• Iransktjej

Lita aldrig på BH säljare som vill tjäna pengar!

Var på Chia för att köpa BH hade hört att de var duktiga på sin sak och att de hade BH i stora storlekar. Fick bra hjälp och köpte en BH som dock var för liten i ryggen och för stor i kupan, MEN hon som var butikschef försäkrade mig om att OM jag betalade 598 och köpte med mig BH:n skulle de beställa en i rätt storlek så att den kunde komma om en vecka. Eftersom jag kommande vecka skulle prova klänningen och behövde en BH under klänningen gick jag med på det som hon sa, Jag betalade för den BH som inte passade och tog med den. prövade klänningen och den måttades in efter tjocklek på Bh:n och skulle läggas in och läggas upp...
    Dagarna gick och ingen ringde mig om BH;n.
    Denna veckan (bara 8 dagar kvar till bröllopet) har jag ringt VARJE dag till affären och frågat om Bh:n har kommit. Varje dag har de sagt nej inte ännu, men vi ringer så snart den kommer..

Som sagt jag har ringt varje dag,, Först idag hade chefen ringt och pratat in på min telefonsvare och sagt att den fortfarande inte kommit och om jag vill kan jag få pengarna tillbaka annars kan de erbjuda mig en gratis förlängare i ryggen.

Jag åkte dit!! Där var det en annan mycket trevlig tjej som arbetade och chefen var inte där,, Tjejen hjälpte mig med en mindre storlek och en förlängare i ryggen som jag fick gratis. MEN hon sa också att BH:n inte kommer att komma i min storlek och att den inte ens levereras i denna storlek som jag ska ha! MEN VARFÖR HAR INTE CHEFEN SAGT DETTA INNAN?
    Jag blev vansinnig! Varför kunde inte chefen vara ärlig och säga som det var för 2 veckor sedan när jag var här och betalade? När man ska betala går det tydligen bra att ordna fram allt men sen när det gäller och de har fått sina pengar skiter de i sina kunder?

Tjejen som arbetade där förstod mig och sa att hon tyckte att jag skulle få något mer än bara en förlängare. Hon skulle ringa sin chef och återkomma till mig med ett erbjudande. Under tiden tog jag och en kompis en cigarett och lugnade nerverna.

Efter 5 min ringer tjéjen från affären och erbjuder mig en tvättpåse!!!!!!!!!!!
    Det var det absolut fånigaste jag har hört! En tvättpåse??!!
    Efter allt strul?
    Vansinnig spenderade jag sedan 4 timmar på stan i hopp om att hitta en anna BH någon annanstans i storlek 90 i ryggen (axelbandslös) Men nej jag fann det inte. Jag letade på NK, Åhléns, Lindex, Viktoria, Twilfit, KappAhl, Change,, ja överallt men nej jag fick gå hem med en BH inhandlad för 598 som har en förlängare i en annan färg i ryggen! (Bh:n är benvit och det finns tydligen bara vita, svarta och hudfärgade förlängare)

Så ett tips till alla med stor storlek på BH .. LITA ALDRIG PÅ AFFÄRERNA! Betala ingenting INNAN ni fått varan och för guds skull. Leta leta leta i god tid! Nu är det knappt någon tid och jag har sååå mycket annat att göra ayy jag hinner inte bry mig om att leta mer.
    Men jag är besviken arg och känner mig lurad!

*En lite frustrerad brud. ..to be =) *

• Svar på tråden Lita aldrig på BH säljare som vill tjäna pengar!
  • Martinaa

Tråkig erfarenhet du har haft!

Själv är jag jättenöjd med servicen man får på tex Change jämfört med billigare ställen som Lindex, H&M etc. Min storlek fanns inte heller inne när jag var där, men de beställde hem den och den kom på bara några dagar.

• fryser

jag tycker att både chefen o tjejen var otrevliga o ville bara sälja på mig en massa.. ;-(

• Dejli

Låter ju otroligt otrevligt och okunnigt... samtidigt skulle jag nog bli väldigt fundersam över att jag var tvungen att betala och ta med något jag inte vill ha? Hade nog bett om att få lämna en mindre summa i handpenning mot kvitto, om det är så att de inte vill beställa hem svårsålda storlekar i onödan.

• Eriane

Usch vad hemskt. Som tur är så har jag fått inbyggd kypa i min klänning så kommer inte behöva någon BH men innan jag valt klänning provade jag på Gustav Mellins tror jag det heter i gamla stan samt på ett ställe som ligger på en sidogata till Vasagatan (gatan vin Jensens Böfhouse) Fick jättebra service & provade flera fina BHar på båda ställena.

Jag har 85-90 F-G kupa och har normalt sett nästan omöjligt att hitta BHar. Och BH'n är ju jätteviktig under klänningen, hoppas att BH'n du köpte ändå kommer till sin rätt under klänningen, annars kan du kanske lämna tillbaka den och kolla om du hittar något på dom jag nämde. Det kostar lite mer där men jag personligen slänner hellre uppåt 1000 lappen (de jag testade kostade mellan 800-1200) på en bra välsittade BH än 600 på en som inte passar.

