• Maxiander

    Man är ju två som gifter sig...

    Är det bara jag/vi som upplever att bröllop handlar så mycket om bruden hela tiden?! Man är ju två som gifter sig ju. Varför är det så mycket om bruden och så lite om hennes blivande man hela tiden?


     


    Skrav ett inlägg om det och la ut lite bilder på inspiration för just killen :)


    www.maxiander.se/brudgum/


     


    Vissa killar tycker kanske att det är tråkigt man samtidigt måste det bli svårt att tycka det är kul om det inte riktar sig till dem?


  • Svar på tråden Man är ju två som gifter sig...
  • Jenny Malmö

    Håller fullständigt med dig!!!


    Allt fokus på bruden. Och ska jag vara ärlig reagerar jag (positivt!) när jag ser en mans profil här på BT.


    När någon frågar mig "När gifter du dig?" svarar jag varje gång "VI gifter oss....". För mig är det viktigt att hela tiden prata om ett VI när det gäller bröllopet!


    På en fest för ett tag sen träffade jag ett par som ska gifta sig i sommar... Jag pratade lite med den blivande brudgummen om bröllopet, planeringen osv. Flera saker svarade han att de hade fixat/beställt osv, men han kunde inte svara på några detaljer om det, t ex färg osv! Till slut sa han att det är blivande bruden och hennes tärnor som planerar och fixar allt och han håller i pengarna och säger stopp om det skenar iväg allt för mycket...Vilket han inte verkade göra med tanke på vad han berättat tidigare under konversationen. Jag gick därifrån förskräkt. Det han just berättat för mig skulle vara min mardröm! Det är väl inte bruden och tärnorna som ska gifta sig med varandra, det är de TVÅ: bruden och gummen! 


    Kul att höra att någon mer reagerar på detta. "Man är ju två som gifter sig ju"!

  • sun moon

    Vi är två som gifter oss Jag skriver visserligen blogg och läser mest här men i planeringen så är vi två. Jag skulle inte orka dra i allt själv.. då hade det fått vara. 

  • sun moon

    vårt färgtema är ljusblått också.. inte nåt pluttigt lila, rosa, aprikos.. ljusblått efter min älsklings favvo lag i fotboll  

  • pyrro

    Vi är definitit två som gifter oss, men jag är mammaledig, älskar att planera in i minsta detalj och är ärligt den som gör i princip allt inför bröllopet. Men jag ser det som min gåva till honom, att han inte behöver planera månader i förväg små små detaljer som jag lägger stor vikt vid. Jag vill att han ska känna WOW när han ser helheten och det tror jag att han kommer att göra. Dom stora besluten har han naturligtvis varit delaktig i...som när, var och hur vi ska gifta oss, vilka vi ska bjuda, vilken mat vi ska ha etc.

  • Superstarfia

    kan inte annat än att hålla med!!

    95% av alla rubriker här inne handlar om: JAG vet inte hur jag ska göra, JAG vet inte vad vi ska bjuda på, JAG vill göra så här..

    det är jag jag och jag överallt. och då är det inte män som skriver.. :(


    www.ellybrittasofia.blogg.se En viktresa! STAC 2 smygpremiär...
  • Burre Präst
    Superstarfia skrev 2010-05-28 17:25:23 följande:
    kan inte annat än att hålla med!!95% av alla rubriker här inne handlar om: JAG vet inte hur jag ska göra, JAG vet inte vad vi ska bjuda på, JAG vill göra så här..det är jag jag och jag överallt. och då är det inte män som skriver.. :(
    Glöm inte patensvaret på alla frågor också: "Det är DITT bröllop så DU gör som DU vill"

    *massor med ironi*


    För de som inte förstår ironi finns det en artikel på wikipedia här: sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

  • pyrro

    Hm...måste man verkligen vara lika delaktiga i planeringen? VI vill tex att det ska vara hemligt för honom vilken klänning, bukett och hår jag ska ha....föjldaktligen så blir mina frågor här hur ska JAG göra med klänningen tex....gör det oss till ett sämre par?

  • elisabettan

    Här är det också VI som gifter oss. Men han är inte alltid så intresserad av allt och överlåter med värme mycket av fixandet till mig. Men vi fattar ju alla beslut tillsammans. Han fick även bestämma färgtema!

  • GnuNea

    Jag har nog aldrig sett en kille skriva i forumen på bröllopstorget.

  • sun moon
    pyrro skrev 2010-05-28 18:50:23 följande:
    Hm...måste man verkligen vara lika delaktiga i planeringen? VI vill tex att det ska vara hemligt för honom vilken klänning, bukett och hår jag ska ha....föjldaktligen så blir mina frågor här hur ska JAG göra med klänningen tex....gör det oss till ett sämre par?

    Ni är självklart inte ett sämre par  

    Men jag är en person som vill ha med min blivande man och välja klänning, frisyr och bukett  
Svar på tråden Man är ju två som gifter sig...