Har/ska ni fotas innan eller efter vigseln?
När ska ni fotograferar före eller efter vigseln?
När ska ni fotograferar före eller efter vigseln?
Innan - vi är båda väldigt lättrörda och kommer att vara rödögda med röda näsor efteråt.
Efteråt...
Det kändes bara naturligt att vi gör det då.
Dock har vi satt en maxtid på en timme, det får inte ta en sekund längre än så.
(väntade två och en halv timme på ett bröllop förra sommaren, hyfsat less när det var dags för brudskål var dessutom allt bubbel slut - så vi skålade i någon ful-alkoläsk som smakade skit från Tyskland som färgade tungan orange)
Innan föredrar jag helt klart som gäst, vet inget tråkigare än att vänta på brudparet oavsett lekar, trevliga vänner osv. Man har ju rest dit för brudparets skull, kul om de är där då.
Nu fotade vi oss efteråt själva, men vi gjorde det på plats inom synhåll för gästerna och hade satt en maxtid på 30 minuter. Det fanns ingen möjlighet alls innan nämligen.
Nej, det roligaste tycker jag är när brudparet lämnar vigselplatsen i något roligt åk. Gästerna åker till festplatsen, får dricka och sedan anländer brudparet i sitt roliga åk och alla skålar och minglar.
Efteråt! Vi stannar kvar på ön när gästerna beger sig till fastlandet för middag och fest! Annars funkar inte vårt upplägg!
Vi fotades inna esom jag trodde jag skulle gårta hela tiden och att sminket då skulle rinna. Lita fåfäng är man ju !:)
http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=13277&beid=1389161
Vi fotades under hela dagen, men främt innan vigseln (i typ tre timmar), eftersom vi inte vile att gästerna skulle få vänta så länge på oss vid festlokalen efter vigseln.
Hur många gånger ska den här frågan ställas varje år? Jag tycker BT kunde ha en FAQ.
Äsch, varför då? Jag har inte sett frågan innan och jag kommer nog bara vara medlem här så länge jag planerar bröllop... och det är bara en månad till drygt :)
*garvar*
BT funkar som gravidtidningar eller för all del bröllopstidningar... man kan skriva samma sak år efter år... det kommer hela tiden nya människor som läser det för första gången.