• Andreas flicka

Ett litet skönhetsfel i inbjudan...

Hej,

Detta är lite svårt att förklara.

Det har blivit ett litet skönhetsfel i våra inbjudningskort. Jag har blandat två typsnitt ett snirkligt och ett rakt. Det raka typsnittet är skrivet med s.k kapitäler - vilket innebär att bokstäverna är i versaler men om man trycker ner skift samtidigt som man skriver en bokstav så blir den bokstaven högre och lite större än de övriga versalerna.

Felet som har smugit sig in är att ett av orden nämligen ordet TILL, i texten PÄR PÄRSSON INBJUDS TILL VIGSELN MELLAN har, eftersom jag råkade trycka ner skifttangenten blivit högre och upphöjt.

Nu är frågan ska jag göra om allt från början eller ska jag bara strunta i skönhetsfelet och hoppas på att ingen ser det? Jag stör mig som tusan på det nu när jag vet att det är där....

• Svar på tråden Ett litet skönhetsfel i inbjudan...
  • Martinaa

Hahaha! Åh va jag känner igen mig!

Jag har inte varit med om just det, men jag är precis som dig; har jag väl sett ett sånt fel så stör jag mig tills jag blir galen.

MEN, det är bara du som ser det och det är absolut inget du behöver göra om en massa för. Ta ett djupt andetag och tänk på det stora perspektivet... ett sånt lite pyttefel, vad gör det egentligen?? {#lang_emotions_smile}

• FramtidaFruSandberg

strunta i skönhetsfelet. Vi märkte (efter att vi hade skickat ut inbjudan) att vår hemsideadress står .com på ena stället och .se på andra stället. Eftersom det faktiskt var viktig info så mailade vi ut en korrektion i efterhand. Tom. kronprinsessans inbjudan hade ju ett korrekturfel =)

• Andreas flicka

Tack för era svar!

Haha, ja man stör sig rätt rejält! Och som du säger Martinaa, vad gör det i det stora perspektivet.

Va, hade kronprinsessans inbjudan korrekturfel - vad! (hur töntig är jag egentligen när det får mig att lunga mig lite...)

Inbjudan finns i galleriet om ni vill titta. (den är dock omonterad där)

• FramtidaFruSandberg

inbjudan var jättefin, det var inte något man tänkte på. Sen måste jag också säga: Gud vilka underbara inspirationsbilder du hade

• Andreas flicka

Vad ni är snälla!

Svar på tråden Ett litet skönhetsfel i inbjudan...