• Bellis77

Alla ni fantastiska... kan ni hjälpa mig?

Vi kommer att gifta oss utomhus... mer eller mindre mitt i skogen där det ligger en gammal kyrkoruin.

Det är en kyrklig vigsel och vi har valt en solist som kommer att spela "Nothing" med Fools Garden, "I give you the morning" med Weeping Willows.

Men vad ska vi ha för ingångsmusik då vi inte har tillgång till så någon ström. Hur löser vi det? Bandare som spelar :S

Sedan undrar jag om någon känner till några mer moderna psalmer. Vi är inte så värst troende ;) och skulle haft borgerlig vigsel egentligen men det blev massa vel. Har letat på nätet men hittar inget direkt.

• Svar på tråden Alla ni fantastiska... kan ni hjälpa mig?
  • Bellis77

Jooo han spelar ju gitarr iof... kan man ha weeping willows som ingångsmusik... men utgångsmusik då? Vill ha fools garden under vigseln med sång

• mct73

Vi kommer att gifta oss på en klippa långt ifrån all strömförsörning. Jag kommer att ta ut en batteridriven cd-spelare dit och spela in och utgångsmarscherna på. Vi är heller inte så många så alla kan stå relativt nära spelaren och vigselförrättaren eftersom vi inte kommer att ha någon förstärkare på klippan. 

• pyrro

mct73>> ta absolut inte det här som att jag tycker att ni gör fel Vi är i liknande situation, få gäster (ca 20) och gifter oss utonhus. Har också funderat på det där med in/utgångsmusik men jag tror vi skippar det.....min fråga är tror du inte att det kommer att kännas fånigt att slå igång en cd-splelare, det är vad jag är rädd för?

• CeKe

Vår präst föreslog en ny vigseltext till "Den blomstertid nu kommer". Kolla med er präst om han/hon tillåter den som psalm. Det är ju en melodi som alla känner igen...

Sen så finns ju både "I denna ljuva sommartid" och "En vänlig grönskas rika drökt", två fina sommarpsalmer som alla känner till och kan sjunga med i..

Har ni någon i bekantskapskretsen som kan spela gitarr, flöjt, dragspel, fiol eller liknande som kan spela under inmars-utmars? Det vore väl superromantiskt?!? Och om ni inte vill, behöver ni ju inte ha någon traditionell in-utmarsmelodi, utan låt fantasin flöta!

Låter för övrigt som en väldigt mysig idé med vigsel i en kyrkoruin ute i skogen

• Moi mokulat

Första jag tänkte var ronja rövar låten.
    Mysigt om ni nu är i skogen och sten m.m.

• Bellis77

Ronja... hmm vad e det den heter nu igen?

• Moi mokulat

neeee eller nnee jag tror inte den heter det. Ska hitta den åt dig vänta bara

• mct73

Pyrro: Ingen fara på taket. nej jag har tänkt igenom det och även provat spela ute på klippan och jag är rätt säker på att det är så jag vill ha det. Det är tärnan som kommer sköta stop och play knappen =). Vi kommer inte att ha någon annan levande musik dock... möjligt att det hade blivit konstigare då. men nej ..jag vet inte.. alla är vi ju olika =)

• Bellis77

har hittat den! Rid över skog tror jag att den heter... ska se om jag kan hitta en version med ackustisk gitarr.

Svar på tråden Alla ni fantastiska... kan ni hjälpa mig?