• 100703 M och B

Juli 2010

Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • sarahkka76

Nu är det inte långt kvar till lördag! Igår hämtade vi sambons kostym och fixade klart festprogrammen. Idag ska vi boka taxi, fixa bordspalceringskorten och ringa til stylisten för att dubbelkolla datum och tid

• sajberpillan

iiihhh, vad det är nära nu!
    Har fixat festprogrammen och varit hos frissa och ansiktsbehandlingen är klar.
    Idag är det mangla dukar som gäller och ringa folk + klippa ut bordsplaceringskorten.
    Imorrn ska det packas och kollas av allt. Sedan på fredag är det dukning + fixa boendelokalen.
    Sedan är det dax! Har ännu inte haft några mardrömmar om bröllopet utan sovit rätt gott på nätterna.

• Kärleken9

Så roligt att läsa om er som har allt det roliga kvar. Kom ihåg att fixa allt nu dagarna innan sen lägga allt åt sidan på fredag kväll, börja njuta. Tänk att nu är det dags att skörda av all planering, fixning, tänkande, shoppande etc Det som inte är fixat då det får vara, allt ordnar sig ändå. NJUT för dagen kommer aldrig tillbaka. Så tänkte jag och det var en underbar känsla att släppa allt, njuta och inte ens va nervös. Mitt bästa tips!!!

Ni som nu är gifta, saknar ni inte "projektet"? Jag tycker det är tomt att inte ha nåt att planera och fixa med. Men skönt det är över om det är inget jag vill göra om så. Innan man fått alla foton kan man ju inte börja med det heller varken album eller tackkort. Och sen då vad gör man sen?

Jag väntar ff på papper från skattemyndigheten att mitt namnbyte gått igenom. Verkar dröja. Hur ser det ut för er andra (vi gifte oss 10 juli) Så förvirrande att veta vilket namn man ska använda

Har satt in Nygifta annons nu i båda tidninarna nu iaf, både här i norr och där i söder. Tänk att då går det bra, när vigseln är klar, då är det gratis. Och ena tidningen tyckte jag hade skrivit för lite så de ville ha mer att skriva. Knepigt... Men men nu är det gjort iaf

• BlivandeFruPettersson

Nu har jag varit Fru Pettersson i 4 dygn, kunde nog aldrig föreställa mig att det skulle kännas såhär bra. På något vis känns det som att vi är nykära igen. Efter en superstressad och småregnig sista vecka före bröllopet i Fjällbacka blev den 24/7 en dag med kanonväder. Som tur var (för min egen mentala hälsa ) gick det inte riktigt in i huvudet att det faktiskt var vårt bröllop som vi flängde runt och fixade inför, förutom när vi träffade prästen på tisdagen för samtal och genrep, där både jag och min man (åh, vad bra det känns att skriva och säga) grät som små barn.

Bröllopsdagen försvann hur fort som helst, från uppvaknandet vid 8 - 2 timmar hemma innan frisören var ju inte alls så god tid som jag hade fått för mig - tills dess att vi ramlade i säng igen vid 4.30. Hade ordentligt darriga ben när vi stod utanför kyrkan och väntade på att klockorna skulle börja ringa och under hela vigseln, men när prästen hade förklarat oss man och hustru tog fånflinet som gick från öra till öra vid och satt kvar resten av dagen.

Än har vi inte hunnit få bilder och filmer, men så snart de kommer så ska jag lägga upp dem i mitt galleri!

• KatjaB

blivande fru petterson: grattis! jag tyckte också att jag skulle ha hur mycket tid som helst innan vigseln men hjälp vad fort tiden gick

kärleken 9: vi har haft vårt balkongprojekt nu o så har vi semestrat lite så än saknar jag inte projekten.. jag är väl lite så som person att jag gärna alltid har nåt på gång hemma Väntar på att få de sista bilderna så att vi kan göra vårt album också

• Vi 3

Kärleken: Jag har nog startat projekt göra om barn-rummet... Jag ringde skatteverket idag för jag tyckte det var konstigt att vi inte hört ngt alls efter vigseln (3:e). Vår VF hade inte ens skickat in papprena än..... Ringde och sparkade henne lite i rumpan. Måste ta massa prover inför förlossningen där jag MÅSTE ha mitt "riktiga" namn annars får jag ta om dem.. Jag hoppas det inte dröjer för länge.
    Tanten på skatteverket sa iaf att de låg rätt rejält efter, så oroa dig inte.

• Kärleken9

Drömmer just nu om vår bröllopsresa, blir nog av nästa år. Ramlade då på ditt namn ceke ser att du varit i Kroatien. Hur var det? Berätta allt, är lite sugen på att åka dit. Ja om det är någon av er andra som varit där får ni gärna också dela med er.

• JollyO

Mitt nästa projekt är en av bästisarnas möhippa. Bara att börja nu!

• MrsMuffin

På lördag smäller det!!! Börjar bli ganska nervös, men känner mig till största delen lugn. Idag har vi suttit med de sista detaljerna i bordsplaceringen. Har lämnat bort barnen för en gångs skull - LYX! Imorrn har vi tusen saker att göra och på kvällen checkar jag in på hotellet...sover ensam i bröllopssviten fredag till lördag. Nice. Planerar att läsa skvallertidningar, bada skumbad samt njuta av en barnfri natt. Den första på hundra år.

• källerudd

Så är man entligen gift och numera Fru Sommarnatt =) Vi hade en helt fantastisk dag igår och inget hade kunnat vara bättre...Har fått några bilder från min svägerska så ska lägga upp några här, fler bilder kommer att finnas på sommarnatt.blogg.se senare när jag fått bilder från fotograferna...

Lycka till alla ni som gifter er fredag/lördag nu. I morgon åker vi på en liten weekend då vi redan varit på bröllopsresa.

Svar på tråden Juli 2010