Nja jag vet inte om jag tycker ett färgglatt skärp och ett par skor i samma färg är tillräckligt för att "bryta av" det vita i en helvit klänning.
Om ni har tid skulle jag nog ta en shoppingrunda på stan och se ifall ni kan hitta något annat dottern kan ha på sig, t.ex. kjol och en snygg blus eller klänning i annan färg.
Jessica och Daniel skrev 2010-06-11 08:45:56 följande:
Jag instämmer totalt!!! Däremot så tjafsar min blivande svärmor om att hon vägrar ha kjol lr klänning och därför tänker ha byxor och blus.. Mitt irriterande problem är att hon tänker bestämt ha på sig vita byxor och röd blus, allt detta som jag är noga med... Så hur hade ni tänkt, accepterat vita byxor eller är det big no no för er med vitt i underdel oxå eller går det an?? Den röda blusen släpper jag inte in henne med... Gaah
Vad har ni för klädkod? Om ni inte har någon av de högre klädkoderna, dvs. smoking eller frack är det faktiskt helt okej för kvinnor att ha snygga festbyxor och en blus på sig.
Jag tycker inte man kan totalförbjuda vitt på ett bröllop, t.ex. en vit kjol kombinerat med en blus i annan färg tycker jag är helt acceptabelt. Eller tvärtom, en vit blus/topp kombinerat med kjol/byxor i annan färg är också helt ok.
Varför får din svärmor inte ha röd blus på sig? Du vet väl om att "regeln" om att man inte ska ha rött på sig på ett bröllop bara är en skröna; rött går precis lika bra som blått, grönt, gult m.m.