• poppupp

Alternativ text till Koppången

Hej!

Jag ska sjunga på ett bröllop i sommar coh brudparet önskar ha med låten "Koppången". Men texten känns vintrig. Är det någon som känner till någon alternativ text som passar även på sommaren? Eller som har någon bra idé på vad man kan göra med den för att få den att passa in ändå?

VIll ju att brudparet ska få som de vill!

• Svar på tråden Alternativ text till Koppången
  • Sail on Silvergirl

Hej!

Den låten har jag också haft funderingar på, så fantastiskt fin! Jag hade en fundering på om man skulle kunna skriva en helt ny text?

Hojta till om du hittar någon befintlig! :)

• Cantaton

Jag och en annan tjej skrev en ny text till en del av den sången och hade som tal på gemensamma vänners bröllop. Hon spelade flöjt och jag sjöng... Undrar om jag har den nånstans och om den kan vara användbar som annat än "tal". Kommer inte riktigt ihåg texten på rak arm

• poppupp

Sail on Silvergirl: Har du någon idé till annan text så får du också hojta till!

Cantaton: Åh, du får jättegärna kolla om du har den texten någonstans! Kanske kan få nån idé vad vi kan göra i alla fall

• Cantaton

Jag vet att BT inte alltid tolererar inklippt text, så jag hoppas det funkar utan en massa konstiga tecken. Jag inser att vi inte skrev så mycket text, utan vi pratade, spelade flöjt och avslutade med att sjunga en kort bit. Dessutom är texten skriven till ett musikerpar, så vi har använt oss av musikertermer. Här är ett utdrag ur mailet oss emellan som visar hur vi tänkte:

Delar man upp koppången i tre delar som jag tänkte innan blir det så här: del 1 (bara flöjt) 17 sek, del 2 (flöjt och tal) 17 sek, del 3 (flöjt och sång) 32 sek.
    Visst har du spotify? Jag tog tiden från versionen av koppången med åsa jinder. Har en idé till sångtext till sista biten, alltså del 3, 50 sek in i låten.

"I ett liv finns crescendon, då när allting känns så bra. Men så finns även dagar som känns svåra att klara av. Men tillsammans vet ni att lyckan kommer till såna som ni. Den konsert som är livet går alltid i dur."

• poppupp

Det var en bra början med den texten Cantaton (eller ett bra slut

Då behöver man ju bara hitta på en start också, om inte någon annan sitter inne med några förslag?!

Svar på tråden Alternativ text till Koppången