• Aleta

Har/ska ni fotas innan eller efter vigseln?

Innan föredrar jag helt klart som gäst, vet inget tråkigare än att vänta på brudparet oavsett lekar, trevliga vänner osv. Man har ju rest dit för brudparets skull, kul om de är där då.

Nu fotade vi oss efteråt själva, men vi gjorde det på plats inom synhåll för gästerna och hade satt en maxtid på 30 minuter. Det fanns ingen möjlighet alls innan nämligen.

Nej, det roligaste tycker jag är när brudparet lämnar vigselplatsen i något roligt åk. Gästerna åker till festplatsen, får dricka och sedan anländer brudparet i sitt roliga åk och alla skålar och minglar.

• Aleta
    Påfågeln skrev 2010-06-15 08:18:23 följande:
      Håller med! Vi ska också fotas efteråt! Men sen är man ju inte nervös heller som man kan vara innan... Tror att man strålar ut mer lycka efteråt!
    Vill bara påpeka i den här tråden också att flera fotografer har sagt tidigare att det inte syns någon skillnad alls i känslor om det är före eller efter vigseln. Och de borde ju veta som fotograferar mängder med brudpar.
  • Aleta
    Påfågeln skrev 2010-06-15 09:31:45 följande:
      Absolut kan jag hålla med dig på att fotograferna kanske inte ser om det är nervositet eller lycka. Men båda jag och min blivande ser det... och så känns det helt enkelt mer äkta att ta sina bröllopsbilder när man faktiskt gift sig.
    Jag tror nog att fotograferna kan se på bilderna om folk ser nervösa eller lyckliga ut.

Sedan så är man inte nervös under fotograferingen. Jag har gift mig två gånger och har faktiskt provat båda varianterna.

Eftersom det är jätteviktigt för mig att få vara med mina vänner och kära som har kommit för att fira vårt bröllop så kände jag mig definitivt mer stressad av att fotas efter vigseln. Jag längtade bara till festen och gästerna (har ju själv varit gäst när man väntar och väntar...) och ville få det överstökat så snabbt som möjligt.

Första gången jag gifte mig så fotades vi före och hade gott om tid. Det var mysigt och vi hade roligt, vi var lyckliga och lekfulla. Korten från den gången var enormt mycket bättre.

Svar på tråden Har/ska ni fotas innan eller efter vigseln?