Lokal i Märsta/Sigtuna
Vi är ute efter en lokal i Märsta/sigtuna området. Helst där man kan vara ute oxå, för vi vill gärna ha grillbuffe. Priset ska inte va för dyrt heller.
Hoppas någon kan hjälpa oss :)
Vi är ute efter en lokal i Märsta/sigtuna området. Helst där man kan vara ute oxå, för vi vill gärna ha grillbuffe. Priset ska inte va för dyrt heller.
Hoppas någon kan hjälpa oss :)
åh, va roligt med fler Märsta-brudar (själv gifter jag och min sambo oss i Husby-Ärlinghundra kyrka utanför Märsta i höst).
Vad är alltför dyrt så kan jag begränsa antalet ställen bättre
Sigtunastiftelsen har superfina lokaler, men tar också ett saftigt kuvertpris.
Sedan finns ett antal krogar i Sigtuna stad som säkert kan erbjuda bättre kuvertpris, för att inte glömma krogarna i Arlandaområdet typ Blå Vingen.
Letar ni endast lokal där man får laga egen mat och ta med sig egen dryck, rekomenderar jag att ni kollar på Sigtuna kommuns hemsida. De brukar hyra ut skolmatsalerna och Folkets hus för en billig peng.
Lycka till :)
Jag beklagar sorgen.
hm, vi har mestadels tittat på lokaler där man inte kan ta med egen mat men församlingshuset i Husby är ju jättefint (jag ser det med vita längder i organza som hänger från taket, massa levande ljus och musik i bakgrunden). Det finns jättebra bygdegårdar i norrsunda och skepptuna.
Vi har valt Kämpastens kursgård (ligger precis utanför Sigtuna). Vi är verkligen helnöjda med valet, de får oss att känna oss lugna med att de fixar allt. Och deras matsal är gudomligt vacker!
vi betalar ca 900kr/person (då ingår brudskål med snittar, trerätters med vin samt kaffe med avec). Jag tänkte på att Broby gård kanske hyr ut till privatpersoner. Det är ju faktiskt gångavstånd från husby kyrka. Vi kolalde aldrig upp det för det är för litet för oss (vi är närmare 80 personer)