• asfaltsbarn

Gamla traditioner

Hej, jag har en liten fundering, det sägs ju att om en kvinna har rött på sig på ett bröllop så betyder det att man legat med brudgummen, Någon som  vet vilken färg en man ska ha om man legat med bruden? Mitt ex funderar på klädsel

• Svar på tråden Gamla traditioner
  • knyttan
    Kjell Präst skrev 2010-05-17 20:59:23 följande:
    Ni vet väl att en bröllopsgäst som bär blommiga yllebyxor med broderade Kristusmonogram har haft ihop det med prästen?
    Attans också, då kan jag inte ta på mig de brallorna när jag ska på bröllopsfest nu i sommar! Vad ska folk tro?!?! Hade passat perfekt annars! {#lang_emotions_laughing}
  • wiicky
    Ni vet väl att en bröllopsgäst som bär blommiga yllebyxor med broderade Kristusmonogram har haft ihop det med prästen?
    Gäller det bara vigselprästen eller präster i största allmänhet i sällskapet?{#lang_emotions_tongue_out}
  • aikidoaasa
    Vem har man haft ihop det med om man har ett par prickiga byxor, randig skjorta/blus  och rutig jacka?
  • wiicky
    aikidoaasa skrev 2010-05-17 22:25:05 följande:
    Vem har man haft ihop det med om man har ett par prickiga byxor, randig skjorta/blus  och rutig jacka?
    Troligtvis brudens kusins exman, skulle jag tro...
  • Kjell Präst

aikidoaasa skrev 2010-05-17 22:25:05 följande:

Kyrkvaktmästaren förstås. Har ni ingen koll alls på dessa gamla traditioner????

Hvad är det som lifvet mest förljufvar? Kanske är det folk med lösa skrufvar!
  • Kjell Präst

wiicky skrev 2010-05-17 22:25:00 följande:
    Gäller det bara vigselprästen eller präster i största allmänhet i sällskapet?

Vanligtvis alla närvarande präster men vigselprästen i synnerhet

• aikidoaasa
    Kjell Präst skrev 2010-05-17 22:37:57 följande:
      Kyrkvaktmästaren förstås. Har ni ingen koll alls på dessa gamla traditioner????
    Ahh... så var det ja!
  • wiicky
    Kjell Präst skrev 2010-05-17 22:38:45 följande:
    Vanligtvis alla närvarande präster men vigselprästen i synnerhet
    Hmm. Då får jag nog ta mina blommiga byxor när jag ska på bröllop i juli! Som jag har väntat på att använda dem.
  • Kjell Präst

Däremot är det inte fullt lika känt, att den som har pianomönstrade byxor har haft ihop det med prästen, men ångrar att han inte tor organisten istället!

• aikidoaasa

Nej usch! Nu kommer jag bara på hemska förslag som man inte ska skämta om...

• Kjell Präst

Enligt en särtradition från Piteå har den som bär blommiga byxor med broderade Kristusmonogram i guld haft ihop det, inte med vilken präst som helst utan med biskopen i Lunds stift. Och nu ska jag sluta kapa den här tråden. Arma TS

• Aleta

Morgonens skratt, tack så mycket!

• asfaltsbarn

Tack ALLA ni som skrivit på tråden! Ni har verkligen livat upp mig!

• asfaltsbarn

Kjell Präst skrev 2010-05-18 06:07:18 följande:
    Enligt en särtradition från Piteå har den som bär blommiga byxor med broderade Kristusmonogram i guld haft ihop det, inte med vilken präst som helst utan med biskopen i Lunds stift. Och nu ska jag sluta kapa den här tråden. Arma TS

Bara fortsätt! Jag skrattar så jag gråter!{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Gamla traditioner