Inlägg från: 100703 M och B |Visa alla inlägg
  • 100703 M och B

    Juli 2010

    Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli


    At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • 100703 M och B

    För att återknyta till den gamla tråden som stängdes inatt:

    Något blått: Har bett min käre vän som sytt min lilla brudväska att brodera in ett blått litet hjärta i fodret på väskan.

    Något nytt: Hum, klänningen, skorna, underkläderna :)

    Något fått: Smyckena, ringen och ett hårsmycke som en annan kompis gjort.

    Något lånat: Här går jag bet..


  • 100703 M och B

     


    Vi 3 skrev 2010-06-11 09:14:58 följande:
    Ngt blått: StrumpebandetNgt nytt: Precis som 100703 M och B, finns en hel del att välja mellanNågot fått: ?Något lånat: SmyckenaIdag ska jag försöka få klänningen upplagd och ändrad som jag vill.. Den skräddare jag var hos igår var rädd att han skulle förstöra klänningen om han försökte så jag är lite oroad över det hela.

    Var skräddaren rädd för att förstöra klänningen när du undrade om en uppläggning? Det låter ju helt galet.. det är väl det man gör hos skräddaren? Ändrar kläder som man vill ha dem?

    Ikväll ska vi hem till mamma och pappa och fortsätta (förhoppningsvis avsluta) glasburksprojektet! Har börjat fundera på hur jag ska kunna "pimpa" gästboken också, synd att vi skriver så jäkla fult båda två, annars hade jag gärna textat med silverpenna på insidan, typ lite kärlekscitat eller liknande som en fotnot eller vad man ska säga.
    Köpte faktiskt en bok som nog är tänkt som fotobok, med svarta sidor. Och tre olika pennor för gästerna att leka med, en vit, en ljusröd glittrig och en ljusgrön glittrig. Tror det blir jättefint på de svarta sidorna!
    Min bror har dessutom lovat att ställa upp en liten laptop med webcam så de som vill kan filma in sin lilla hälsning! Hoppas bara folk vill göra det för jag tror det skulle vara SÅ kul :)


  • 100703 M och B

     


    mct73 skrev 2010-06-11 14:14:33 följande:
    Har för mig att glasburkarna fanns i denna tråden...www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3729514.htmlAnnars är det en mycket roligt tråd som är värd att besöka om man känner sig lite galen i allt bröllopsbestyr =)

    Aah just ja, bild på "glasburksprojektet" återfinns också i mitt galleri. Ska göra fler ikväll hemma hos mamma! Med en flaska vin, kan behövas efter den här satans jobbveckan :(


  • 100703 M och B

     


    mct73 skrev 2010-06-11 14:37:41 följande:
     100703 M och B skrev 2010-06-11 14:26:47 följande: De är jättefina dina burkar!!! Jag som inte är så pysslig egentligen tänkte faktiskt ge mig på att göra några stycken. Hur fäster du spetsen på glaset. Spraylim över hela burken eller typ strängar i tygändarna med limpistol, eller hur gör du???  

    Vad glad jag blir att du tycker det :)
    Jag har dels köpt ett spraylim men det tyckte jag fungerade sådär, det finns kanske andra sorter som är bättre. Men igår var vi inne på Panduro och då hittade jag ett all-lim som skulle fungera jättebra med textil och glas. Så jag hoppas på det nu!

    Om man väljer att knyta sidenbandet mitt på spetsen är det inte säkert att man måste limma alls, bara man är försiktig vid frakt och så. Det blir för övrigt vanliga värmeljus i, tror de har en brinntid på 5 timmar och det räcker gott och väl för 3 juli blir det ju inte mörkt förrän sent och sen har vi festen till kl 02 bara.


