• lovingyou

Brudhandskar?

He
    j,
    Ni som har använt brudhandskar på bröllopsdagen, vad har ni haft för handskar. Sommar eller vinter?

• Svar på tråden Brudhandskar?
  • Sebastiána

Jag funderar på att ha traditionella långa handskar. Egentligen ska man sprätta upp fingret så att man kan föra ut ringfingret när ringen ska på, men jag funderar på att ta av hela handsken. De är ju inte svåra att ta av och på nuförtiden.

• Diz

Det finns bild på handskarna jag kommer att ha under starka bilder i mitt galleri. Jag är kär i mina...

• lovingyou

Tack för svar!

Vi funderar på vinterbröllop och vill ju egentligen nog ha hela handskar eftersom det är just vinter , men sen är går mina funderingar vid just ringen. .
    Kommer nog vara ganska nervös och är rädd att av och på med handsken blir skakigt

Är nog löjlig

Sprätta upp mina handkar vill jag nog inte iaf

• Emma811

Jag håller med, jag vill inte sprätta upp mina handskar.

Kan man inte vänta med att sätta på sig handsken igen tills man kommit ut ur kyrkan? Känns bara fumligt att dra på den direkt efter ringpåsättningen.

• lovingyou

Emma811 skrev 2010-06-23 11:28:33 följande:
    Jag håller med, jag vill inte sprätta upp mina handskar.Kan man inte vänta med att sätta på sig handsken igen tills man kommit ut ur kyrkan? Känns bara fumligt att dra på den direkt efter ringpåsättningen.

Det kan man kanske göra. Kanske ska ta av båda handskarna då, att man inte får bilder där man bara har en handske ?

• Sebastiána
    Emma811 skrev 2010-06-23 11:28:33 följande:
    Jag håller med, jag vill inte sprätta upp mina handskar.Kan man inte vänta med att sätta på sig handsken igen tills man kommit ut ur kyrkan? Känns bara fumligt att dra på den direkt efter ringpåsättningen.
    Man kanske kan få hjälp av sin tärna?
  • Jessika81

Men man sprättar ju bara i sömmen! Det är ju enkelt att sy igen den sen

• brudeniskrudenijuli

Jag tror att det vore effektfullt att ha på sig ett par handskar fram till ringpåtagningen. Då tar man helt enkelt av handskarna och håller dem i handen, sedan lägger man undan dem! (Eller pråcklar diskret på ringen ovanpå handsken om man nu lyckas med det!) :)

• lovingyou

brudeniskrudenijuli skrev 2010-06-23 22:18:25 följande:
    Jag tror att det vore effektfullt att ha på sig ett par handskar fram till ringpåtagningen. Då tar man helt enkelt av handskarna och håller dem i handen, sedan lägger man undan dem! (Eller pråcklar diskret på ringen ovanpå handsken om man nu lyckas med det!) :)

Det kanske man kan göra :) Får testa med ring och handske när det gäller

Svar på tråden Brudhandskar?