• liste

Hemligt bröllop

Undrar om Ni kan hjälpa mig vad vi ska skriva i vår inbjudan....

Jag fyller snart 30 och då tänkte vi bjuda in till fest....va gästerna inte ska veta är att vi tänkte slå till med att gifta oss då.

Men vi vill ju att dom ska vara fina och uppklädda ändå....

Tänkte röda mattan...oascarsgala som tema...

Men hur kan man formulera en barnfri inbjudan till en sån fest??

helt tom på ideer

• Svar på tråden Hemligt bröllop
  • Edwins mamma

Vi skrev vi älskar våra barn men lämnar dom hemma vi önskar därför att ni också gör det. Har ni inga barn ... Kan man kanske skriva vi förstår att ni älskar era barn men denna kväll är det glitter och glamour och barnen är välkomna en annan dag!!

• xaniara

Tänk bara på att gäster som kanske mer än gärna prioriterar att skaffa barnvakt till en bröllopsfest kanske inte tänker likadant om det endast är en 'vanlig' fest.. Jag har hört många beskriva hur de blivit besvikna över hur upptagna föräldrar tänker att de kommer förbi på fika nån annan gång istället.

Jag skulle föreslå att om ni väldigt gärna vill att dessa gäster ska komma så kan det vara på sin plats att lite diskret avslöja att det kanske handlar om mer än en fest.

Lycka till och grattis :)

• Edwins mamma

Men de är ju inte speciellt glamouröst och glittrigt med barn... Skulle inte vilja avslöja nåt iaf. De som tackar nej kan man fråga varför och bara säga att du kommer missa årets fest.. Men inte avslöja nåt. 

• Senilia

Hmmm. Kanske bara är mina vänner - men om vi bjuder på fest i stil med 25 års eller 30 års fest, då lämnar de ALLTID barnen hemma. Barn hör helt enkelt inte hemma på "vuxenfester" i min/vår värld. Förstår inte detta behov av att alltid ha med barnen överallt.?
    Kanske trampar på några tår här men..

Tycker du ska skriva ut att det är Hollywood/glamour/glitter som gäller - kanske ta med att skumpa och dekadenta tilltugg kommer finnas där. Då vill väl inte barn vara med?

Och just det - GRATTIS och lycka till..=)

Svar på tråden Hemligt bröllop