• ida10

Vit underkjol och cremefärgad klänning?

Jag hade beställt en ivoryfärgad klänning på lilly.dk i deras utförsäljning.
    Fick några dagar senare reda på att den klänningen inte fanns inte. Så jag valde en annan som var cremefärgad. Men dessvärre har jag redan fixat underkjol och den äv vit.
    Hur gör man då? Kan man ha vit underkjol till en cremefärgad klänning?

• Svar på tråden Vit underkjol och cremefärgad klänning?
  • Ilys2

Jag kanske inte är världens bästa smakråd men det borde väl gå?

Själv funderar jag på att ha en svart underkjol. Ska ha ett par svarta skor med vita prickar på så det kan nog bli fint.

Du kan inte byta underkjolen mot en cremefärgad annars?

• ida10

Jag köpte kjolen på tradera. Så det kan jag ju inte.
    I så fall sälja den o köpa en cremefärgad.
    Men var får man tag på det?
    Är inte helt säker på att jag behöver ha underkjol till den klänningen,
    så får se hur det blir när den kommer hem i nästa vecka...

• Ilys2

Ah när min klänning kom hem så kände jag att det egentligen inte behövdes någon underkjol men jag ska ha en iallafall för det är skoj att äntligen få ha ordentligt med vidd i kjolen.

Bröllopsbutiker torde väl ha underkjolarav olika slag? Testa att Googla och se vad du hittar. Tradera är bra men på Ebay hittar du nästan vad som helst och ofta till mycket överkomliga priser.

• Pokaloo

Jag har också en creme/ivory färgad klänning o har köpt till en vit underkjol.. Underkjolen kommer ändå inte att synas.. så Go for it säger jag bara!

• ida10

Okej. Jag hoppas det blir som du säger Pokaloo
    Låter toppen =)

• Sibi

Du blir nog fin ändå ida10!

• Nordiskbrud

Underkjolen syns inte så det är inga problem.
    Min underkjol hade en helt annan nyans än min klänning och då köpte jag den hos min brudklänningsbutik. Hon skulle aldrig sålt den om det varit så att den inte skulle fungerat mot klänningen för hon var väldigt noga med att färger skulle stämma på allt annat. Så kör på det du har

• Snufflan

När jag kollade på prinsses bröllopet igår så tyckte jag nog att det verkade som att Viktoria hade en vit underkjol till sin pärlvita klänning. Jag såg det när hon gick i nån trappa och kan hon ha det så kan du oxå ha det.

Svar på tråden Vit underkjol och cremefärgad klänning?