• elinville

vilka ska vara med??

Hej,

har fått en förfrågan från min M2B bestman att skicka honom en lista på de gäster som skulle kunna tänkas vilja vara med på en svensexa - det är ju skitsvårt!! alla hans kompisar är ju självklart, men sen har jag ju mina gamla barndomskompisars pojkvänner. De har ju träffats nån enstaka gång, men aldrig umgåtts. Jag och mina barndomskompisar träffas oftast själva utan sambos/män. Men ska man skriva upp dom??

• Svar på tråden vilka ska vara med??
  • Superstarfia

Jag tog med alla män som var bjudna på bröllopet som inte är för gamla.. ;) Sen är det väl upp till dem att tacka ja eller nej...

• elinville

Så tänkte jag med, sen blev jag osäker! MEn det måste ju vara bättre än att ngn känner att de inte blivit medbjudna?

• elinville

Men sen har jag en barndomskompis som bor långt ifrån oss som vi inte träffar så ofta och hon har ny pojkvän sen över ett halvår tillbaka som varken jag eller min sambo träffat. Ska man bjuda med honom ändå?

• bobods

På listan jag kommer ge till marskalken kommer jag inte skriva med mina vänners pojkvänner som inte känner min m2b. Traditionellt är det ju brudgummens vänner som ordnar svensexan tillsammans, så det är de som vi räknar till m2bs vänner som marskalken kommer ta kontakt med.

Dessutom skulle jag tycka det var konstigt att bli "inbjuden" till en möhippa/svensexa för någon som jag inte känner, jag skulle kanske tacka ja av artighet och sen gå på en fest där jag inte känner någon. En del tycker kanske att det är ett bra tillfälle att lära känna andra inför bröllopet, men på min egen möhippa vill jag bara ha med de som jag räknar till mina vänner. 

• Aleta

Ge honom alla namnen och berätta vilka som är vilka. Det är ju bättre att han frågar en för mycket än en för lite. Om de inte känner att de vill vara med och ordna en svensexa så säger de säkert till.

• Moi mokulat

jag har gett namn på de som är hans vänner. Inte mina kompisars vänner om det inte är gemensamt

• Påfågeln

Jag tycker du kan bjuda alla som är i rätt ålder! De som inte vill vara med tackar ju nej ändå... Men se till att de som fixar svensexan vet vilka relationer de inbjudna har till din M2B... sen är det ett utmärkt tillfälle för alla att lära känna varandra innan bröllopet!

Lycka till!

• elinville

huh! Nu blev det spridda skurar och jag håller med alla, eller jag förstår hur ni tänker! Jag tror jag gör så att jag lämnar alla namnen och skriver relationerna så får de som anordna själva bestämma vilka som ska bjudas . Jag lämnar med varm hand över det ansvaret

• Mad

Smart val!
    Jag o bruden syster var så oeniga och osäkra att jag valde att fråga bruden vilka hon ville ha med. Det var betydligt fler än vi hade i åtanke men det kändes viktigt för mig att hon fick ha med alla. (Har dåliga erfarenheter av min egen möhippa där flera av mina bästa vänner saknades så ville inte göra det igen.)

Svar på tråden vilka ska vara med??