Ni som bakar bröllopstårtan själva
Jag behöver lite tips på egen bakade tårtor. Min svärmor ska göra vår.
Jag behöver lite tips på egen bakade tårtor. Min svärmor ska göra vår.
O vad massa bra tipps! Sörön kanske ska be svärmor provbaka det resept du hade. Vi är absolut choklad älskare:)
Sörön, hur många gäster har ni? Är receptet ovan för 3 tårtor a 12 bitar? så om vi är ca 55-60 gäster gör vi dubbla receptet och får 6 tårtor?
Vi är 72 gäster. Jag har bara kopierat receptet, men misstänker att jag minst ska göra dubbel sats. Kanske lite extra för att vara på den säkra sidan! Måste börja leta springformar! haha!
Jag har förstått att det är för tre tårtor á 12 bitar, dvs 36 bitar. Dubbla och få 72. Så eg. borde jag kunna göra dubbel sats bara, men det är ju surt om det tar slut också...
Mmm, låter ju himmelskt gott det där. Måste provbaka! Fast funderar på att byta ut mjölkchokladmoussen mot hallon- eller blåbärsmousse - både för att det bli snyggt och för att det kan vara gott att bryta av med något fräscht och fruktigt mot all choklad.
Och ja, det gäller att ge sig ut på jakt efter springformar! Räknar med att bli ca 130 gäster, så en frysbox kanske inte heller vore så dumt :)
hehe eller hur! mamma och svärmor har också lovat hjälpa till och baka!
Hallon och choklad är ju underbart.
Vi testade att göra ett lager chokladmousse å ett med bär, tror det var blåbär. Där tyckte jag det blev svårt för mousserna blev så olika i konsistenserna. Man får väl prova sig fram. Vi kör nog denna, men kanske bara två sorters mousse, och sedan färska bär till!
Provgjorde tårta idag igen! =) Åå så gott det blev! Behöver nog inte sy in min klänning om vi fortsätter experimentera så här! haha!
Vi gjorde med två sorters mousser ovan på en chokladtryffel botten! Dvs bara choklad och grädde samt gelatin! Blev sååå gott!
Tänkte dock nog göra på finare choklad än IKEA-choklad på dagen D!
Om du ska göra på finare choklad än IKEA så måste du smak testa dig tills du hittar rätt och sedan måste du göra en prov mousse för att se att den funkar som du har tänkt dig.
Mycke choklad blir det....