Hjälp mig med korrektur!
Jag ska snart sätta igång och skriva ut vigselprogrammen och ska göra en sista korrektur. Jag är själv lite av en "språkpolis" och hittar lätt fel i andras texter, men kan bli lite hemmablind på sånt jag skrivit själv. Dessutom skulle jag störa mig till tusen om jag efter utskrift skulle hitta ett fel i våra program
Jag blev lite osäker på en sak. I vigselordningen kommer vi till första psalmen där det för tillfället står: <!-- /* Teckensnittsdefinitioner */ @font-face {font-family:"Blackadder ITC"; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:decorative; mso-font-pitch:variable; panose-1:4 2 5 5 5 16 7 2 13 2; mso-font-signature:3 0 0 0 536870913 0;} @font-face {font-family:"Times New Roman"; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; panose-1:2 2 6 3 5 4 5 2 3 4; mso-font-signature:31367 -2147483648 8 0 1073742335 -65536;} /* Formatmallsdefinitioner */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; text-indent:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt; margin-top:0pt; margin-bottom:0pt; text-align:left; font-family:"Times New Roman"; mso-default-font-family:"Times New Roman"; mso-ascii-font-family:"Times New Roman"; mso-latin-font-family:"Times New Roman"; mso-greek-font-family:"Times New Roman"; mso-cyrillic-font-family:"Times New Roman"; mso-armenian-font-family:Sylfaen; mso-hebrew-font-family:"Times New Roman"; mso-arabic-font-family:"Times New Roman"; mso-devanagari-font-family:Mangal; mso-bengali-font-family:Vrinda; mso-gurmukhi-font-family:Raavi; mso-oriya-font-family:Sandnya; mso-tamil-font-family:Latha; mso-telugu-font-family:Gautami; mso-kannada-font-family:Tunga; mso-malayalam-font-family:Kartika; mso-thai-font-family:"Angsana New"; mso-georgian-font-family:Sylfaen; mso-hangul-font-family:Batang; mso-kana-font-family:"MS Mincho"; mso-bopomofo-font-family:PMingLiU; mso-han-font-family:SimSun; mso-halfwidthkana-font-family:"MS Mincho"; mso-syriac-font-family:"Estrangelo Edessa"; mso-thaana-font-family:"MV Boli"; mso-latinext-font-family:"Times New Roman"; font-size:10.0pt; color:black; mso-font-kerning:14.0pt; mso-char-tracking:100%; mso-font-width:100%;} ol {margin-top:0in; margin-bottom:0in; margin-left:.25in;} ul {margin-top:0in; margin-bottom:0in; margin-left:.25in;} @page {mso-hyphenate:auto;} -->
Psalm – På bröllopsdagen ber vi (Mel: Den blomstertid nu kommer)
Det jag blev tveksam över är parantesen. Ska jag skriva ut melodi och ska det vara litet eller stort M? Eller utelämna helt?
Jag skriver ut själva psalmtexterna i bladet också så min nästa fråga är; tycker ni texten ska innehålla punkter efter varje avslutad mening?
<!-- /* Teckensnittsdefinitioner */ @font-face {font-family:"Adobe Caslon Pro"; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; panose-1:2 5 5 2 5 5 10 2 4 3; mso-font-signature:-2147483473 1342185563 0 0 155 0;} @font-face {font-family:"Times New Roman"; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; panose-1:2 2 6 3 5 4 5 2 3 4; mso-font-signature:31367 -2147483648 8 0 1073742335 -65536;} /* Formatmallsdefinitioner */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; text-indent:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt; margin-top:0pt; margin-bottom:0pt; text-align:left; font-family:"Times New Roman"; mso-default-font-family:"Times New Roman"; mso-ascii-font-family:"Times New Roman"; mso-latin-font-family:"Times New Roman"; mso-greek-font-family:"Times New Roman"; mso-cyrillic-font-family:"Times New Roman"; mso-armenian-font-family:Sylfaen; mso-hebrew-font-family:"Times New Roman"; mso-arabic-font-family:"Times New Roman"; mso-devanagari-font-family:Mangal; mso-bengali-font-family:Vrinda; mso-gurmukhi-font-family:Raavi; mso-oriya-font-family:Sandnya; mso-tamil-font-family:Latha; mso-telugu-font-family:Gautami; mso-kannada-font-family:Tunga; mso-malayalam-font-family:Kartika; mso-thai-font-family:"Angsana New"; mso-georgian-font-family:Sylfaen; mso-hangul-font-family:Batang; mso-kana-font-family:"MS Mincho"; mso-bopomofo-font-family:PMingLiU; mso-han-font-family:SimSun; mso-halfwidthkana-font-family:"MS Mincho"; mso-syriac-font-family:"Estrangelo Edessa"; mso-thaana-font-family:"MV Boli"; mso-latinext-font-family:"Times New Roman"; font-size:10.0pt; color:black; mso-font-kerning:14.0pt; mso-char-tracking:100%; mso-font-width:100%;} ol {margin-top:0in; margin-bottom:0in; margin-left:.25in;} ul {margin-top:0in; margin-bottom:0in; margin-left:.25in;} @page {mso-hyphenate:auto;} -->
1. På bröllopsdagen ber vi
till dig som kärlek är.
Du lever mitt ibland oss
i glädjen nu och här.
Vi prisar sig som skapar
och känner allt som sker.
Förnyare av livet
till dig, vår Gud vi ber.
Tack för hjälpen! :)