• Brudiframtiden

Mörk kostym?

Vi har blivit bjudna på ett bröllop med klädkoden mörk kostym. Går man in och läser ska det för mannen vara mörkblå eller mörkgrå kostym. Sambon har en svart, måste han verkligen lägga flera tusen på en ny i rätt färg? Chansen att han kommer att använda den speciellt flitigt är ju inte så stor. Är svart tabu då det står mörk kostym? Vad hade ni andra gjort?

• Svar på tråden Mörk kostym?
  • happytoaster

I dag är det ok att ha en svart kostym när det står mörk kostym.

• Mrs Siverts

Mörk kostym ska ju vara snäppet finare än om det bara står kostym. Jag tycker en svart kostym passar bra, det är nog många som kommer tolka kläd-koden på samma sätt. Men det kan ju vara värt att ha i baktanken att det ska vara lite klätt än bara "kostym" även för damen...

• Mrs Siverts

lite mer klätt menade jag.

• Mrs Siverts

Men sen kan ju en stilig karl inte få nog med kostymer enligt min mening

En kostym med en skiftning i grått eller blått ger ju ett fint djup jf med en massivt svart. 

• Brudiframtiden

Mrs Siverts skrev 2010-06-06 19:59:50 följande:
    Men sen kan ju en stilig karl inte få nog med kostymer enligt min mening En kostym med en skiftning i grått eller blått ger ju ett fint djup jf med en massivt svart. 

Sant...men han använder typ aldrig kostym så att köpa på sig för att hänga i garderoben känns ju sådär...

• minimis

Jag kan tänka mig att brudparet med mörk konstym också tycker att svart är ok. Men är ni osäkra kan ni ju fråga vad mörk kostym menas för dem och vad de tänkt. Jag har svårt att föreställa mig att svart inte skulle vara ok. Men vad vet jag :)

• KatjaB

vi har klädkod mörk kostym, och vi har inte alls tänkt att de måste ha mörkblå kostymer, utan många vet jag har frågat om de kan ha kritstrecksrandiga kostymer (svart botten o smala ränder) vi tyckte att det var okej, o m2b själv ändrade sig om tygval så hans kostym är mörkt grå/brun.
    Hehe, så för att förtydliga skrev vi på vår hemsida lite mer utförligt om klädkoden, så att alla kan känna sig rätt klädda och inte vara tvingade att gå o handla blå kostym

Svar på tråden Mörk kostym?