• 20110820

Hur många papper i avlångt festprogram?

Ni som gjort avlångt festprogram (A4 vikt på längden), hur många sidor (papper) har ni? Funderar på hur många man kan ha utan att det blir för tjockt?

Hur har ni fäst ihop era program? Har ni bilder på era program?

• Svar på tråden Hur många papper i avlångt festprogram?
  • mica82

vet inte hur många papper vi ska ha än med vi fäster ihop med ett fint snöre

• Martinaa

Jag hade nio dubbelvikta papper, dock ej på höjden utan dubbla A5 (dvs 36 sidor i häftet). Som omslag hade jag en tapet. Det gick att häfta men endast om man använde ganska mycket våld :P Ett papper till hade nog inte gått.

• Martinaa

Kan också tillägga att jag använde ett papper som vägde 100gram, dsv lite tjockare än vanligt skrivarpapper som är på 80gr.

• 20110820

Tack för ditt svar Martinaa

Måste ju finnas massor av fler brudpar som haft avlånga festprogram som kan svara?

• grisbjörnen

Vi har fyra papper men ett kartongomslag på utsidan. Det ska inte vara några problem att få ihop det med häftapparat. Hoppas jag iaf, annars får vi fixa snören...

• Skogshumla

Jag kollade just igenom festhäftet (avlångt) från min brors bröllop, och de hade 8 "skrivarpapper" häftade utan problem i alla fall! :)

• Tina86

Vi har 5 papper, "pärmen" är ett lite grövre papper men vi ska häfta ihop dom det går jätte bra.

Svar på tråden Hur många papper i avlångt festprogram?