• Natha1

    Vad har ni för färgtema??

    Vi gifter oss 15 januari 2011 och funderar över färgtema.
    Jag skulle vilja ha ljusrosa, men det vill tyvärr inte min blivande. Funderar nu över något i form av ljusbeige - champange - nougat.
    Vad ska ni ha för färgtema? Behöver inspiration:)

  • Svar på tråden Vad har ni för färgtema??
  • oslobrud

    vitt vitt och åter vitt, och litet inslag av ljusgrått/silver

  • Eriane

    Vi har tropiskt tema med turkos och vitt i färger med en liten sväng av grönt och sand i också

  • MrsPingla

    Vårt färgtema är mörklila, silver och vitt/ivory.


    Jag kommer exempelvis ha en klänning i ivory, men med mörklila band i midjan. Min fästman har lila plastrong. Borden kommer ha vita dukar och bordsdekorationerna kommer förmodligen vara lila frukt (vindruvor, plommon, fikon etc) på silverfat :)

  • Philippine

    Vi har vitt, ljusgrönt och ljusrosa. Från början var det vittvittvitt - och pioner. ;)

  • Astro

    Vi skulle haft ringblommegula toner och fuschiarosa, men det blev så hysteriskt. När vi sedan gav oss ut för att köpa grejer till inbjudningskort så slutade det med ett färgtema i chokladbrunt, blekgult, vitt och silver. Nu har min tärna köpt sig en kläning i vitt och mörkblått, ursnygg, så i kyrkan blir det vitt, gult och blått! Knasigt, men tjusigt.

  • Astro

    Kan tillägga att vi egentligen inte går så mycket efter vårt färgtema.... Ska matcha placeringskorten med inbjudningkorten och herrarnas kläder efter Tärnans klänning, men utöver det så kommer vi inte springa land och rike kring för att matcha allt perfekt. Vita linnedukar, vita linneservetter, vilda blommor eller möjligen gula rosor på borden.


    Jag tycker inte man behöver ha ett uttalat färgtema, kör på det som känns snyggt för varje enskild sak!

  • Sebastiána
    sun moon skrev 2010-05-31 14:45:50 följande:
    ljusblått, silver/grå och ivory/vit. Temat är mirandanallarna eller tatty teddy som de heter på engelska men vi har det ljusblåa som huvudfärg. + bilder på nallarna såklart.  
    Varför har ni nallar som tema?!
Svar på tråden Vad har ni för färgtema??