• Bugatti

Bästa bilväg Malmö-Paris?

Hej! Skulle någon kunna ge mig tips om bästa bilvägen från Malmö till Paris (södra delarna). Sitter med Mapquest och andra färdplanerare, men de föreslår olika rutter allihop, och jag får ingen ordning på vägarna genom Tyskland. Är det bäst att braka rakt söderut genom Tyskland och svänga av i höjd med Frankfurt, eller ska man ta vägen över Holland-Belgien? Det blir inga stopp på vägen (utom för mat in och ut), och jag vill komma fram så snabbt som möjligt
    Tack!
    /Bugatti

• Svar på tråden Bästa bilväg Malmö-Paris?
  • septemberbrutta

Hej Bugatti,
    när ska ni åka? Under främst sommartid (men även övriga tider) är det tjockt på autobahn, med många stopp som följd. Jag skulle nog valt en alternativ väg. Ser att ni inte vill stanna på vägen, men jag skulle ändå vilja rekommendera ett litet stopp i Reims. En jättegullig, gammal stad mitt i Champagne-distriktet, där ni kan gå från vinhus till vinhus och prova champagne. Mmmm, så romantiskt...
    /Septemberbruttan

• Bugatti

Hej! Vi ska köra ner i början av nästa vecka, (inte på bröllopsresa, utan en flyttresa, sambon ska bo i Frankrike ett år) så det hinns inte med några stopp just den här gången. Räknar dock med många små helgresor för min del under det kommande året, så då ska vi definitivt åka till Reims!

• londonbruden

Hej!
    Jag och min blivande bilade till sverige från london nu i sommar och vi åkte calais - bruges - antwerpen - eindhoven - dortmund och i dortmund hoppar man pa A1 som går rätt upp till Puttgarden.

Det fungerade för oss.

OJ! Kom precis på att du förståss åker åt andra hållet....

• Veni

Hej, vi åker varje sommar ner till Paris och då åker vi Rödby-Puttgarden, sedan vidare till Hannover, Dortmund, Liège, Valencienne och till slut Paris. Tar ca 12 timmar och vägarna är ganska bra!!

Svar på tråden Bästa bilväg Malmö-Paris?