• Miss Sofie

Lockar med plattång

Hej
    Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Jag vill ha lockit hår på bröllopet, inte direkt korkskruvar, utan mer stora fina lockar.
    Jag har en plattång hemma som jag tänkte använda, jag har kollat på YouTube så jag vet typ hur man gör, men vad för sorts produkter ska man använda? Jag har långt, tjockt och friskt hår och jag använder aldrig stylingprodukter.
    Jag har Heat Spray och läggningsvätska (?) hemma, funkar det? Har även vanlig spray. Ska man spraya innan man lockar eller efter eller både och?

Jag vore väldigt tacksam för alla tips jag kan få!

• Svar på tråden Lockar med plattång
  • Trohet

Hänger gärna på din fråga. Vill också veta lite mer om att locka håret med en plattång. En del får till det så himla snyggt.

• Dolly84

Jag är ganska bra på att få till fina lockar i mitt hår med plattång. Först brukar jag ha i mousse och värmeskydd innan jag föntorkar håret. Sedan lockar jag slinga för slinga med plattången, sist av allt har jag på lite saltvattenspray och/eller hårspray för att det ska hålla sig. Ett tips är att locka håret många gånger själv innan den stora dagen, så att du verkligen får in hur du ska göra.

• cherrylane

Kan man få en länk till ett bra youtube-klipp där de visar hur man gör med plattång?Jag har en locktång (Babyliss I-curl) men mitt hår är för tjockt och tungt för att det skall bli riktigt bra med den. Tänkte därför testa med plattången.

• Serafine

Jag lockar håret med plattång nästan varje dag. Jag rekommenderar att du testar många gånger innan bröllopet, för det kan ta lite tid att få in rätt snits så att lockarna blir precis som man vill. Man kan variera både hur mycket hår man tar i varje lock och hur snabbt man drar tången över håret, båda påverkar. Innan jag lockar sprayar jag in hela håret med Hot curl från L'oreal. Det torkar snabbt och är super för att få tydliga lockar som håller! Sen kör jag hårspray efteråt. Brukar hålla bra!

• Trohet

Ska man använda ngt speciellt "skydd" på håret innan man börjar locka eller räcker det med Hot curl? Eller det kanske är det som är skyddet? =0)

• Miss Sofie

Jätte bra tips. Fortsätt!

Jag har provat typ 2 gånger nu men mitt hår blir bara lockigt längst ner, inte i mitten eller högre upp. Det är lite irriterande. Men som sagt jag har bara använt Heat Spray, inget annat.

• Maxiander

www.maxiander.se/tarna/ här hade jag lockat min kompis hår när vi var tärnor, hon ville ha riktigt mycket lockari hela håret. Går ju med fördel att locka mycket mindre och även att bara locka till ett "fall". Det är superviktigt att alltid skydda håret med värmeskydd innan man utsätter det för värme! Jag använder Philip B (www.maxiander.se/philip-b/) och är väldigt nöjd med deras produkter. Efter att man lockat en slinga så sprayar du på med hårspray så att det håller. Man ska hälst inte ha spray innan man lokar utan skona håret och bara ha på värmeskydd då.

Håller med de ovan, öva öva öva!!! Det tar lite tid innan man lär sig att på ett "perfekt" sätt få till lika lockar på bägge sidorna om man gr på sig själv!

Lycka till!

www.maxiander.se

• Midvinterflicka

Funkar det med vilken platt-tång som helst?

• Maxiander
    Midvinterflicka skrev 2010-05-27 11:23:43 följande:
    Funkar det med vilken platt-tång som helst?
    Det borde det göra, men en "bättre" plattång kanske ger bättre resultat?!

www.maxiander.se

• Miss Sofie

Tack Maxiander for tipsen.
    Jag såg att ni oxå ska gifta er 21 aug, det ska vi me :)

• Maxiander
    Miss Sofie skrev 2010-05-27 13:04:44 följande:
    Tack Maxiander for tipsen.Jag såg att ni oxå ska gifta er 21 aug, det ska vi me :)
    Hoppas de kommer till någon hjälp :)

Åhå vad roligt! Vart gifter ni er?

• Trohet

Maxiander skrev 2010-05-27 11:23:18 följande:
    www.maxiander.se/tarna/ här hade jag lockat min kompis hår när vi var tärnor, hon ville ha riktigt mycket lockari hela håret. Går ju med fördel att locka mycket mindre och även att bara locka till ett "fall". Det är superviktigt att alltid skydda håret med värmeskydd innan man utsätter det för värme! Jag använder Philip B (www.maxiander.se/philip-b/) och är väldigt nöjd med deras produkter. Efter att man lockat en slinga så sprayar du på med hårspray så att det håller. Man ska hälst inte ha spray innan man lokar utan skona håret och bara ha på värmeskydd då.   Håller med de ovan, öva öva öva!!! Det tar lite tid innan man lär sig att på ett "perfekt" sätt få till lika lockar på bägge sidorna om man gr på sig själv!   Lycka till! www.maxiander.se

OJ vad fin hon var i håret, vilka lockar!!! Jag ska öva öva öva... Hm... är det inte jobbigt att göra det på sig själv?? Har man långt hår så får man väl mjölksyra i armarna till slut... ;0)

• Miss Sofie

Trohet
    Jag kommer att be en kompis att hjälpa mig, blir ju lite svårt med lockarna bak, jag har så pass långt hår oxå.

Maxiander
    Vi ska gifta oss lite söder om Stockholm, utomhus (om vädret tillåter).
    Har ni mycket kvar i planeringen?

• Serafine

Trohet: Hot curl är ett värmeskydd i sprayform som även ger stadga. Super :)

• Trohet

Serafine skrev 2010-05-28 12:35:02 följande:
    Trohet: Hot curl är ett värmeskydd i sprayform som även ger stadga. Super :)

Tack snälla för tipset! Ska köpa sånt.

Svar på tråden Lockar med plattång