• fryser

m nu har jag råkat ut för det igen;-( de lovade att sy in en korsetten som jag ska ha under klänningen för att de inte hade en mindre stl. i tis när jag lämnade in den var det inga problem o igår fick jag ett sms om att jag får bekosta halva sömmerske jobbet själv för de tyckte att det blir rättvis då..åååå blir så arg

• Hoffsennanen Tottoplex

agent provocateur har helt fantastiska underkläder! tror dock bara det finns en affär i stockholm... köpte min i london och även om den kostade mycket så va det helt värt det! man känner sig så otroligt snygg och sexig i den går att beställa över nätet. så har man plånbok så rekomenderar jag dem!

• fryser

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-08-06 21:53:08 följande:
    agent provocateur har helt fantastiska underkläder! tror dock bara det finns en affär i stockholm... köpte min i london och även om den kostade mycket så va det helt värt det! man känner sig så otroligt snygg och sexig i den går att beställa över nätet. så har man plånbok så rekomenderar jag dem!

inget fel på plånboken, problemet är att jag bor nära gbg o gifter mig om 3 v vet inte om jag vågar att beställa utan att ha provat.. tack för tipset

• Hoffsennanen Tottoplex

:/ hoppas det löser sig för dig!

• Iransktjej

Nu är jag gift sedan lite mer än en månad tillbaka och jag inser nu att BH-grejen kanske förstorades upp något av mig då jag var så fruktansvärt nervös, spänd och förväntansfull , MEN faktum kvarstår att den butiken SKA MAN INTE hanlda i!
    Dålig service, håller inte vad de lovar och framförallt något som verkligen är TABU när det gäller serviceyrken.,, SNÅLA och giriga människor!

Till alla er som ska gifte er,,,var lugna,, det kommer att gå så fint,, fast ni kanske tvingas ha en fel sittande BH med 2 förängare i ryggen i olika fägjer som jag hade HAHA

Förresten om någon är nyfiken finns våra bröllopskort att se på: myfoto.se under bröllop och sedan klicka på Ghazal och Nicklas =)

//En lycklig fru =)

• fryser

ååå vilka fina kort.. jätte grattis.. så varma o mysiga bilder.. sysn att du är lýcklig o ni var så vackra

• Hoffsennanen Tottoplex

Varför känner jag igen din karl?! fast ibland får jag för mig att jag sett människan tidigare och så har jag det egentligen inte alls...haha...

Iransktjej skrev 2010-08-07 23:19:09 följande:
    Nu är jag gift sedan lite mer än en månad tillbaka och jag inser nu att BH-grejen kanske förstorades upp något av mig då jag var så fruktansvärt nervös, spänd och förväntansfull , MEN faktum kvarstår att den butiken SKA MAN INTE hanlda i!Dålig service, håller inte vad de lovar och framförallt något som verkligen är TABU när det gäller serviceyrken.,, SNÅLA och giriga människor!Till alla er som ska gifte er,,,var lugna,, det kommer att gå så fint,, fast ni kanske tvingas ha en fel sittande BH med 2 förängare i ryggen i olika fägjer som jag hade HAHAFörresten om någon är nyfiken finns våra bröllopskort att se på: myfoto.se under bröllop och sedan klicka på Ghazal och Nicklas =)//En lycklig fru =)
  • blikarlsson

Vilka fantastiska kort, jag hade gåshud efter att ha tittat på dem (två gånger) :) !
    Jag hoppas att mitt bröllop kommer att genomsyras av samma värme som dina kort gjorde. Stort grattis!

• fryser

nu har jag fått tillbax mina pengar o jag hoppas att ingen annan behöver råka ut för de ..blää

• Happypuppy

Fryser; Har du varit på Korsetten i gbg? Var där för att köpa bh till vardags. SLutade med att jag köpte 3 för 1200 eller 1300. En av dem hade för långa axelband som de fixade utan extra kostnad och jag fick den efter ett par dagar.
    Så gå dit och hör med dem, de kanske har något..

Lycka till!!

• fryser

de har öppnat en ny underklädes butik i här i våran stad o har 25 % på allt just nu så jag ska ta mig en titt dör, de fanns här innan o jag har varit jätte nöjd men de fick stänga då de inte hittade en bättre lokal men nu är de tillbax.
    tusen tack för tipset, ska dit om jag inte hittar nåt här

• lets move it

Gå till Gustaf Mellbins på Mariatorget dom har axelbandslösa bh:ar i stora storlekar som sitter väldigt bra.

• Piiiip

Här är en till som gått på nit efter nit i underklädesbutiker. Jag drar 65-70 DD inget annat, men de vill ju alltid sälja, eller hur?

Hittat en underbar Change-butik som har bra personal som jobbat där länge och de har bra modeller som håller upp en tung byst. Super helt enkelt!

Har hört att Twilfit ska vara bra, men inte provat än.

Svar på tråden Lita aldrig på BH säljare som vill tjäna pengar!