• 19juni

Annorlunda caketopper?

Är på jakt efter en annorlunda caketopper att ha på tårtan. Vill inte ha den traditionella brudparet eftersom att jag inte ska ha ngn vanlig bröllopsklänning.
    Vill ha ett par tillsammans eller ngt skog eller jaktlikt.
    Ngn som vet om ngt lite annorlunda eller har ngt tips på vad man kan ha i stället.

Vad ska ni andra ha?

• Svar på tråden Annorlunda caketopper?
  • iregnet2010

beställ från etzy.com där finns det massor med personer som tillverkar cake toppers i lera på beställning (sök bara på cake topper så får du massor mer förslag!) toppen, jag beställde min därifrån!

• pyrro

Visst vet du att den finns i Sverige?

• Philippine

Pyrro: Javisst! Jag beställde den i sverige. Men den här länken var lättast att hitta. ;)

• pyrro

Jag funderade på den också, dom hade den faktiskt på hanteverksbutiken här hemma. Men jag är rädd att den står lite ostadigt på tårtan?!

• FramtidaFruSandberg

ni vet att figurerna från willow tree (träparet) är väldigt tunga va? Jag har flera stycken sådana hemma och det finns inte en chans att en tårta skulle orka hålla upp den tyngden (såvisa det inte är en klädd massiv "fruitcake")

• pyrro

Jo jag kom också fram till det om man inte gjorde nån sorts platta under som fördelar vikten

• Philippine

Willow Trees caketopper är mindre än de vanliga figurer, jag har också några hemma och kunde jämföra. Dessutom har den en platta under toppern, jag har ställt den på vår provtårta (var ju tvungen att testa allt!) och den står finfint!

• fryser

Philippine skrev 2010-05-26 19:50:36 följande:
    Pyrro: Javisst! Jag beställde den i sverige. Men den här länken var lättast att hitta. ;)

hej. har du betällt från den hemsidan? vi är ute efter den där bruden har benen runt brudgummen . de finns ju i ett ljusare par o ett med ett mörkare par. vi vill ha brunetterna.. vågar inte beställa från utlandet.. har dte funkat för dig att beställa?

• johanna olsson

Hej!
    Måste rekommendera det ställe vi har köpt vår caketopper ifrån. Det finns många "fula" caketoppersdärute men kolla in festingen.se . WOW, vi hade köpt en från sweeties.se först men blev förälskade i den som finns i mitt galleri. Super fina och lite ovanliga, jag har inte sett dem förut i allefall... Lycka till.
    PS! snabb leverans oxå + en massa annat kul!
    Johanna

• fryser

hallo.. tusen tack för tipset..hittade den vi ville ha där o det är ju en svensk sida ha en bra dag

• Philippine
    fryser skrev 2010-05-29 23:51:34 följande:
      hej. har du betällt från den hemsidan? vi är ute efter den där bruden har benen runt brudgummen . de finns ju i ett ljusare par o ett med ett mörkare par. vi vill ha brunetterna.. vågar inte beställa från utlandet.. har dte funkat för dig att beställa?
    Hej!
    Jag beställde vår caketopper från www.ordton.se/ , och det gick bra.
    Däremot har jag ingen erfarenhet med beställning av caketopper utomlands... Men det borde nog gå bra. Jag beställde mina Converse från USA, det gick iaf alldeles utmärkt. :)
  • pyrro

Phillipine>> Vet du hur mkt den väger? Vi ska ha en moussetårta utan marsipan eller sugarpaste ovanpå och jag undrar om det går......

• Philippine
    pyrro skrev 2010-06-18 13:07:00 följande:
    Phillipine>> Vet du hur mkt den väger? Vi ska ha en moussetårta utan marsipan eller sugarpaste ovanpå och jag undrar om det går......
    Den väger 321 gram! :)
Svar på tråden Annorlunda caketopper?