  • 100703 M och B

    Jag fick instruktioner av min frisör att jag ska tvätta håret när jag duschar på morgonen, då slipper hon tvätta det innan uppsättningen och det kan gå lite snabbare :)

    Nu vet vi inte hur vi ska göra.. vi har ju beställt bröllopstårta med vit chokladmousse och halloncreme. Men jag är inte så superförtjust i vit choklad (det blir så sött), den tårtan jag gillade bäst var med mörk choklad och passionsfruktscreme. Min blivande gillar inte mörk choklad alls.
    Hur gör vi nu då? Jag föreslog att vi kunde ta hälften av tårtorna med vit choklad och hälften med mörk. Men då svarar konditoriet att visst kan vi det men det ger ett rörigt intryck, effekten med de röda bären vi skulle ha på den vita tårtan försvinner helt på den mörka etc etc.. Och min älskling håller med. Jag kan nog också hålla med att synintrycket kanske inte blir lika snyggt. Men jag vill ju ha en tårta jag gillar OCH en som han gillar? Beslutsångest!!


  • 100703 M och B

    Åh vad allt är spännande hela tiden, blir ju alldeles trött! I lördags fick jag ju min möhippa (skrev om det i tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3767528.html ), och nu på lördag har jag fått info om att min älskling kommer få sin svensexa!! Oh så spännande!

    Tyvärr verkar det som att de inte blir så många, men jag hoppas att BM får det superroligt i alla fall. Har varit lite trög start i planeringen på svensexan av olika anledningar och tyvärr tror jag att det helt enkelt har blivit så att folk bokade upp annat på helgerna när det aldrig kom nåt besked. Vet än så länge inte vilka som ska med men jag hoppas att det är "de roligaste" som kan dra igång ordentligt även om de bara blir några få!


  • 100703 M och B

     


    100703 M och B skrev 2010-06-15 15:03:24 följande:
    Åh vad allt är spännande hela tiden, blir ju alldeles trött! I lördags fick jag ju min möhippa (skrev om det i tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3767528.htm... ), och nu på lördag har jag fått info om att min älskling kommer få sin svensexa!! Oh så spännande! Tyvärr verkar det som att de inte blir så många, men jag hoppas att BM får det superroligt i alla fall. Har varit lite trög start i planeringen på svensexan av olika anledningar och tyvärr tror jag att det helt enkelt har blivit så att folk bokade upp annat på helgerna när det aldrig kom nåt besked. Vet än så länge inte vilka som ska med men jag hoppas att det är "de roligaste" som kan dra igång ordentligt även om de bara blir några få!

    Träffade kompisen idag som är den som dragit igång karusellen.. De andra har klagat på att han inte tagit tag i det från början. Han klagar över att när han gått ut med frågor/info så är det nästan ingen som ens svarat eller kommit med svar eller egna förslag.. Som det ser ut nu så är det 2 st (han och en till) och min sambo som är med hela dagen på lördag. 2 andra som kommer efter halva dagen ungefär och sen är det 4 personer som han inte ens vet, de har varken sagt ja eller nej och svarar inte på mail eller sms.
    Vet att min älskling nog kommer få det superkul med de här killarna för de är bra och härliga allihop. Men jag blir lite ledsen i ögat när jag tänker på att jag berättade så glatt att mina tjejer kom 18 stycken för att hippa mig och de började planera redan i februari.. Det alla sa hela dagen var att ALLA verkligen kommit med förslag och engagerat sig hela tiden, ibland nästan för mycket. ;)

    Tänk om han blir lite besviken över att de blir 3 personer bara? Och de har inte ens bestämt _vad_ de ska göra än eftersom de inte har en aning om hur budgeten kommer ligga ännu.. Det är alltså tänkt att svensexan ska vara på lördag.

    Jobbigt med all stress som ligger över en hela tiden och dessutom vara sådär lagom PMS-blödig, sitter nästan och grinar :P

    Om 2 veckor och 2 dagar smäller det!


  • 100703 M och B

     


    Kärleken9 skrev 2010-06-17 13:50:02 följande:
    100703: Visst är det jobbigt med sånt vi inte kan påverka? Det är upp till killarna att fixa med svensexa. Men jag håller med tråkigt att de inte kan komma med nåt bättre än så. Är det inte bättre det tar det från em då fler kan? Men som sagt är ju faktiskt deras jobb att fixa med detta. Tanken har slagit mig med eftersom jag nu har fått två medan min älskling inte har fått någon svensexa än. men jag hoppas och tror den blir då vi finns på plats där nere. Då kommer man väl oroa sig för vad de hittar på istället. Vad är det som du känner dig pressad över just nu? Brukar va lättare då man kan prata om det Själv tappade vi en katt igår, överkörd, så idag känns bröllop mer som en flykt än något stress. Har iaf pratat med vår florist idag. Hon kan ff inte säga vad kallorna kommer kosta för det kunde inte leverantören svara på idag heller. Men hon trodde hon räknat lite väl högt, ca 1600:-, men hon har ju rätt i att det hellre får bli billigare än vad hon sagt än tvärtom. Hon trodde min bukett skulle hamna på ca 800:- iaf. Vad kommer era blommor kosta???

