sent i tråden, men är väldigt glad över att den finns!
    Vår budget är nog lite flytande. Den är än så länge på ca 140'. Allt beror nog lite på vilken lokal vi kommer att använda. Det viktigaste för min fästman är middagen, då han jobbar inom restaurang själv.

Vi har redan köpt våra bröllopskläder och min klänning kostade väl lite mer än tänkt. Men å andra sidan fick vi hans kläder något billigare så jag tänker att det jämnar ut sig.

• Thinkerbelle
    Carin o Mikael skrev 2010-08-03 19:29:05 följande:
    Tycker att festarrangörerna nästan borde ha som regel att ge ett bra rumspris eftersom de flesta av rummen blir tingade och det faktum att festen också kostar en del. Bara mat och dryck till maten + avec för alla går loss på cirka 60. Sedan drar de ju in en del på bar osv... Bröllopsfester borde ju vara en ganska stor inkomst för dem... Vart ska ni gifta er?   /C&M
    Krägga Herrgård:)
  • MrsMuffin

Nu har vi gift oss! Kika in på http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se om ni vill se lite pics...

Fick räkningen från Stadshotellet häromdagen, blev helt okey faktiskt - vi var 83 personer som åt middag och drack ganska så skapligt. Var helt klart värt det, bara det att slippa städning och dukning...gaaaah!!

Lycka till alla ni andra!

Svar på tråden Ni som med lite större budget?