• erica1982

arg på fästmannens bror!

gud jag blir så arg så jag kokar! som om man inte hade nog med stressmoment med allt som hör till vårat bröllop.
    vi gifter oss om 4 veckor. min blivande mans bror ska hålla i trådarna när det gäller svensexa, och det är jag ju glad över, annars tror jag inte han skulle få nån,
    men va 17!! Han vägrar säga när han har ordnat den till!!! Jag blir galen!! Det är bara 3 helger kvar och jag kan ju inte lova att benny kommer vara hemma! Hur i hela friden ska jag kunna hålla han hemma om han får för sig att han ska fara iväg och göra nått??? När jag inte vet när svensexan ska äga rum??? jag bara undrar!?
    Han lillebror vägrar helt enkelt säga det eftersom "ju förre som vet dessto bättre"
    Ja naturligtvis, men va faan!!!!
    Jag tänker i alla fall inte hindra honom från att fara iväg nånstans om han vill det, Jag kan ju inte sitta med en massa ursäckter 3 helger i rad!
    Är han inte hemma när dom kommer får dom skylla sig själv!

(Ville bara avreagera mig lite)

• Svar på tråden arg på fästmannens bror!
  • Rosvägen

Jag förstår dig helt och fullt!
    Men jag vet att helgen innan bröllopet alltså nu på lördag är planerad för svensexa så jag kan ändå slappna av då jag vet att vi blir hemma så han får sin dag med grabbarna.

Det kan också vara så att dom kommer väldigt tidigt på morgonen och kidnappar för att vara säkra på att han är hemma?! Min m2b blir nappad vid 9. 

• erica1982

ärligt talat har jag ingen aning! Det borde ju rimligtvis vara så, men jag vet inte ett smack!
    men det är ju inte bara grejjen att det kan vara så att han är borta, jag skulle vilja vara lite mentalt förberedd på att det kommer bli 2 dagar som det inte blir något gjort härhemma,
    Och vi har otroligt mycket vi måste fixa med innan bröllopet eftersom mina syskon med familjer ska bo hos oss. Vi har 2 barn, och är man ensam med dom så kan man inte hålla på att städa, måla och allt annat vi måste göra.
    Dessutom är inte min klänning klar än så jag måste sitta och fara fram och tillbaka till min svärmor nu som en galning, för att prova, måtta och sy in.
    Jag hoppas verkligen den inte blir av i helgen eftersom jag har planerat fara dit och vara där en längre stund.
    Å barnen kan vi inte ha springande runt fötterna om vi ska prova och sy... Suck blir bara så otroligt stressad av hela altet!
    Sen vet jag ju inte om jag kommer få nån hippa heller.. blir den i sånna fall sammtidigt, eller före, efter? då är det ju 2 helger som går bort och vipps fanns det ingen tid över!!
    urk..

• Rosvägen

Din svåger förstår inte ens om du föklarar det såhär för honom, hur viktigt det faktiskt är för all planering nu när det är så kort tid kvar?

• Aleta

Helkonstigt att inte berätta för dig!
    Hur ska han då kunna veta att ni inte har viktiga grejer att göra som inte går att ändra på?

Klart att man måste informera den andre i paret så att den personen i smyg kan se till att tidpunkten passar!

Jag förstår verkligen att du är irriterad!

• Katarina Michael

Men jag kan hålla med din mans bror, för jag vägrade berätta för min systers man när hennes möhippa skule vara, jag såg därimot till att hon var hemma genom annat håll. Bara för jag vet att han inte hade kunnat hålla tyst om de och hållt på att reta henen om att han visste o så.

Dessutom vet jag att han skulle ha lagt sig i för han blev så sur att han till och med ringde runt och sa till alla tjejer att tacka nej till möhippan, så jag hade ett helvete att få till då alla tacka nej.

Säger inte de är som min svåger men låt dem själva planera, de har säkerligen inte tänkt att du ska se till att han är hemma, utan de har säkerligen ordnat de på annat håll. Allt för att hålla de så hemligt som möjligt.

Hela iden med möhippa och svensexa är att man inte ska tro man får en och vips så har de lyckas lura en, de tycker iallfall jag!

• duckling

Hej

Nu vet jag inte alls hur det ser ut för din del, men det kanske är så att de planerar din möhippa samtidigt? När vi ordnade möhippa och svensexa för mina kompisar planerade vi för samma dag och var lite otydliga för en av dem när exakt det skulle bli. Samtidigt så ordnade vi såklart hundvakt åt dem och allt annat som behövde ordnas.

Kanske är din möhippa inplanerad samma dag och din m2b vet om detta, och tänker såklart att han inte ska ge sig av nånstans just den dagen?

Vet att våra vänner var ganska förvirrade där på slutet eftersom vi körde en dubbelurning, men det var väldigt roligt att ha både svensexa och möhippa på samma dag och sammansluta allt mot kvällen.

Nu vet jag som sagt inte alls hur din situation ser ut eller om du blivit hippad,men jag hoppas allt löser sig och att brodern tänker lite längre än näsan går., Annars är det nog bara, precis som de andra i tråden redan sagt, att förklara ordentligt att du behöver veta för att planera.

• HappyE

Det kan ju vara så att din hippa är samtidigt och att de därför inte vill avslöja för dig när svensexan är.. de kan ju faktiskt ha full koll! Försök slappna av, nöj dig med att veta att det planeras en svensexa, de har säkert någon anledning till att vara så hemliga.

• Moi mokulat

Esschhhhhhhhh inte ditt problem. Det löser sig till det bästa,
    Jag vet inte min gubbes heller. Vill inte veta när det är.
    Oroa dig inte det kommer bli jätte bra. Lita på honom!

• Påfågeln

Så dålig stil!

Får bara hoppas på att de inte tänker göra svensexan kvällen innan... men så korkade kan de väl inte vara?

• bobods

Litar du inte på din m2bs bror? Tror du inte att han kan lyckas planera en svensexa utan att du måste vara inblandad? Det finns väl absolut ingenting som säger att han måste berätta för dig. Ursäkta att jag är så ärlig men det är faktiskt inte din sak att lägga dig i.

Svar på tråden arg på fästmannens bror!