• Florence

Bröllopsfest i Tällberg

Hej!
    Finns det någon som haft bröllopsfest på ngt av hotellen i Tällberg?!? Vi planerar att ha ett vinterbröllop m vigsel i Leksands kyrka och funderar nu på festlokal...antalet bröllopsgäster blir ca 60-70 personer. Tacksam om tips på vilka/vilket hotel som är "trevligast" samtgärna tips på bra DJ ev mindre band/orkester...
    TACK på förhand

• Svar på tråden Bröllopsfest i Tällberg
  • Drottningen

Åkerblads hotell&Gästgiveri ska vara jätte mysigt.Där kan man vara 120 personer

• Glitter

Lite sent svar kanske ..

Åkerblads är bra, nu har jag inte haft fest där. men varit där ett antal gånger. Men jag skulle vilja tipsa dig om Tällbergsgården. Samma ägare som till Åkersblad, men i matsalen där är det en super fin utskikt över Siljan och mycket mysig matsal. Åk dit och titta om du har möjlighet.

ps men finnste övernattning är nog annars på åkerblads. Vi har varit och tittat på de flesta i tällberg och fastnade för ett av deras rum.

På båda ställerna är det väldigt trevlig personal ..

hoppas ni får det bra..

• Peva

vi skall hålla till på åkerblads. är det billigae på tällbergsgården=

• Glitter

vet inte riktig, det är nog marginelet.Tällbergsgården ligger på runt 400 för 3 rätter tror jag kolla in deras hemsida www.tallbergs-garden.se

• Fru J

Jag och min make har flera gånger varit på klockargården. Ett underbart ställe med härlig atmosfär, fantastisk personal, gudomlig mat och väldigt bra priser!! Vill varmt rekommendera det. Prata gärna med Karin. Hon är underbar. karin@klockargarden.com
    Hälsa från fam Jalonen.

• Gerami

Vi skulle ha på Greens men de ska 575 för buffe och det är enligt dom billigare än tre rätters och i och med att vi har 100 gäster så ändrarde vi oss till Tibblebystuga för att få lite mer personligt och en catreingfirma istället,för Greens kunde heller inte garantera att det bara blev vi i festlokalen utan även hotellets gäster måste ha tillgång till dansgolvet mm....

• hanna-maria

Jag har varit på bröllopsfest på Åkerblads och det var fantastiskt trevligt!

• Peva

Åh, kan Du inte berätta mer om Åkerblads.. hur länge höl festen på? hur var maten servicen etc?

• ulda

Jag har också varit på bröllopsfest på Åkerblads. Vi åkte ångbåt dit från Leksand (mysigt).

Servicen och maten var jättebra. Lokalen var jättefin. Det enda jag kanske skulle kunna tycka kunde gjorts annorlunda var att man nog borde ha haft dansen i samma lokal som festen, för när vi var där serverades kaffe/tårta i en angränsande lokal (man gick liksom genom en hall för att komma dit) och denna danslokal var uppdelad på flera rum, vilket gjorde att alla (äldre) satte sig ner istället för att dansa.

• Peva

jag försökte kolla på det när vi var där och bokade, för jag hade hört samma..men det verkarde bara vara ett rum, numer...
    vilketn tid slutade festen?

• ulda

Jag kan verkligen rekommendera Änglapaj, en efterrätt på färska bär och maräng (inte paj alltså) som är special för Åkerblads.

• malte

Har bott på Klockargården. Hotellet är jättemysigt och rummen personliga men maten är inte särskilt speciell. Inte dålig på något sätt men inte jättebra heller.

Efter vad jag har hört skall Åkerblads ha den bästa maten i Tällberg. Har inte provat själv dock...

• Peva

jag har också hört det. och det är verklgien fint!

• hanna-maria

Jag var på bröllop där för fem år sedan och upplevde inte det "rumsproblem" som någon påpekade... Jag tyckte att det fungerade bra. Det var full fart på dansen hela tiden! Vi var där på sensommaren och då tog vi emot brudparet ute i trädgården där ägarna inledde med att prata lite om Tällberg och Åkerblads. Sen var det middag och det var den absolut bästa bröllopsmiddagen som jag har ätit hittills!! Fantastiskt god mat! Dansen var det som sagt bra fart på och jag tror att vi höll på till kl 03.00.

• Peva

Härligt!!! Vad glad jag blir. Nu får man inte dansa lika länge, men det ordnar sig nog.

Svar på tråden Bröllopsfest i Tällberg