Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Hehe.. jag tycker nästan det känns overkligt! Som en underbar dröm, typ! När jag tittar på bilderna känns det nästan som: men oj, är det verkligt ändå? Har vi verkligen varit så där fina??

Summa summario: Det känns overligt men helt underbart! Idag är vi båda tillbaka till vardagen med jobb, renoveringsplaner etc, men men.. vardagen måste ju komma tillbaka någon gång den också! Men jag skulle gärna fortsatt vara ute med båten ett par veckor till och bara njutit...

• CeKe

Och just ja.. GRATTIS alla fruar och äkta män från mig  och Kece också

• CeKe

Tokisen skrev 2010-08-02 10:36:58 följande:
      jajamensan, sänhalmen nästa Ska ta ut spiralen i slutet av september och sen får den lille gärna flytta in

Härligt! Lycka till! Här har vi redan slutat med preventivmedel, men det blir när det blir.. inget man kan beställa ju

• CeKe

Haha, men det är lite komiskt faktiskt. Här är båda barnsugna, men det är istället jag som nästan börjat fega ur just för att vi har en del att pyssla med i huset... och det känns ju lättare att göra utan att vara gravid eller ha en liten bredvis.. men Kece å andra sidan är helt på att vi lär börja och se vad som händer då det kan ta tid

• CeKe

Roses: Grattis! Och va fina ni var! Och lokalen blev ju superläcker! Vilket jobb med allt tyg!

• CeKe

OJoj Katja, va snabba ni är med tackkorten! Vi har precis fått en del kort från fotografen, men tänkte nog be om fler (en bekant som har tagit över 1500 kort). han hade valt ut de 70 bästa enligt honom och lagt på en skiva.. vi vill se fler, även om det är många jättebra kort på skivan vi fått

Tittade på bröllopsfilmen i torsdags och mös lite med mat, tända ljus etc. Riktigt kul att se!!! Kece har en fundering på att göra en film att skicka med tackkorten - i a f till de närmast sörjande.. Med snuttar från filminspelningen, våra låtar, kort etc från hela dagen och kvällen. Vore en kul grej!

• CeKe

hur sjutton förminskar man bilderna så att de går att använda här egentligen? har fått bilderna av fotografen, men de är ju på tok för stora för att lägga upp...

• CeKe

Nu har jag äntligen fått upp några av fotografens kort hehe, gick ju att ta omvägen via FB.. Där gick det att lägga ut större kort, som sedan komprimerades och gick att spara ner igen Omständigt men funkade!!

• CeKe

Hm och själv är jag nästan lite glad att det tar tid. Fåfängan har slagit till när det gäller körkortet.. Har inte riktigt bestämt mig om jag vill ha långt hår eller klippa mig kort och ska jag klippa mig kort, vill jag ta kortet till körkortet efter klippningen Jag vet, jag är knasig...

• CeKe

Sarahhka: Jättefina bilder! Härligt med en annan färg på klänningen än vit också

• CeKe

Jag har fått mitt första namnbyte, men väntar på nästa. Gäller att va omständig här i livet... skickade ju först in för dubbelnamn, men har skickat in ett nytt på att ta bort mitt gamla...

Visst känns det lite skumt att byta efternamn? Just det här med att presentera sig med nya namnet i jobbet etc!!

Vi glömde faktiskt helt bort enmånaders-dagen! Hehe.. men däremot firar vi 3 år tillsammans 3 september och ska på fest då, så vi får uppmärksamma varandra lite extra då istället

• CeKe

KatjaB: Åh, det låter mysigt! Ska hålla tummarna! Du får berätta hur det gick sen

• CeKe

Nu har jag fått hem från skatteverket om nya efternamnet Fick från skatteverket idag.. Så nu är det väl bara att vänta på alla papper från vägverket etc för att fixa nytt körkort, ordna med banken etc för att få samma namn på allt!

Nån mer som känner det stora i att ha tagit steget att vilja bli föräldrar och slängt iväg alla preventivmedel? Jag tycker det är en helt fantastisk känsla bara att ha tagit det steget och att det liksom kan bli till en helt ny liten person varje gång vi älskar med varandra ;-o

Spännande spännande !!!

• CeKe

Mmm, för tillfället är jag rätt nöjd över att vi fått till tidningsannonser som kommer i de olika tidningarna (norrtälje & gävle) i morgon och på onsdag... Men tja, tackkorten... Känns lite motigt!

Det där med bröllopsalbum... gör ni era och beställer från Internet, eller gör ni era på "the old fashioned way"?

• CeKe

Miris, varifrån kommer du beställa? Jag har hämtat hem två olika program, men tycker de är lite småknasiga att jobba i...

• CeKe

Katja: Stort grattis till huset! Härligt att bo i hus Men en jäklans massa jobb har jag lärt mig, men det är det värt Vi har börjat komma i ordning och jag längtar tills vi fått färdigt ett rum till samt fått upp tavlor på väggarna.. men inget slår att sitta framför vår kakelugn  och mysa och se sjön utanför!

Svar på tråden Juli 2010