• Sörön10

Allvarligt!? Slipsmönster??

Jag trodde det skulle vara lätt som en plätt att sy en slips! Hallå! Det är ju en bit tyg!! Men det är inte den promenadseger jag tänkt mig det skulle vara! 

Är en himla massa vikningar och trixningar och min M2B vägrar offra nån av sina gamla så jag kan få sprätta upp den och kolla! 

Min prototyp ser ut som en sån där tygorm man fick sy på syslöjden i lågstadiet! 

Är det någon som har ett mönster?? Inser att jag inte vill "slösa" mer tyg på suspekta korvar! 

• Svar på tråden Allvarligt!? Slipsmönster??
  • Greeneyes

Men kan du inte hitta någon gammal slips för en tia på typ loppis eller second hand?

• Sörön10

haha jo, säkert egentligen, men tar mig inte iväg till nåt de närmaste dagarna. Symaskinen står och skiiiiker på mig! Kom och sy, nuuuuu!!! haha

• Greeneyes

hahaha! ja då är det lite värre

...du får väl ta en av hans i smyg o sen hoppas att du kan sy ihop den snyggt igen... helst en svart eller mörk, då syns inte stygnhålen lika väl

...annars hittade jag denna när jag googlade på How to make a necktie:
    http://www.samhober.com/necktie/howtomakeanecktie.htm

hoppas den hjälper

• Sörön10

Tack söta du! =) 

Det var en spännande länk! Ser ju faktiskt inte så lätt ut, så nu behöver jag inte känna mig dum! 

Om nån har mått på ett sånt där mönster får ni hemskt gärna hojta (skriva)! 

• Greeneyes

Varsågod Hoppas det går bra!

Du kan ju prova att googla "how to make a tie" eller "necktie" eller "pattern necktie" och se vad du hittar.

• Sörön10

Ja, jag gjorde det, men fick upp samma typer av beskrivningar, men inga mönster eller mått på mönster! =( 

Får kanske tvinga min m2b att fixa en slips eller ge alternativet att lämna in tyget till skräddare! :P Får se vad han väljer! ;)

• Aleta

Det viktigaste är att du måste klippa slipsen diagonalt i tyget, annars så kommer den att snurra sig som en spiral. Det går åt massor med tyg för att sy en liten slips pga det.

• Sörön10

Yeeeiiy! Nu har jag nog fått till det tror jag! Han offrade en till slut, och efter lite funderande vågade jag ge mig på sidentyget! Blev bättre än jag trott! =)

• Greeneyes

Sörön10 skrev 2010-06-05 00:37:37 följande:
    Yeeeiiy! Nu har jag nog fått till det tror jag! Han offrade en till slut, och efter lite funderande vågade jag ge mig på sidentyget! Blev bättre än jag trott! =)

åh, vad kul! har du någon bild?

Svar på tråden Allvarligt!? Slipsmönster??