Inlägg från: Silvertärnan |Visa alla inlägg
  • Silvertärnan

    Ladycomp

    Jag föreslår pessar istället för p-dator. Billigare i längden, säkrare och enklare. Absolut biverkningsfritt och helt utan hormoner.


    Pessarerna numer är gjorda av silikon och man köper via internet. Finns också ett bättre alternativ till den irriterande spermiedödande krämen. Den heter Contragel grön. Pessarerna heter Milex och FemCap. FemCap sitter direkt på livmodertappen längst in i slidan och kan sitta inne två dygn. Så man kan ha spontant sex i 42 timmar. Eftersom alla pessar måste sitta kvar sex timmar efter senaste samlaget. Inte känns de heller. Jag är jättenöjd. Har provat bägge, men just jag föredrar FemCap.

  • Silvertärnan

    Slidpessar, det gamla vanliga ska provas ut. Men livmodertappspessar behöver inte provas ut. Det finns i tre storlekar. Liten om man aldrig varit gravid, Mellan om man haft missfall, abort, kejsarsnitt, och Stor när man fött. Stämmer allra oftast, men man kan be sin barnmorska beställa hem de tre storlekarna, så man får pröva om man är osäker. För de kostar trots allt en del. Orättvist att spiral är subventionerat, och p-piller för unga tjejer, men inte pessar.


    Pessar finns inte på Apoteket längre däremot.


    www.femcap.se 

  • Silvertärnan

    De flesta som är skeptiska mot pessar vet egentligen inte hur de funkar. Man tro det är kladdigt, bökigt och stör. Men inget av det stämmer.

  • Silvertärnan

    Jo faktiskt. Med FemCap kan man se precis när man har det mest optimala sekretet. Den samlar upp sekretet från livmodertappen. Man tar ut och tittar morgon och kväll. Är det genomskinligt, segt, väldigt halt och ev en blodstrimma i så är det dags att ta ut pessaret och köra utan. Har man sämre spermier så placerar man sperman i koppen och sätter in. Så hamnar sperman direkt mot modermunnen. Man kan alltså använda FemCap för självinsemination också. Bättre än sprutor efter som spermierna inte hamnar i slidans sura miljö. Men vill man ha barn så använder man förstås inget pessargel.

  • Silvertärnan

    Nej, jag säljer inte pessar-jag använder. Det finns dessutom två olika sorters pessar. Men eftersom p-datorer inte säljs i Sverige längre så är ju pessarer ett annat hormonfritt alternativ. Man kan ju också lära sig Billingsmetoden. Gratis. Då blir det oftast färre röda dagar än med p-datorer. Man kan ibland få tag i begagnade p-datorer via Blocket.


    Och stickorna köper man via nätet.


    Och om man använder p-dator kan man ju ha pessar eller kondom de röda dagarna.


    Jag tycker det är kul att fler får veta om både pessar och p-datorer och Billingsmetoden. det är så många som mår dåligt av hormoner.

Svar på tråden Ladycomp