• Albert­ina83
    Äldre 15 Jun 19:42
    9852 visningar
    53 svar
    53
    9852

    Är så orolig att förlora min själsfrände

    Jag och min blivande fastman har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Det är en sak som jag inte klarat av att berätta för min älskling. Det gäller hur många jag haft sex med. Min pojkvän har varit med 4 och jag har sagt att jag oxå varit med 4 fast det egentligen är det dubbla. Idag berättade jag sanningen och han blev inte glad. Han sa att han känner sig billig, som en i mängden. Men jag känner mig med billig, som en hora. Jag mådde inte bra psykiskt innan jag träffade min pojkvän. Det att jag var med för många under bara några års tid var ett självdestuktivt beteende. Jag hatade mig själv och jag var desperat efter att känna mig älskad och levande. Jag bröt ihop efter att jag berättat sanningen och sen fick jag en panikångest attack. Sen åkte han hem till sig, han sa att han behövde tänka och han ska ringa ikväll. När han åkt hem fick jag en till panikångest attack. Jag kan inte sluta gråta, vill bara sova och har ingen matlust. Jag vet att jag reagerar så här för att jag är livrädd att jag förstört vårt förhållande, att jag kommer förlora han som jag känner är min själsfrände. Vi planerar för förlovning men det kanske inte blir av för att jag har varit en idiot som inte berättade sanningen från början. Han är min räddare i nöden, han får mig att känna mig levande och älskad. Vi planerar för en framtid ihop men nu har jag ingen anning om hur det blir. Jag vill inte leva ett liv utan han, jag känner mig inte hel utan han.

  • Svar på tråden Är så orolig att förlora min själsfrände
  • fryser
    Äldre 15 Jun 19:45
    #1

    om han verkligen älskar dig ska det inte spela någon roll hur många du legat med innan du träffade honom. alla har vi gjort  misstag. visst att du skulle vart ärlig från början men så länge du inte vart otrogen sen ni träffades så..
    tycker absolut inte att du ska känna dig billig. finns det nåt lag på hur många man får ligga med?? nopp..

  • NiVi
    Äldre 15 Jun 19:52
    #2

    Men alltså 8 stycken? Det är ju knappast som att du gått stan runt! Visst är det dumt att ljuga om det men jag tycker inte att din kille har något att hetsa upp sig för.

  • Albert­ina83
    Äldre 15 Jun 19:57
    #3

    Han har sagt att den enda anledningen till att han skulle lämna mig är om jag är otrogen. Men jag är som han, monogam. Jag har alldrig varit otrogen och skulle alldrig vara det. Han sa när jag berättade sanningen att inte tänker lämna mig. Men jag kan inte låta bli att känna oro för jag är van vid att bli lämnad, att folk tröttna på mig. Fast jag vet att han är speciell, han är inte som andra.

  • Rufsas
    Äldre 15 Jun 20:07
    #4

    Utan att säga en siffra så kan jag avslöja att jag haft sex med betydligt fler än 8 personer i mitt liv. Nu vet jag ju inte hur gamla ni är men jag själv ska fylla 30 i år och har alltså i genomsnitt haft max 2 partners per år. Det tycker jag INTE är speciellt mycket. Men smaken är väl som baken antar jag.

  • anoli
    Äldre 15 Jun 20:22
    #5

    Måste bara skriva att jag reagerar lite på det du skriver i slutet TS..

    Att han får dig att känna dig levande, att han är din räddare i nöden och att du inte känner dig hel utan honom..

    Jag tror att det är oerhört viktigt att, som utgånspunkt, känna sig hel i sig själv. Att inte behöva någon annan för att känna sig levande. Att vara sin egen räddare!
    Detta för att bygga en så bra grund som möjligt i ert förhållande, men, framförallt, för att må så bra som möjligt. Missförstå mig rätt, mitt liv skulle vara så enormt mycket sämre om det inte vore för min framtida fru. För det liv vi lever tillsammans! Men jag tror ändå att det är grymt viktigt att vara sin egen trygghet också!

    Kanske är det så att dessa faktorer gör att du reagerar så starkt i den här frågan?! Brist på självkänsla.. För, som alla andra säger, 8 sexpartners är ju ingenting.. Absolut ingenting att känna sig "smutsig" för.. Och även om din fästman såklart blev besviken över själva lögnen så tror jag att ni fixar att ta er vidare i detta tillsammans om du/ni ser till att jobba på självkänslan!!

  • Mrs Eng
    Äldre 15 Jun 20:25
    #6

    Men kära nàn!


