• Zinnamon

Hjälp...bröllop i morgon!!!

Hej! Akut fråga....Hela familjen bjuden på bröllop...klädkod kavaj.
    Kan min 17 åriga dotter ha en kort vit klänning med en bred svart rosett om midjan...eller är det tot. no no även för en tonåring med´vitt på ett bröllop???  Klänningen hade hon på sin avslutning i 9.an...
    Måste vi akutinhandla en ny klänning med färg??  Vad tycker ni??

//Zinnamon

• Svar på tråden Hjälp...bröllop i morgon!!!
  • JollyO

Vita eller färgade leggings till så blir det mindre utmanande, och en färggrann sjal eller kofta till så ska det nog gå bra. Tänk om bruden har vit kort klänning med svart band :) Då får din dotter ha på sig koftan hela kvällen helt enkelt!

• Zinnamon

Tack!!  tänkte inte på leggings!!  perfekt!! Det kommer t.o.m. dottern att gilla...
    Men kofta eller sjal?  Få se vad vi har ....
    Bruden har lång klänning

• Nicossambo

Prata med bruden, jag hade inte varit glad om någon haft en vit klänning på mitt bröllop, då är det bättre med svart klänning tycker jag.

• Sörön10

Ja, prata med henne! Om klänningen är mest vit tycker jag den går bort, oavsett vad man piffar den med. Men det är ju vad jag tycker! Hon kanske inte alls bryr sig! =)

• summer2011

INGEN ska ha vitt på sig på någon annans bröllop...varför förstår folk inte det...?

• glaca

På mitt bröllop får man ha både vitt, rött och svart. Jag är glad att folk vill dela min stora dag. Det är en ära att gästerna vill närvara.

Om det är en tonåring så tycker jag att klädkoden ska anpassas till tonårsmodet.

• Sörön10
    glaca skrev 2010-06-10 23:25:37 följande:
    På mitt bröllop får man ha både vitt, rött och svart. Jag är glad att folk vill dela min stora dag. Det är en ära att gästerna vill närvara. Om det är en tonåring så tycker jag att klädkoden ska anpassas till tonårsmodet.
    Fast det kan man väl inte som gäst bestämma själv? Att det ska anpassas alltså. Då kan man ju invända mot allt. Nej barnfritt gäller inte oss, osv.. 
  • fialotta82

Skulle också tycka att det var lite tråkigt om en gäst på mitt bröllop bar vit klänning. Oavsett ålder.  Som tur var känner jag de tjejer som kan tänkas komma och alla äger finkläder i andra färger än vitt. Har man inte så många klänningar så kanske det kan bero på att man inte vanligtvis klär sig i klänning ens när man vill vara fin. Då kan man tänka på att det faktiskt är okej för damer att ha annat än klänning. Sök upp klädkoden på wikipedia så ser man lätt exempel på vad som är lämpligt.

Lycka till!

• Jessica och Daniel

summer2011 skrev 2010-06-10 22:07:43 följande:
    INGEN ska ha vitt på sig på någon annans bröllop...varför förstår folk inte det...?

Jag instämmer totalt!!! Däremot så tjafsar min blivande svärmor om att hon vägrar ha kjol lr klänning och därför tänker ha byxor och blus.. Mitt irriterande problem är att hon tänker bestämt ha på sig vita byxor och röd blus, allt detta som jag är noga med...
    Så hur hade ni tänkt, accepterat vita byxor eller är det big no no för er med vitt i underdel oxå eller går det an?? Den röda blusen släpper jag inte in henne med... Gaah 

• Sebastiána
    Zinnamon skrev 2010-06-10 20:38:56 följande:
    Hej! Akut fråga....Hela familjen bjuden på bröllop...klädkod kavaj.Kan min 17 åriga dotter ha en kort vit klänning med en bred svart rosett om midjan...eller är det tot. no no även för en tonåring med´vitt på ett bröllop???  Klänningen hade hon på sin avslutning i 9.an...Måste vi akutinhandla en ny klänning med färg??  Vad tycker ni??//Zinnamon
    Det är lika mycket no no på en tonåring som på en fullvuxan, men om nu har ett skärp/sidenband/rosett i annan färg och matchande skor till bör det gå bra! Det är synd att ni inte kommer på detta förrän nu bara. Det allra bästa hade ju varit att ringa och fråga brudparet. Jag skulle inte gilla att någon hade vit klänning på mitt bröllop (men med färgade accessoarer till funkar det bättre), men andra tycker det är helt OK.
Svar på tråden Hjälp...bröllop i morgon!!!