• erica1982

arg på fästmannens bror!

gud jag blir så arg så jag kokar! som om man inte hade nog med stressmoment med allt som hör till vårat bröllop.
    vi gifter oss om 4 veckor. min blivande mans bror ska hålla i trådarna när det gäller svensexa, och det är jag ju glad över, annars tror jag inte han skulle få nån,
    men va 17!! Han vägrar säga när han har ordnat den till!!! Jag blir galen!! Det är bara 3 helger kvar och jag kan ju inte lova att benny kommer vara hemma! Hur i hela friden ska jag kunna hålla han hemma om han får för sig att han ska fara iväg och göra nått??? När jag inte vet när svensexan ska äga rum??? jag bara undrar!?
    Han lillebror vägrar helt enkelt säga det eftersom "ju förre som vet dessto bättre"
    Ja naturligtvis, men va faan!!!!
    Jag tänker i alla fall inte hindra honom från att fara iväg nånstans om han vill det, Jag kan ju inte sitta med en massa ursäckter 3 helger i rad!
    Är han inte hemma när dom kommer får dom skylla sig själv!

(Ville bara avreagera mig lite)

• Svar på tråden arg på fästmannens bror!
  • Aleta
    bobods skrev 2010-06-09 13:21:46 följande:
    Litar du inte på din m2bs bror? Tror du inte att han kan lyckas planera en svensexa utan att du måste vara inblandad? Det finns väl absolut ingenting som säger att han måste berätta för dig. Ursäkta att jag är så ärlig men det är faktiskt inte din sak att lägga dig i.
    Och jag tycker att det hör till vanlig hyfs att berätta för den andre. Man kanske har planer!

Om man inte berättar så får man finna sig i att man kanske gör en spontangrej och drar iväg till Åland den helgen eller vad f-n som helst. Då kan man stå där med sin möhippa/svensexa utan någon att fira.

Nu blir det ju istället så att de inte kan göra någonting utan måste sitta hemma och vänta varenda helg eftersom TS inte vet när svensexan blir.

• minimis

Min tärna skulle inte heller berätta för min bm om min möhippa. Av en slump fick min syster höra att bm skulle iväg just hela den helgen!! Ingen fara för den delen, men vi har en liten dotter som ska passas också. Min syster fixade iaf så att mamma & pappa tog flickan, men tänk om vi inte hade sagt att bm skulle iväg!! (fast jag yppade om det med mening, ifall ifall hippan skulle vara den helgen just för flickans skull.)

• Aleta
    minimis skrev 2010-06-09 20:55:06 följande:
    Min tärna skulle inte heller berätta för min bm om min möhippa. Av en slump fick min syster höra att bm skulle iväg just hela den helgen!! Ingen fara för den delen, men vi har en liten dotter som ska passas också. Min syster fixade iaf så att mamma & pappa tog flickan, men tänk om vi inte hade sagt att bm skulle iväg!! (fast jag yppade om det med mening, ifall ifall hippan skulle vara den helgen just för flickans skull.)
    Ja, eller om han hade något viktigt och du skulle ha barnen. Om ingen barnvakt fanns tillgänglig skulle de ha följt med på möhippan då? Det är så mycket som kan bli knasigt. Tur att det löste sig för er del.

Man gör det onödigt svårt för alla om man håller det hemligt för den andre i paret.

• minimis

Aleta skrev 2010-06-09 21:09:10 följande:
    Ja, eller om han hade något viktigt och du skulle ha barnen. Om ingen barnvakt fanns tillgänglig skulle de ha följt med på möhippan då? Det är så mycket som kan bli knasigt. Tur att det löste sig för er del. Man gör det onödigt svårt för alla om man håller det hemligt för den andre i paret.

Ja, precis! Bestman berättade för mig så då hjälpte jag dem istället. Sa inte ett knysst till bm, o han blev minst sagt tagen på sängen :) (jag tvingade honom dock ta på sig kallingar under natten!!)

• fibobs

jag kanske kan få hålla med Bobods....kanske finns en anledning till att du inte får veta! ;o)

• minimis

bobods skrev 2010-06-09 13:21:46 följande:
    Litar du inte på din m2bs bror? Tror du inte att han kan lyckas planera en svensexa utan att du måste vara inblandad? Det finns väl absolut ingenting som säger att han måste berätta för dig. Ursäkta att jag är så ärlig men det är faktiskt inte din sak att lägga dig i.

Tror inte TS inte litar på brodern, men särskilt när man har barn och kanske har sjukt mycket att göra så kan det ju underlätta om man vet att planera lite för sin egen del.

• BlackWIngedAngel

När mina föräldrar gifte sig så visste faktiskt inte min mamma om svensexan heller. De hade åkt upp till landet över helgen, till mormor och morfar och min mormor visste att de skulle bli hämtade båda två däruppe. Så det löste ändå! 

• impegno di nozze

Jag skulle gissa på att han har ett skäl att inte berätta något för dig. Förmodligen har han tänkt tanken "om han inte skulle vara hemma då?". Så du kan säkert vara lugn :)

//A 

• Tjorven81

Ja men alltså visst... det är klart att man har planer och gör saker som vanligt när man är lediga och så där, men man kan väl ändå försöka "hålla sig lite hemma"...
    Det brukar väl vara så att man själv får säga vilka man vill bjuda, då kan ju oxå tala om när man är uppbokad redan...

Vad jag menar är att har man planerat ett stort bröllop med många gäster, kan man ju räkna med en möhippa/svensexa. Då får man väl försöka skippa plötsliga långväga resor och dyl... Men det beror ju föstås på om man vill bli hippad...
    Jag menar nu inte att man ska skippa broderns 30 årsfest, utan bara att man får tala om vilka helger/dagar man är bokad och sen försöka hålla sig hemma resten av tiden...

• fru2011kanske

Jag tror du får lite på att brodern har koll på läget. Vi gjorde likadant vid senaste svensexan, och det gick jättebra. Vi hade ordnat barnvakt och så att brudgummen hann med det han skulle den helgen.

• fromheretoeternity

De kanske ska ta honom en vardag och redan har pratat med hans chef. Sluta lägga dig i hans svensexa nu och slappna av lite! Det ordnar sug alltid men akta så du inte blir osams med din mans bror!

• pulmonate

Men säg bara till din sambo att du inte har någon aning om när det blir svensexa så han får stanna hemma. Vill han inte det så är det ju hans val. Jag tror också att vänerna tänker på att han kanske har andra planer. Det kan inte vara så att hans och dina vänner planerar något tillsammans, så att det ska vara en överaskning för er båda?

Svar på tråden arg på fästmannens bror!