• Sommarbrud2010

Korsett som passar när man är gravid?

Hej! Undrar om det är någon som gift sig eller kommer gifta sig gravid och hittat underkläder som passar under en axelbandslös klänning? Hade tänkt mig en korsett eller torslett men om jag nu förhoppningsvis fortfarande är gravid vid bröllopet som kommer jag att vara i v.24 och det vete tusan hur det går med en korsett/torslett då.
    Någon som har några tips och/eller erfarenhet av detta?
    Mycket tacksam för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 22:09
    Jag vill alltså inte hålla in magen utan ge så bra stöd som möjligt åt bysten.
  • Svar på tråden Korsett som passar när man är gravid?
  • Mrs Siverts

Jag är gravid just nu (v37) och något som man kan ha i åtanke är det faktum att det inte bara är kupstorleken som förändras utan också måttet runt bröstkorgen. Jag har en torslett som jag inte har använt på flera månader då det känts så obehagligt att ha något åtsittande i höjd med magsäcken. 

Hur sitter klänningen uppe som du ska ha på dig?

• Nordiskbrud

Jag kan bara tala från min egen erfarenhet från två graviditeter och det är att allt som satt åt gick helt bort! Även tighta tröjor var obehagliga vissa dagar. På sin höjd att BH var okej. Det är ruskigt obehagligt med något som smiter åt runt magen och som försöker "hålla" in. Du behöver inte vara snygg under klänningen, var bara bekväm är mitt råd.

• KatjaB

jag skulle nog satsa på någon form av bh med "linne" fastsytt, ungefär som en torselette fast inte med skenor. det är ju fint men inte obekämt

• Sommarbrud2010

Mrs Siverts: Hade faktiskt inte tänkt på att omkretsen kring bröstkorgen blir större också. Mest tänkt på magen. Har storlek 80H idag så det är redan lite knepigt att hitta en bra BH. Eftersom jag redan har stor byst så vill jag ju gärna ha bra stöd och lyft så därför tänkte jag att korsett/torslett borde ge bättre stöd men den kanske inte går igen kring magen? Undrar om man kan låta den vara oknäppt längst ner då?
    Klänningen har korsettsnörning, är axelbandslös,  hjärtformad och sitter tight när man snör åt den. Vill dock gärna ge ett lyft åt bysten med bra BH.

Nordiskbrud: Att ha snygga underkläder känns i stort sett oviktigt och jag vill inte hålla in magen med en korsett utan ge stöd åt bysten. (kankse inte framgick i TS?) Jag söker nått som passar under en axelbandslös klänning och lyfter bysten lite. 

Tack för era svar.

• Sommarbrud2010

KatjaB: Har du sett en sådan någonstans?

• Moi mokulat

Skulle aldrig kunna ha korsett när jag var gravid. Skulle se helt sjukt ut och vara obekvämt.

Hitta en vanlig axelbands bh, men tänk på att brösten kan blir större. Min blev inte det, men många kompisars har blivit det. Min värkte massa genom hela graviditen.

• VanessaB

Desutom kan korsett skada barnet i magen! Korsett har man ju för att se smalare ut å det är väl ingen mening med om du är gravid!! Sattsa på en stadig bh och ett par sköna trosor!

• fromheretoeternity
    VanessaB skrev 2010-06-16 22:14:31 följande:
    Desutom kan korsett skada barnet i magen! Korsett har man ju för att se smalare ut å det är väl ingen mening med om du är gravid!! Sattsa på en stadig bh och ett par sköna trosor!
    Nu överdriver du! En korsett kan inte skada barnet i magen, det är väl skyddat där inne!

TS: Kan du inte försöka hitta en vanlig axelbandslös bh? Wonderbra har ju i jättebra kvalitet och de har en jättesöt axelbandslös i hudfärg/spets/creme som finns i riktigt stora kupor!

• VanessaB

fromheretoeternity skrev 2010-06-16 22:28:35 följande:
    Nu överdriver du! En korsett kan inte skada barnet i magen, det är väl skyddat där inne!   TS: Kan du inte försöka hitta en vanlig axelbandslös bh? Wonderbra har ju i jättebra kvalitet och de har en jättesöt axelbandslös i hudfärg/spets/creme som finns i riktigt stora kupor!

Inte om du använder korsetten som den är tänkt.... alltså dra åt ordentligt!

Svar på tråden Korsett som passar när man är gravid?