• germanbride

Tärna (lång)

Jag och min blivande man bor nu över 2 år i sverige. Jag har fråga hans syster om hon vill bli min tärna, eftersom jag tänkte att vi tycker om varandra ganska mycket. Nu är de på besök här i Sverige och idag hade jag en bråk med henne. Det började igår och det var nästan ingenting varför det började.
    Idag har jag pratat med henne, eftersom jag tror vi kan fixa det. Men nu gråter jag bara. Hon har sagt, att hon egentligen tycker om mig. Hon bara aaccepterar mig eftersom jag är den flickvän från hennes bror. Och hon tackade med "ja" för att bli tärna, eftersom har aldrig var den förut.
    Dessutom vill hon och hennes föräldrar inte att jag följer alltid med när de nånting med min blivande man. Och idag är hans födelsedag. Så stannar jag idag hemma. Jag har sagt till min "man" att jag inte mår så bra. Men jag är så ledsen.
    Jag vill inte ha en tärna som inte tycker om mig. Vaför har hon sagt "ja" och inte bara "nej, söker nån annan, det är bättre".
    Vad ska jag göra nu?
    Tack för att ni "lyssnar" och tack för hjälpen. Förlåt om min svenska har lite fel.

• Svar på tråden Tärna (lång)
  • giz83

hej

guuud vad hemsk människa hon verkar vara din mans syster! jag skulle INTE ha henne som tärna om hon säger så där! har du ingen annan vän som kan vara tärna?

sen måste man ju inte ha tärnor även om det är kul att ha någon! men jag skulle INTE ha henne i mitt brudfölje!

och din svenska är jätte bra! =)

*kärleken är evig*
  • Aleta

Det var väldigt vad din blivande mans familj har en tråkig attityd!

De borde verkligen anstränga sig mycket mer, ni ska ju gifta er, du är en del av familjen.

Har din man sagt ifrån till dem? Jag tror att han måste göra klart att de gör illa er båda genom att behandla dig på det här viset och att det måste sluta!
    Prata med honom och bestäm tillsammans hur ni ska göra.

Din svenska är för övrigt jättebra, inga problem alls att förstå!

• Uppsalabrud2010

Inget fel på din svenska, tvärtom så är den riktigt bra om du bara har bott i Sverige i två år!

Välj någon annan som tärna!!! En tärna ska vara någon som du tycker om och som tycker om dig! Hon ska vilja hjälpa dig för att hon bryr sig inte för att hon måste!
    Vilken hemsk människa som tackade ja av det skälet! Har du berättat för din blivande man vad hans familj har sagt till dig? Om inte så borde du kanske göra det så att ni alla kan sätta er ner och tala ut!

Lycka till!

• Natha1

Usch vilken hemsk människa!!!
    Jag skulle absolut byta tärna, skulle inte vilja ha henne efter det där.
    Jag tycker du ska ta någon som du verkligen tycker om och som tycker om dig tillbaka för den du är:)
    Förresten, så tycker jag absolut inte att du ska behöva vara hemma på din blivandes födelsedag, bara för att hans familj verkar vara helt störda. Du är hans viktigaste person i hans liv, du är hans allt, hans framtid!
    Lycka till!:)

• Trasan99

So etwas sollte niemand hören müssen! Wohnt sie auch in Schweden? Kennst du jemand, die sie ersätzen könnte? Aber du musst unbedingt mit deinem Verlobten sprechen, er könnte ddich hoffentlich behilflich sein, mit seiner Familie zu reden. Diese Familie soll ja DEINE neue Familie sein! Und da musst dich auch willkommen fühlen müssen. Ich hoffe dein Verlobter kann dir helfen...

• germanbride

Min blivande man åkte idag tyvärr på en business trip. och imorgon åker entligen den resten. han kommer tillbaks på fredag och sen ska vi prata om allting. Det blir spännande tror jag. I alla fall vill jag inte att hon bli min tärna längre. Så tar jag gärna ingen istället av henne.

Tack för alla svar här.

• passionsblomman

Trasan99 skrev 2010-05-31 20:59:44 följande:
    So etwas sollte niemand hören müssen! Wohnt sie auch in Schweden? Kennst du jemand, die sie ersätzen könnte? Aber du musst unbedingt mit deinem Verlobten sprechen, er könnte ddich hoffentlich behilflich sein, mit seiner Familie zu reden. Diese Familie soll ja DEINE neue Familie sein! Und da musst dich auch willkommen fühlen müssen. Ich hoffe dein Verlobter kann dir helfen...

Det här inlägget hade passat bättre i gästbok eller inbox. Inlägg ska-enligt forumreglerna- stå på svenska så alla kan läsa. Jag hoppas det är något uppmuntrande du säger och gläder mig åt att någon kan tyska såklart, men jag vill också förstå det som står i själva trådarna....bara en reflexion iall välmening.

• passionsblomman

TS, jag hör till dem som vanligtvis brukar prata mig varm för att man ska försöka se saker ur den andres perspektiv och tycker ofta att brudar vill göra sig av med tärnor av väldigt konstiga anledningar.
    I det här fallet tycker jag dock VERKLIGEN inte att du ska ha den här kvinnan som tärna! Otroligt vad oförskämd attityd och jättetråkigt för dig att bli behandlad så av den nya släkten! Stackars dig!

Jag hoppas innerligt att ni får en bättre relation framöver och att du ska få känna att du har en plats och får vara dig själv tillsammans med dem precis så som det borde vara.

Du behöver förresten inte ursäkta din Svenska. Det du ville säga gick utmärkt fram.{#lang_emotions_flower}

Svar på tråden Tärna (lång)