• Doffsingen82

    Vad ska jag ha för typ av skor till denna klänning..? Kan någon hjälpa mig...?

    Nu när klänningen ÄNTLIGEN är på g, så kommer nästa grej... SKOR! Har inte haft en tanke på det och vet inte vad för typ av sko som passar min klänning. Se bild i mitt galleri...

    TACKSAM för tips och gärna länkar

  • Svar på tråden Vad ska jag ha för typ av skor till denna klänning..? Kan någon hjälpa mig...?
  • MrsPingla

    Hej!

    Min klänning är väldigt lik din! Kul att se fler som har sjöjungfrumodell :D
    Jag ska iaf ha en klackad sko öppen, men rundad tå. Detta är en smaksak, spettsig tå är ju också fint, men mina fötter ser gigantiska ut i såna skor :)

    Jag har inte hittat den här skon än som jag vill ha. Eller det finns en på Bianco som är väldigt fin, men den är lite för dyr för vår budget, tyvärr. Jag har då hittat en på DinSko som har "diamanter" över spännena och som är benvit. Den är mer i min budget och är fin - den passar även i vårt färgtema som är silver/lila eftersom stenarna är silverglänsande.

    Vad har ni för färgtema? Kanske blir det lättare om du tänker ut vilken färg du vill ha på skorna så kan du sortera ut alla andra du inte vill ha :)
    Lycka till!

  • Doffsingen82

     


    MrsPingla skrev 2010-06-09 20:11:33 följande:
    Hej!Min klänning är väldigt lik din! Kul att se fler som har sjöjungfrumodell :D Jag ska iaf ha en klackad sko öppen, men rundad tå. Detta är en smaksak, spettsig tå är ju också fint, men mina fötter ser gigantiska ut i såna skor :)Jag har inte hittat den här skon än som jag vill ha. Eller det finns en på Bianco som är väldigt fin, men den är lite för dyr för vår budget, tyvärr. Jag har då hittat en på DinSko som har "diamanter" över spännena och som är benvit. Den är mer i min budget och är fin - den passar även i vårt färgtema som är silver/lila eftersom stenarna är silverglänsande.Vad har ni för färgtema? Kanske blir det lättare om du tänker ut vilken färg du vill ha på skorna så kan du sortera ut alla andra du inte vill ha :)Lycka till!

    Ja, visst är det en fin modell ÄLSKAR den!!
    Det lutar mer åt en spetsig vit sko för min del, men jag undrar över materialet. Ska den vara slät, ha spets, pärlor, strass, spänne etc etc... Ja, du förstår vad jag menar va? Det är ju ett OÄNDLIGT utbud

    Vet inte om vi har något direkt färgtema, men färgerna som förekommer mest är vitt, rött, guld och grönt.

  • Nordiskbrud

    Jag hade två par skor, bytte till de blå (med öppen, rundad tå) när festen började och innan hade jag ett par vita med silver brodyr och carétå (rakt fram till). De vita är från 40-talet och ett vintagefynd för 40 kr för ca 7 år sedan 

    Finns bilder i galleriet på de blå och bild på de vita på min fot när vi anländer till kyrkan.


  • Nordiskbrud

    (Hade också sjöjungfru-klänning). Men välj framför allt en sko som är bekväm på din fot. Du ska gå i dem hela dagen och man har ont i fötterna när dagen är slut, synd att få det för tidigt bara. Och tänk lite på sulan så skorna inte är för "halkiga". Nu gifte vi oss iof på vinterna men mina vita skor var glashala och inte så bra att gå med ute på i och snö eller inne på hala golv. De blå hade räfflad gummisula som var kanonbra!
    Köpte de blå + ett par andra som jag egentligen skulle haft vid vigseln hos Matildas Fest http://matildasfest.dinstudio.se/text1_81.html . Kan inte vara mer nöjd än vad jag är med det köpen   (De andra var bara fel i färg för jag trode min klänning var mer guld än den var ).

    Skorna syns ju väldigt lite så det behöver ju egentligen inte vara så superspeciella, fast man ju det ändå så klart 


  • Doffsingen82

     


    Nordiskbrud skrev 2010-06-09 20:40:16 följande:
    Jag hade två par skor, bytte till de blå (med öppen, rundad tå) när festen började och innan hade jag ett par vita med silver brodyr och carétå (rakt fram till). De vita är från 40-talet och ett vintagefynd för 40 kr för ca 7 år sedan  Finns bilder i galleriet på de blå och bild på de vita på min fot när vi anländer till kyrkan.

    Jättefina skor 40 kr var ju inte för dyrt... :-P


    Nordiskbrud skrev 2010-06-09 20:47:48 följande:
    (Hade också sjöjungfru-klänning). Men välj framför allt en sko som är bekväm på din fot. Du ska gå i dem hela dagen och man har ont i fötterna när dagen är slut, synd att få det för tidigt bara. Och tänk lite på sulan så skorna inte är för "halkiga". Nu gifte vi oss iof på vinterna men mina vita skor var glashala och inte så bra att gå med ute på i och snö eller inne på hala golv. De blå hade räfflad gummisula som var kanonbra!Köpte de blå + ett par andra som jag egentligen skulle haft vid vigseln hos Matildas Fest matildasfest.dinstudio.se/text1_81.html . Kan inte vara mer nöjd än vad jag är med det köpen   (De andra var bara fel i färg för jag trode min klänning var mer guld än den var ).Skorna syns ju väldigt lite så det behöver ju egentligen inte vara så superspeciella, fast man ju det ändå så klart 

    Vi kommer inte ha någon fest efteråt utan endast en lugn middag hemma med de närmsta. Så jag kommer aktivt att ha på mig skorna från ca kl.12 - 17. Det är ganska överkomligt, så jag kan ju då stå ut med det mesta
    Det där med sulan var ju dock värt att tänka på; tack för tipset

    Det verkar som om Matildas Fest kan fixa skor på 4 veckor, men ska först ta en vända på stan. Ville mest veta vilken typ av skor andra har haft som också haft en sjöjungfruklänning.

Svar på tråden Vad ska jag ha för typ av skor till denna klänning..? Kan någon hjälpa mig...?