• Martinaa

Har/ska ni fotas innan eller efter vigseln?

Vi fotades innan vigseln på grund av flera orsaker:

Jag skulle aldrig vilja låta gästerna vänta på oss så länge Jag skulle bara känna mig stressad om jag visste att gästerna väntade, vilket antagligen hade resulterat i färre bilder än önskat, samt inte alls så avslappnade Jag var tvärsäker på att jag skulle gråta bort typ allt smink så jag ville inte stå på korten med rödgråtna ögon (dock blev det inte så men risken finns) Hår och smink (och klänning) är fräschast innan man börjar svettas som en gris av nervositet Middagen och festen hade blivit väldigt sen om vi skulle fotats efteråt

Summa summarum hade fotografering efter vigseln inte kunnat hålla på så länge och bara känts stressande för mig. Och nu kan jag ju inte tala för alla brudar här, men det här snacket med att man skulle se lyckligare ut och mer avslappnad efter vigseln stämmer inte. Vi tog både före och efter vigseln (huvudsakligen före, bara några bilder med bilen efteråt) och man ser ingen skillnad i lycka eller liknande. Vi är minst lika lyckliga på bilderna innan vigseln.

• Martinaa

Och nu kom jag på en anledning till, haha. När vi kom ut från kyrkan ville vi ju direkt till festen! Det var ju den vi väntat på så länge och var så nyfikna på. Sen var vi förbaskat hungriga också...

• Martinaa
    Vickymb skrev 2010-06-24 20:44:06 följande:
    Vi fotas efter vigsel av den anledning att vi faktiskt inte är gifta innan ;)
    Och då kan man inte synas tillsammans på bild??
Svar på tråden Har/ska ni fotas innan eller efter vigseln?