    Fick veta nu att i alla fall 2 som tackat nej ska på 2årskalas hos ett par kompisar istället.. Jag ska också dit men utan min BM såklart då. Men kul att de prioriterar 2årskalas före svensexan. Urk, ja det är förjävla jobbigt när man inte kan påverka själv eller blanda sig i. Jag vill ju att han ska få en helt underbar dag som han kommer älska och skratta och bli lite tårögd över när han tänker tillbaka på den!!

    Mest oroar jag mig över att han inte ska få det kul eller känna sig bortglömd. Och sen för att vår vigselförrättare som verkade så superbra inte hör av sig nån gång! Hon sa att hon mailat ett förslag på en vigselceremoni för en och en halv vecka sen men den har fortfarande inte kommit trots påminnelse både på mail och sms. Hon svarar inte ens..
    Och när jag blir stressad och irriterad över det så känns det inge kul att sätta mig med gästbeskrivningarna heller som är kvar. Usch vad neggo jag känner mig nu!

    Usch vad trist med kissen =( Det är aldrig kul när man mister sina små kelgrisar..


  • 100703 M och B

    Imorrn är det dags för min älsklings svensexa.. han envisas med att säga till mig att han VET att det blir imorrn men jag spelar oskyldig. ;)


     


  • 100703 M och B

    Jag har så små fingrar så jag kommer bara ha min vigselring på mig, möjligtvis att vi kompletterar med en smal smal ring till på årsdagen eller så.. Min förlovningsring får flytta till andra handens ringfinger istället. :)


  • 100703 M och B
    KatjaB skrev 2010-06-21 18:47:18 följande:
    åh just ja.. måste ju komma ihåg att göra vigselprogrammen. Dikten som ska läsas måste bara bestämmas så att vi kan skriva ut dem.. vi kommer inte riktigt överens där, jag gillar Shakespear men det gör inte Simon fullt så mycket. Han gillar typ Bruno Öijer men han är ju allt annat än romantisk i sina dikter så hans kan vi ju inte använda oss av.någon med några fina dikter/texter på lut som ni vill dela mer er av, inget bibliskt eller alltför vanligt på bröllop.
    Jag inboxade en dikt till dig precis :) 
  • 100703 M och B

    Min underbara man fick sin andra svensexa igår! Och OJ vad han mår dåligt idag.. det var ju meningen att han skulle jobba idag men han fick sjukanmäla sig. Jag vet inte vad dom hällde i honom för råttgift för han brukar aldrig bli bakis. Stackarn :) Men det hade varit jättekul igår i alla fall och han var ju så överraskad - han hade ju redan haft sin svensexa. :)

    Planeringen för dagen (som är alldeles jättesnart!! 3 juli)
    9.00 - Frisör, kommer även sminkas och ta med klänningen dit
    Fotografen och tärnan kommer också dit ungefär en halvtimme-
    timme efter mig.
    ca 11.00 - Lunch.
    ca 11.30 (12.00) möta upp min blivande man utanför Hjärtats Bar
    som stället vi träffades på passande nog heter. Vi har lyckats få
    dem till att ställa upp och låsa upp åt oss så vi får ta några av 
    bilderna därinne. Kan bli några riktigt häftiga i flipperrummet med
    lång brudklänning! ;)
    Vidare härifrån till Hagaparken och Stallmästargården för ytterligare
    fotografering. Planerar att vara klara senast 14.00.
    Försöka komma ihåg att dricka vatten, bättra på sminket etc och
    15.00 VIGSEL! Uj! :) Tror själva ceremonin vi gjort med sånger och 
    det kommer ta ca 30-40 minuter. Sen blir det lite brudskål och
    gruppbilder med mingel. 
    ca 16.30 sätter vi igång med förrätten, räknar med att middagen 
    är klar kring 21-tiden? Sen blir det tårta med kaffe och avec på
    terrassen medan personalen dukar undan och sen vår vals vid
    22-tiden kanske? Festlokalen stänger klockan 2. Längre än så 
    orkar vi inte!