    Jag är alldeles ny pà bröllopstoget... Men vad i...??? du är nästan lika gammal som mig (81:a) och oroar dig för X som tom inte mer än tio? Det är väl ändà 2010... Och vad tror du utrycket kommer ifràn: Man màste kyssa en himlan massa Grodor innan man hittar sin Prins!
    Jag skulle vända pà det hela och säga till din 'blivande rest at ditt liv':


    -Vad du glad att jag nu vet vad jag har i dig!


    Du har ju som sagt gjort lite bechmarking och vet vad du vill ha, och där med oxà vet vad du har idag!


    Det enda felet du gjorde var att du hävdade att du hade haft ett x antal, som nu visade sig vara x-nàtt. Men ärligt sagt: det angàr inte honom vad som var i ditt förflutna...


    Ni ska dela eran framtid. Klart att man bär med sig det fögàgna, men se till att hàlla det bakom dig!


    JAg tycker att du ska tro mer pà dig själv! Säg förlàt angàende 'den vita lögnen' och nästa gàng han vill veta nàgot om det förgàgna..gör klart för honom att det är 'här och nu' som gäller!


    Lycka till!

  • Optimi­a
    Äldre 15 Jun 21:04
    #7

    Det kan ju hända att din kille känner sig lurad eller nåt, och därför (över)reagerar.


    Lite svårt att förklara i skrift, men om du någon gång sagt att du legat med 4 st och han då trott att du varit ärlig och öppen och inte fäst sig desto mer vid antalet. Om du senare berättar att det i själva verket är det dubbla antalet kan det ju hända att din kille blir mest besviken över att du "ljugit" och därför behöver få lite tid för sig själv.


    För att verka tråkig och präktig så tror jag att du inte ska förlova dig med någon innan du är klar med dig själv; är trygg i dig själv och inte behöver en annan person för att må bra. Givetvis ska man må bra och älska den man ska dela sitt liv med, men att "hänga upp" hela sitt välmående på en annan person är ett ganska stort ansvar för den personen. 


    Du behöver inte svara, men jag tror du skulle må bra av att gå i terapi och gå till botten med dina problem, och samtidigt lära dig att tänka på ett annat sätt.

  • bobods
    Äldre 15 Jun 21:12
    #8

    Jag tycker som alla andra andra här inne - du måste vara trygg i dig själv och åtta är verkligen ingenting att hetsa upp sig för. Jag ser att du är 27 år - så vaddå, skulle man leva i nåt sorts celibat innan man hittat sin rätte? Jag var bara 18 när jag träffade min blivande, och hade haft 5 partners innan det, vilket verkligen inte är något jag skäms för. Jag är tamejtusan ingen billig hora, som du uttrycker det.


    Visst kan det kännas när man är riktigt kär så som du skriver i slutet av trådstarten, men jag tycker det är viktigt det som anoli skriver: "Jag tror att det är oerhört viktigt att, som utgånspunkt, känna sig hel i sig själv. Att inte behöva någon annan för att känna sig levande. Att vara sin egen räddare!" 

  • Aleta
    Äldre 15 Jun 21:39
    #9

    Oj, vad jobbigt! Att du ljög för honom menar jag. Lögner är alltid svåra att leva med, men nu har du ju berättat sanningen och ni får tala ut om det så att han kan känna sig trygg i att du i fortsättningen kommer att berätta sanningen.


    Angående antalet sexpartners så tycker jag att det är helt irrelevant. Sex är något naturligt som man delar med den man tycker om och för att man vill det. Så länge båda är med på det och man inte skadar någon (är otrogen t ex) så är det ingen annan som har med det att göra varken förr eller senare.


    Jag har alltid tyckt att det varit lite spännande att höra om vad min pojkvän har gjort tillsammans med sina tidigare flickvänner. Kanske lär man sig något nytt.


    Jag hoppas att han tar sig samman och beter sig lite mognare, vad då billig och en i mängden?! Låter som om han har prestationsångest. (Elakt, jag vet, men ibland undrar jag om inte det är en anledning till att vissa killar vill ha oskulder.)
    Om han inte skärper till sig så är han inte värd dig. Du är inte billig, inte en hora. Du har bara inte hittat din inre styrka och låter därför omvärlden definiera dig. Jag hoppas att du ska kunna må riktigt bra oavsett vem du är tillsammans med.

  • Sebast­iána
    Äldre 15 Jun 21:41
    #10

    TS. Alltså förlåt. På vilket sätt skulle du vara billig för att du haft sex med 8 killar? Hade du tyckt att din kille varit billig och slampig om han haft sex med 8 tjejer? Eller är det bara så att det är mindre OK för tjejer att ha sex än för killar?

Svar på tråden Är så orolig att förlora min själsfrände