    Har jag glömt nåt? Fotografen har bil med sig så hon kör oss mellan
    de olika ställena, jag behöver bara tänka på att ta mig till frisören
    på morgonen. :) Vigseln och middag/fest är på samma ställe så 
    ingen transport där heller.

     


  • 100703 M och B

    Det hänger en brudklänning i hallen!! :D


    Nu börjar det dra ihop sig ordentligt.. Mamma smsar och berättar att det blev 107 st i glasburksprojektet (se mitt galleri för förklaring) och att hon börjar bli nervös - Hon nervös?? Här spritter det i hela kroppen för närvarande och jag vet inte hur jag ska klara av att hålla mig i en hel vecka och en och en halv dag innan det är dags!


    Vill göra klart allt nu på en gång men inser att det är lika bra att vänta så länge som möjligt med bordsplacering och gästpresentationerna ifall det blir sista minuten-ändringar. Och så har jag börjat fasa för vädret.. Nej inte som ni tror, jag är inte rädd för att det kommer bli regn etc utan för att det kommer bli 25 grader och sol! Ja ni såg rätt, jag är rädd för att vi kommer fullkomligt smälta bort i så fall! Dubbelt tyg i klänningen, underkjol och allt! ;)


  • 100703 M och B

    Har varit hos min älskade frisör idag och färgat håret och fräschat till topparna litegrann, hon passade även på att färga löshåret som ska till för brudfrisyren på lördag! Shit, kan inte fatta att det bara är fyra dagar kvar nu :) 
    Som vanligt lyckades hon mitt i prick med färgen och jag vet ju att frisyren blir som en dröm efter provuppsättningen. Har mailat med floristen som lämnar av dels lite blommor till vigseln på stället vi ska vigas men också kommer förbi frisören på morgonen och lämnar min bukett och coursagen. 
    Har fått ok från baren vi träffades jag och min blivande man. Det kommer någon och öppnar lokalen åt oss kl 12 på lördag så vi får ta bilder på Hjärtats Bar (poetiskt namn och det var där vi träffades). Tror det kan bli riktigt coola bilder bl a när vi står vid flipperspelet i full bröllopsutstyrsel. :)


    Festprogrammet är äntligen klart, det ska skrivas ut och älsklingen köper papper imorgon. Bordsplaceringen är också färdig, har skrivit ut tre st på A3 och de ska sättas i ramar för att komma upp på väggen för gästernas skull. Namnlappar.. de är kvar. Funderar på om vi ska klippa och klistra hjärtan eller bara vika rektangulära som får stå vid tallriken. Hjärtanen är såklart sötare men också mer tidsödande. Ska skriva lite instruktioner till min käre far och mor som är värdpar och behöver informera lite innan och efter själva vigselakten. Ska också skriva en lista över vad vi måste ta med oss och lämna in på fredag eftermiddag så personalen kan duka och ställa iordning det som vi vill ha det. Ska också maila DJn med vår låtlista och musikförslagen för kvällen.


    Mycket är som sagt klart, och jag tror att allt är i alla fall tänkt på. Nu vill jag bara att det ska bli dags!! 


     


  • 100703 M och B

    Vi har precis övat på brudvalsen med rätt låt och skorna.. och underkjolen för att få känslan av hur mycket klänningen kommer sticka ut! Hehe kan tänka mig att grannarna skrattade lite..


    Det gick så bra! Vi har ju gått danskurs i våras och jag kan säga att vi blivit jätteduktiga båda två. Och vad romantiskt det är att kunna dansa ordentligt tillsammans. Det blir ingen show direkt utan en klassisk vals, däremot föreslog älsklingen att vi skulle göra en liten snurr som inledning innan vi sätter igång ordentligt. Och det blir tokbra!! Inte ett öga kommer vara torrt när vi kör vår vals. :)


Svar på tråden Juli 2010